Det är nu det landar och det gör så helvetes ont

middagSandraNu kommer lite foton som utlovat. Jag lägger upp en del idag och så kommer det fler imorgon. Är det någon av som gillar att jag har foton utlagda, är det av intresse? Det är så svårt att veta när det inte är någon som kommenterar. Ni får jättegärna skriva en rad om vad ni tycker om.

Ikväll landar verkligheten…jag känner mig fruktansvärt utsatt…Det är nu jag börjar förstå att jag inte har några ben. Sanningen kommer ifatt mig och det gör riktigt jävla ont. Det spelar fasiken ingen roll vad jag gör, vad jag säger för det är aldrig bra…Det är så det ska vara. Jag ska må skit.

corneliaDet här ärcarro

vår äldsta dotter och hennes tös Cornelia. De är för söta våra barnbarn. Det är som de säger livets efterrätt. Jag önskar bara att jag fick vara hemma och träffa de mer än vad jag gör.

Idag var kuratorn här och hon hjälper mig att söka personlig assistent och jag tror det har bidragit till mitt mående ikväll. Sen är det väl det förra inlägget idag som plågar mig lite. Det brukar alltid komma några kommentarer men idag har det varit alldeles tyst sen jag la ut det inlägget. Jag vet att det är många som inte tycker det är ok att tigga. Det gör egentligen inte jag heller. Men jag trodde faktiskt inte att alla tyckte det var avskyvärt. Det har jag ju sett på andra inlägg på till exempel facebook. Det finns de som tycker det är jobbigt och sen finns det de som tycker man ska hjälpa. Men jag har förstått att det inte var ok att hjälpa mig. Men jag är van vid att det ska vara så. Att det jag gör blir galet.

Det är Jocke som något yngre, han stryper mig nu.JockeNej, det är ingen fara hoppas jag. Andra fotot är jag och Ingela inte så gamla. Rätt skoj att ha.

jag6 Då var det kväll igen. Dagarna går ändå hyfsat fort och det är tacksamt. Kent har varit här en runda idag och Emil hade sagt i morse att han ville träffa mig. Men efter skolan ändrade han sig igen så han och Kent gick hem istället. Vilken besvikelse. Hade velat se honom och krama honom.

wpid-20150324_152816.jpg
Caroline som liten. Sötnos

Båten hon sitter i är farmor och farfars båt. Det var innan vi skaffade båt. Hon ser lite trött ut. Hon var faktiskt sjösjuk, inte på detta fotot utan senare när hon åkte vår båt.

wpid-20150324_152559.jpg
Sandra som liten. Gullunge

Jag ber om ursäkt för kvalitén på fotona men har fotograferat de från min mobil. Jag hade tagit fler, bland annat på det brända huset men när jag skulle lägga över dem så hände något och en del bara försvann och jag pallar inte göra om det så det blir fler imorgon. Vad fan, jag känner mig som en trasa, känner mig fördärvad. Jag trodde på en sak och den saken blev skit och då mår jag skit. Precis så är jag. Fixar inte motgångar alls, kanske det beror på vad jag varit med om. Jag vet bara att någon gång måste jag ta mig i kragen och tänka om. Fast jag är envis, jag vill kanske inte det. Det känns skönt att bli arg ibland men det är inte skönt att känna sig arg och sviken. Det är känslor som finns där ikväll, arg och sviken. Jag duger inte, helt enkelt. Jag kan inte göra något rätt. Ingenting! Jag försöker och försöker och sen försöker jag lite till mest för att jag är envis och vad händer. INGENTING!!!!!! Åååhhhh…..jag blir så arg! jag lär mig aldrig. Jag ger upp nu…men jag har inget annat val utan att jag måste acceptera som det är….jag har inga ben, jag kan inte gå, jag är handikappad, jag är jag, jag är Mia.

AntondåJag vet inte hur jag ska bli av med mina ledsamheter. Jag vet inte hur jag ska lösa våra förbannade situationer. Jag vet varken ut eller in. Är det någon av er som vet?

Nu avslutar jag för ikväll. Många kramar ifrån mig till er. Sköt om er så hörs vi snart igen ❤ ❤

8 reaktioner på ”Det är nu det landar och det gör så helvetes ont

  1. Jag skrev till ditt förra inlägg… ,)
    Tyvärr kan jag inte ge något bidrag i pengaväg, men hoppas i alla fall att det jag har skickat ska förgylla lite.
    Jag tycker det är att okej att be om hjälp, ser inget fel i det sen är det ju upp till var och en om dom kan eller vill ge ett bidrag.
    Men att fråga tycker inte jag är fel.
    Men det känns som det inte är vänner om dom inte ens kan lämna ett kommentar till ett sånt inlägg om det är frågan om ett bidrag som är orsaken till tystnaden.
    Jätteroligt att se bilder så för min del får du gärna lägga ut bilder, jag tittar jättegärna.
    Kramar!

