Noll besök, 1 maj och sysslolös

51b2032c47b3f80092
Det vackraste

Då så var det lördag idag. Ingen som kommer på besök idag utan familjen kommer imorgon. Men är det någon som inte har något att hitta på så får ni gärna svänga hit en stund. Jag kan ju alltid fråga även om det inte blir så. Vad ska ni göra denna helgen då? Några riktigt storslagna planer? Jag har inget inplanerat, inget storslaget i alla fall. Hade ni däremot frågat nästa helg så hade jag haft det. HHHHEEEMMMM!!!!!! Det är riktigt storslaget. Jag kanske slänger in en dusch på mitt annars så upptagna schema. Jag vet inte om ni tror på att det är upptaget…men först läsa i en kvart, gå på toa i tio minuter, sen läsa ytterligare tjugo minuter, dricka ett glas saft. Ja som ni ser så är jag en mycket upptagen kvinna. Det är svårt att få tid över till att dricka kaffe men jag ska göra mitt bästa för att försöka få in det också för kaffe är så gott. Det får livsandarna att vakna till liv. Det gör så jag orkar med allt jag ska hitta på. Dagen ser inte så ljus ut idag. Det är ingen sol i Hässleholm i alla fall. Hur ser det ut för er andra? Eftersom alla inte bor i Hässleholm så förväntar jag mig lite olika väderleksrapporter. Det närmar sig första maj och det är nog den dagen jag har upplevt som mest förändringar i vädret. Ena året snöar det, något år går folk i kortbyxor för att nästa år springa omkring med paraply. Nästan varje första maj i många år tillbaka så har vi varit på tivoli. De sista åren är det inte så att jag har sprungit med tåget ut till Sommarlust. Det är ju inget jättestort tivoli men bättre än att sitta hemma. Vi får väl se vad som händer detta året.

cola
Alla kan vara törstiga

Det är lite mer planering som krävs nu när vi ska ut och hitta på något. Det är inte så att jag kan gå någonstans utan allt måste jag kunna nå via min rullstol. Visserligen går jag riktigt bra med mina proteser nu och ännu bättre kommer det att bli men jag kommer tyvärr alltid lida av kärlsmärtor och det i sig gör att det blir en omöjlighet att springa maraton. Det hade varit helt fantastiskt om jag hade kunnat börja röra mig mycket mer för då kanske jag hade tappat lite i vikt också. Det är inte så lätt att gå ner i vikt när jag sitter i rullstol utan benen. Dock är det min högsta önskan att tappa mängder med kilo. Vilken hälsovinst det hade varit. Jag hade kanske till och med hade blivit av med min diabetes. Tänk att slippa ta sprutor varenda dag, inte för att det stör mig men det ska göras och inte en dag får jag lov att glömma det. Sen får jag inte äta godis och godis är gott. Det blir att jag slarvar ibland men faktiskt inte ofta. Jag kan äta något en gång i veckan och det tycker jag är bra, det kunde ha varit mycket värre. Nu har jag dessutom fått koll på mitt blodsocker och det känns skönt för det är ett smärre helvete när det inte fungerar som det ska. Jag kan tycka det är rätt så skönt att slippa träna såsom idag men tiden blir så mycket längre när det inte är något inplanerat och det inte finns något direkt att göra. Jag blir dubbelt så trött också när jag inte gör något. Jag var i och för sig och hämtade nya böcker igår och jag kan alltid läsa om jag inte har något annat för mig. Hittar jag en bok som är bra så kan jag sitta upptagen tills den är slut. Det är min fantasivärld, där jag alltid gömmer mig.

apelsin
Älskar apelsin

Jag tycker inte det är roligt att titta på tv:n heller längre, men det beror nog på att det inte finns fler kanaler. På sexan är det nästan enbart Simpson eller Family Guy och jag kan ärligt säga att jag är så förbannat trött på de två serierna. Det kan inte vara ett enda avsnitt någon har missat, det skulle förvåna mig mycket. För när jag låg inne förra gången då hade jag inte intresse alls för datorn utan jag låg och glodde på tv, och jag såg alla avsnitt som gick och efter ett tag så började skiten om och då fick jag se det igen. Sen det avsnittet de sänder på kvällen, sänder de igen på morgonen. Snacka om hjärntvätt..För min del så går det i vågor, vissa delar tittar jag på tv och andra så sysselsätter jag mig med att läsa, sitta vid datorn eller handarbeta. Jag är lite sugen på att inhandla nya pärlor men jag ska vänta och se så att intresset håller i sig för de pärlorna är inte de billigaste. Sen har jag fortfarande farmors duk som jag inte vet vad jag ska göra med. River jag upp den så kan alla i familjen ta del av till exempel små nallar eller annat och det skulle ju vara ett minne för dem ifrån farmor även om det inte är hon som har sytt det. Annars får jag försöka hitta mönstret och göra den färdig. Men ärligt är att jag vet inte om jag skulle använda den för den är enorm och vi har inget så stort bord där den kan ligga och se snygg ut utan i så fall måste vi flytta den hela tiden och då kommer den för eller senare spricka och då kommer katastrofen vara ett faktum. Tusentals pärlor på hela golvet, tjoho, jag kan tänka mig den synen. Men fy för att plocka upp dem. Det är en av de gångerna jag kan säga att det är skönt att vara handikappad. Det finns några fler gånger jag skulle kunna tänka mig att säga det men det är inget vi behöver ta här. Nu ser det ut som det faktiskt skulle kunna klarna upp ändå men nej. Jag har redan börjat tänka tanken att denna dagen kommer bli lång och klockan är tjugo över tio. Fy sjutton också. Vad ska jag göra idag? Ta en runda på stan kanske? Nej, det går ju inte. Jag kommer kanske dit men inte hem, visst är jag stark i armarna men trottoarerna är inte kul. Jag la inte märke till det förrän jag satt i rullstol och det är att de lutar kraftigt utåt och det är skitjobbigt att köra på dem. Jag fattar att det måste vara så men det innebär inte att jag svär mindre för den sakens skull. Nej jag hittar väl på något som är roligt så småningom.

Nu är det dags att avsluta detta inlägget. Därmed inte sagt att det inte blir fler idag, det vet jag inte ännu. Sköt om er själva och varandra. Jag skickar ut kramar i massor och energibollar kommer er väg också. ❤ ❤ ❤

En reaktion på ”Noll besök, 1 maj och sysslolös

  1. Jag skulle gärna velat komma upp en sväng, men avståndet säger att det inte går 😦 Det hade varit roligt och fått träffa dig i verkligheten. Du är en kvinna jag ser upp till. Du är modig, du är stark och du är kärleksfull. Du ger så otroligt mycket av dig själv och det uppskattar jag. Du blandar sorg med glädje, skratt med tårar. Du skriver verkligen om livet.
    Skickar dig mängder med tankar och massor med kramar.

    Ps: Jag har beslutat mig för att återgå till min förra bloggadress http://www.sjubarnsmamman.se Den adressen r mindre och inte så klumpig som min numera förra.

    Kram kram

    Gilla

Kommentera

