Kvällen är här

Då var det plötsligt kväll ….fredagskväll. Idag har jag städat toaletten och även torkat golvet där. Sen har jag diskat och det har jag faktiskt gjort några dagar nu. Det är inte utan jag känner mig stolt över det jag lyckas göra för inget är helt enkelt när jag sitter i rullstol så varje ny sak jag gör är en ny erfarenhet.  Jag lär mig nya saker varje dag.
Ikväll kommer barn och barnbarn för det är dags för Tosselilla imorgon och Jocke kommer tidigt och hämtar dom imorgon.  Jag har bestämt mig för att stanna hemma så vi ska vara hundvakt istället.
Det är fortfarande smärtsamt att åka för länge i en vanlig bil och sen har jag blivit väldigt känslig för värme och det är precis inte kallt ute så det blir bättre att vara hemma imorgon.Allt får ha sin tid……
Nähä nu ska vi snart äta kvällsmat som kommer bestå av potatisvåfflor som är ett nytt recept och till det stekts korvtärningar med lök, paprika som späs ut med lite matlagningsgrädde..
. Det ser gott ut och här börjar lukta riktigt mumsigt….med de orden så önskar jag alla en trevlig och mysig kväll..kram

Kommentera