    Liked by 1 person

    1. Tack så mycket Lotta…jag vet att du har skickat så det är inte menat alls något illa till dig. Nej det är som det är och nu skiter jag i det. Vi får leva som vi gör helt enkelt. Fast jag kan inte förstå att det är skillnad på folk och folk….jag kan inte lägga energi på det, jag har så mycket annat som det behövs till.
      När det gäller foton så älskar jag det också. sen får man se vem det är som man pratar om och det är lättare då att hänga med på något sätt…Kram fina fina Lotta och Godnatt. Sköt om dig nu så hörs vi snart igen ❤ ❤ ❤

      Gilla

  2. Ja det fotot är kul. Ja gud vad vi kunde hitta på skit men vi hade roligt. Tyvärr har hjärnan gömt undan det mesta av det också. Tack så mycket hjärtat för att du bryr dig om mig. Sköt om dig fina du, min bästis så hörs vi snart igen ♥♥♥

    Gilla

  3. Lena

    Hej sötnos! Nu känner jag dig bara genom bloggen men det du skrev om dig själv igår, tror jag inte ett ord av. Du är inte en tokig människa som gör allt fel, det är precis tvärtom. Livet har varit tokigt och fel med dig. Du har fått gå igenom saker som vi andra inte kan förstå. Som jag skrev förut klarar
    jag inte ens av att TÄNKA bort mina ben, när jag blundar. Att ditt humör och dina känslor spelar dig spratt just nu är helt naturligt. Helst skulle jag vilja rulla in dig i bomull och mata dig med chokladglass och jordgubbar, samtidigt som vi tittade på riktigt roliga komedier. Lite sorgligt ibland också, så vi fick gråta ut tillsammans,
    Naturligtvis blir ekonomin en extra börda för dig att bära. Alla föräldrar vill kunna ge sitt barn lite extra och om det är något barn som behöver skämmas bort, så är det ditt. Jag kan inte se något fel i att be om hjälp. Jag ger alla tiggare på gatan en slant och ett leende. Jag ger gärna dig också en slant varje gång jag får lön. Det tror jag att vi är många läsare som gör. Tyvärr tror jag att många läsare, som jag, har olika sjukdomar och ont om pengar. Dessutom ska er familj kunna leva med en bra standard, utan att du ska behöva be om pengar. Det finns ju en kurator på sjukhuset. Det ingår i hennes arbete att hjälpa till med att reda ut er ekonomi. Ni behöver en varktig inkomst. Kan ni få ett högt bostadsbidrag, kan din man erbjudas en del av de timmar med personlig assistent, som du har rätt till enligt lag. Om han ser till dig mellan kl19- 8 så blir det 13 tim betald tid varje dag. Sedan ska du naturligtvis ha en egen assistent på dagtid som hjälper dig med hygien, att komma ut på lunch med en vännina, följa till sjukgymnastik etc. Det finns så många underbara assistenter. Genom mitt arbete har jag verkligen träffat många som varit lyhörda, intresserade som anpassat sig helt till sin brukare, en del vill bara ha extra armar och ben,en helt proffsig person, andra föredrar att assistenten mer blir som en vän. Det avgör ju du hur du vill ha det. Hoppas verkligen att du inte tar illa upp och tycker att jag lägger mig i ditt liv för avsikten är bara att jag vill vara till hjälp.
    När det gäller din fråga om fotografierna så tycker jag att det är kul, trevligt och personligt. Ser gärna att du fortsätter med det.. Slutar med en fråga, hur går det för Carole? jag är så himla nyfiken! Många kramar till finaste vännen från Lena

    Liked by 1 person

    1. Alltså Lena du är för söt….Det går inte låta bli att skratta när jag framför mig ser oss rulla runt i glass…Gud så roligt. Jag känner ju inte dig heller mer än härifrån, men det känns som jag har fått en vän som jag verkligen älskar. Jag skulle aldrig ta illa upp för att du ger mig goda råd. Jag har redan kontaktat kuratorn och hon har satt igång. Det är också tänkt att jag kommer anställa Kent som personlig assistent så han får hjälpa mig, det kommer kännas tryggt att det är han som är med mig. Sen i framtiden kanske jag inte behöver någon och då kan han börja jobba på något annat ställe sedan. Men allt tar sådan tid och det är så jobbigt just nu. Men en vän till mig vill att jag lägger upp en lista på det som är akut för att folk ska kunna hjälpa mig. Det är så jobbigt och pinsamt men jag ska göra det senare…Sen när det gäller boken så har jag Kartan till evigheten på en egen sida och Carole har bytt namn till Liva och historien är lite ändrad. Visst har du fått länken dit?….Många mängder kramar till dig älskade vän. Du är viktig och uppskattad. Sköt om dig nu så hörs vi ❤ ❤ ❤

      Gilla

  4. Jag missade nog ditt inlägg igår men jag tycker inte att det är fel att be om hjälp vare sig det handlar om pengar eller fysisk hjälp. Tråkigt att du känner att det är dig det är fel på när det egentligen är samhället som inte fungerar som det borde. Alla som bara ser om sitt eget hus eller skyndar vidare med sina skygglappar på. Hoppas du får den hjälp du behöver. Kram ❤

    Gilla

    1. Det blir ju så till sist. Man kämpar som en idiot för att få rätsida på det och när jag väl har fått någon ordning på det så händer det något så skiter sig allt igen. Till sist ger man upp. Kram ❤

      Gilla

Kommentera

