Sol, smärta och Katerina Plotnikova

sol
Solen skiner

Solen skiner i Hässleholm och förmodligen på flera ställen än här. Jag önskar att jag fick vara ute i solen. Visst kunde jag rulla ut själv men det är inte så kul att vara utan sällskap. Idag har det funnits andra anledningar till att jag inte har velat vara ute och det kallas för smärta. Jag har en dag idag där jag verkligen inte gör någonting och det känns skönt. Fast det inte är mycket på vardagarna så kan det ändå bli mycket mer än vad jag är van vid. Det är ofta när jag kommer från träning till exempel som kuratorn vill prata med mig och ibland kommer en annan arbetsterapeut som vill prata med mig så ibland kan det bli väldigt många saker på en dag så ibland känns det skönt för mig också att säga att jag har ledigt. Då känner jag att jag är aktiv på något sätt och det är jag ju faktiskt. Imorgon ska dietisten komma tillbaka och då ska jag fråga om jag kan få gå igenom någon diet när jag ändå är under kontroll, jag skulle vilja dricka modifast så får jag se vad hon säger om det.

3dwallpaper

Det är en dag med otroligt mycket smärta idag och jag vet inte vad som pågår. Visst brukar jag ha smärta men denna är speciell. den tar tag i mina tår nere i vänstra stumpen trots att jag inte har någon fot därnere och den smärtan vrider runt i hela benet och tar vägen upp till skinkan. Den är verkligen exceptionell på ett vis som jag inte har känt innan. Det är svårt att förklara smärta men många gånger när det kommer stötvis för att sen bli ihållande är det som stumpen håller på att brinna upp. Det känns verkligen som ett monster jag bär runt på. Som ibland kommer ut och griper tag i mig. Den tar tag runt min hals och försöker strypa mig, jag får ingen luft, det gör så ont. När den har sett till att jag har svårt för att andas av smärtan vandrar den neråt. Den håller nu tag om magen och ryggen. Det känner som ryggraden håller på att gå i bitar och svanken är nog sönder. Så nu får jag ingen luft, jag andas så hårt att det känns i ryggraden.mina kärl i svanken protesterar och stryper kärlen där så nu ska jag klara av det också. Nu tänker jag, nu kan monstret inte göra mer men jag hade fel. Han tar tag om båda stumparna och vrider tills jag skriker och då släpper han taget. Jag tystnar och då tar han tag igen och vrider, denna gången skriker jag inte, det är så han vill ha det. Han tycker det är obehagligt när jag skriker så nu tar han i lite mindre. Men det är för jag ska plågas mer, han vrider och släpper, vrider och släpper, så håller han på tills jag tror stumparna ska ramla av. Högra stumpen är svullen och det är därför det gör ont i min högra stump, Mina kärl är kraftigt påverkade för nu har jag problem med den när jag sitter i rullstolen. Sen i vänstra är det nya smärtor som har tillkommit och jag har inte en aning om vad det är. Den är också svullen utav vätskan som finns i kroppen och det gör att kärlen är påverkade. Det jäkla monstret vet inte när det är dags att sluta. Skulle vara skönt att bli av med honom.

blå flaska
Mums

Det är nu som jag vill flytta till mitt fantasiland och stanna där. Jag har hittat en fotograf som passar mig ypperligt. Hennes namn är Katerina Plotnikova och hennes foto är mycket speciella. Det ingår djur i många av dem och modeller som är fotograferade tillsammans med djuren så de ser ut som de fotona jag brukar hämta som är tecknade eller animerade. Vissa av fotona får mig till att häpna och tänka, hur är det ens möjligt? Jag har tittat på en video backstage och de är ganska många för att fixa till för ett foto. Så hon måste nog tjäna en del för att kunna betala hela den hopen. Det gör hon ju säkert. Många känner säkert till henne och betalar säkert också en förmögenhet för ett av hennes fotografier. Jag kan påstå att jag har aldrig sett något liknande. Jag har lagt upp mitt egna lilla galleri med hennes foton. Det är bara att gå in och titta och skulle ni bli intresserade av att se mer av henne är det bara att gå in och scrolla längst ner så finns där två webbadresser till henne. För mig är hon unik men det är inte alla som tycker som jag och det fattar jag.

stairwaytoheaven-d-4d_173173976
Trappor till himlen

När jag har så ont som jag har idag blir jag samtidigt väldigt ödmjuk och saknar en massa personer. Då skulle jag gärna ha denna trappan fast med ramp, lite skoj, för då kunde jag ju hälsa på när som helst. Angående det där med ramp så vet jag nu inte riktig ur det går när jag kommer hem. Tydligen går det att ordna så jag kan komma hem härifrån när jag är färdig och vi gör första bedömningen nästa vecka på fredag. Då ska de se om jag har uppnått mina mål. Har jag det så gör det först ett hembesök sen blir det vårdplanering sen kommer jag hem. Det låter superkrångligt men det är  det inte som tur är. Så jag kommer ge järnet i veckan för att nå mina mål. Jag tror inte jag hinner fram riktigt till fredag men då ska jag inte bli ledsen utan bara köra på för annars tappar jag taget och lusten och det är inget bra. Jag vet hur jag och mål fungerar, jag vill uppnå det så fort det bara går och lyckas jag inte till utsedd tid så deppar jag ihop mig men denna gången ska det inte hända. Jag ska säga fan också sen titta vidare på nästa vecka. Jag har förresten gjort en del ändringar så det ska bli bättre för er med mobil att läsa bloggen. Tycker ni inte om ändringarna så hör ni av er till mig så vet jag också. Blir det tillräckligt många som inte tycker om det så får jag ändra tillbaka. Själv gillade jag detta bättre än att hålla på att flytta fram och tillbaka i sidan om man vill dit.

Nu avslutar jag för idag för nu är det vilotime, kanske, jag får se. Skickar kramar till er med massa mys och jag skickar ut energibollarna som vanligt. Sköt nu om er så hörs vi snart igen. ❤ ❤ ❤

Kommentera

