Trallallallaaaalala….för idag är….

image

En vacker dag. Det är en unik dag. Ni designar själva den i mångt och mycket. Solens strålar har redan börjat värma upp fönsterbläcket så det knastrar och knakar. Gräsklippare hörs utanför och det ända jag kan tänka är….sommar….och jag får innerligt hoppas att jag får vara hemma denna sommaren. Vi ska pynta uteplatsen så bra det någonsin går. Förra gången jag kom hem så ville jag starta med en gång men då var det lite för sent.

image

Jag önskar såååå att jag kunde skicka doften till er som sakta sprider sig i mitt rum. Nyklippt gräs…..det är svårt att låta bli att le en dag som denna. Det är inte vårkänslor längre utan sommarkänslor. Det är glass, hav, sol, brygga, grilla och ljumma sommarkvällar…..åååhhh…..så svårt. Jag vill upp och hoppa. Jag är så glad att jag lever. Det sprudlar…..det är nästan för mycket, så mycket att jag inte vet hur jag ska hantera det. Utanför mitt fönster igår kväll såg det ut så här

image

Så ni kan kanske förstå hur gott det luktar…..jag var tvungen att ta mobilen och slå en signal hem och säga godmorgon till mina älskade män därhemma. Det är inte ofta Kent får ett samtal hem där jag sprudlar av energi och snubblar på orden som en liten flicka av enbart glädje.
Nu är det snart frukost sen är det dags att bege sig ner till terapin. Tänkte jag skulle försöka få ihop några smycken. Har jag tur får jag stanna så länge jag vill och då hinner jag med en del.

image

Jag älskar ju att tillverka och designa smyckena. Det kanske blir min nya hobby igen. Det är enbart pengar som fattas. Kan jag få ut lite pengar på fonder så har jag kanske råd till en del pärlor och då jäklar kanske jag till och med öppnar en webbutik igen. Jag får se för när jag mår så här måste jag passa mig själv för jag är impulsiv. Det har jag alltid varit och kommer förmodligen alltid vara. Det ser jag gå igenom till vissa av mina barn. Det kan vara positivt om man lär sig hantera det annars kan det både bli farligt och dyrt.

image

Jag var tvungen att ta med en sötnos. Jag kan inte förklara vad det är med mig och bilder. Det går inte vara utan.
Nu har jag varit inne och tvättat mig och bytt till dagkläder istället för nattkläder. Jag är svinhungrig och det var jag aldrig innan utan det har kommit efter hand som jag har legat inne. Det är en bra vana som jag helst vill ha kvar hemma också. Tyvärr brukar det vara så att jag börjar bra men eftersom tiden går så sviker den ena efter den andra utav de bra vanorna. Varför vet jag inte när jag har bevisat för mig själv att jag mår bättre när jag gör det rätt.

image

En sista sötnos och nu avslutar jag detta inlägget så jag blir klar i tid. Sköt om er nu mina underbara läsare så hörs vi senare. Kramar i massor och idag rullar jag iväg min egen extra energiboll, det är stort, för idag behöver någon annan den mer än jag. ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Trallallallaaaalala….för idag är….

  1. Lena

    Hej skrutteliskrutt! Har kommit hem från Spanien, till ett nystädat hus och middagen serverad. Alla ungarna lyckliga för att mamma och pappa är på svensk mark igen. Hunden ylade av glädje och täckte mig med blöta slickpussar. Utanför lyser solen och vitsippsbackarna ser ut som ett vitt hav.
    Vad gör jag då? Jo är ledsen, arg, sur och otacksam för att JAG VILLE FAKTISKT VARA KVAR I SPANIEN!!!!!. Sedan läste jag din blogg, skammens rosor lyste på mina kinder och jag gömde mig i klädkammaren och satt där och skämdes ett tag!
    Det är underbart att läsa om din livsglädje och positiva planer inför framtiden. Att du redan strutsar runt på dina proteser är HELT OTROLIGT! Vilken järnvilja, vilken envishet! Jag har skrivit det flera gånger redan men nu skriver jag det en gång till DU ÄR FANTASTISK! Nu hoppas jag verkligen att artikeln om dig får några kommun- och soc-tanter att gömma sig i klädkammaren och skämmas. Sedan kanske de kan sätta igång med sina arbeten oc ge din familj adekvat hjälp. Det är under all kritik att familjer 2015 ska behöva tigga pengar till mat. Det kan få självkänslan att hamna i botten. Tur att du är stark och har kunnat få självkänslan en bra bit mot topp, genom att klara dig så otroligt bra själv med din ”nya” kropp. Sedan är det bara att hoppas att energin och envisheten räcker till smyckestillverkning och en egen webbshop. Det kommer säkert att gå bra eftersom, du är bäst! Kram Lena

    Liked by 1 person

    1. Åh, du får mig att rodna. Jag ska erkänna att när jag är ledsen och tycker det mesta är upp och ner så öppnar jag dina inlägg och efter att ha läst dem en gång till så brukar min känsla förändras. Så du Lena, fina du gör ofta så jag känner mig omhuldad, kramad och framförallt känner jag att det finns något värde i det jag gör. När jag kommer hem ska jag njuta i fulla drag och tanka på en massa energi. Det kan jag leva ett bra tag på. Så än en gång du käre vän, tack för dina enormt värmande ord som du nu vet hjälper mig på traven. Kramar i massor till dig ❤

      Gilla

Kommentera

