Trött, illamående och hembesök

image

Den här bilden är mycket vacker och det är så jag föreställer mig att energibollen ser ut även det är ett jordklot på bilden. Jag önskar innerligt att det fanns i verkligheten för attans vad det hade varit bra. Luften gick ur mig vid middagstid och förbannad var jag på mina stumpar som inte fattade, eller jag ska säga stumpen för idag var det högra, det är han, som inte visste bättre. Jag satte på mig benen i morse och redan innan tio hade han gett upp. Det gjorde så ont så jag hade inget val mer än att hoppa upp i sängen och slänga av benen. Det gjorde inte att varken humör eller energi blev bättre.
När jag hade försökt få i mig lite mat blev jag så illamående att jag trodde allt skulle komma upp igen. Det blev att avstå träningen idag. Jag vågade inte ta den risken med tanke på hur många bakterier det finns på detta stället.

image

Idag var Kent på banken och fixade med internetdosan och det var bra för det är hopplöst att vara utan den. Vi hjälptes åt att betala in räkningarna och när det var gjort så var jag gråtfärdig så som jag skrev igår så är det inte så mycket som behövs för att de goda känslorna ska lämna och de andra tråkiga och ledsamma ska komma tillbaka. Vad vi ska leva på i en månad vet jag inte. Emil kommer inte kunna göra något roligt alls för det finns inte pengar till något extra. Även om vi drar in på allt så kommer pengarna ändå inte räcka till mat.
Hade jag kunnat lägga det åt sidan och inte tänka på det så hade det varit bäst men så enkelt är det inte. Nej jag kommer våndas över det mängder med gånger, det känns omänskligt att behöva leva i ett helvete dagligen. Det hade varit trevligt med en knapp on-off, då kunde jag satt igång en stund. Låta tårarna rinna och känna knuten i magen bli större och större tills dess att det känns som hela jag håller på att explodera. Det löser inga problem och det blir inte bättre för de som skulle få stanna så jag måste släppa ut de äckliga känslorna någonstans, tyvärr är det min blogg som får ta emot dem. Det är tur jag har bloggen och er, det är min livlina.
Det har jag sagt många gånger…..utan bloggen vet jag inte vad jag skulle ha gjort……..jag inser att folk tror på fullaste allvar att jag hittar på för att kunna skriva något. Ja, eller hur?  Jag älskar att dra folk vid deras näsor och sen när de uppdagar att det var en lögn så står jag vid sidan om, som en smådjävul och asgarvar. Nej….jag skulle inte tro det……utan jag menar ärligt att det är min livlina. Vi har alla olika sätt för att bli av med frustration som inte gör någon nytta utan enbart gör ont eller skadar. Inte vet jag hur alla tar hand om det. Jag talar för mig själv och kan vilken dag som helst, vilken timme som helst, ge det bästa rådet jag kan. Det är att blogga.

image

Denna bilden gör mig glad. Eftersom vår älskade ekonomi sänkte mig så hjälper det lite med en glad bild. Jag frågar men förväntar mig inga svar. Någon idé om hur man kan tjäna någon krona ganska så snabbt? Svårigheter är till för att lösas som jag skrev. Jag skrev också att jag har kört fast, och det brukar jag inte göra. Jag kan inte se oss själva utan mat, det finns inte. Det får inte finnas och därför ska det ordnas…..Jag undrar hur det känns att vara ekonomiskt oberoende? Det måste vara en underbar känsla. Inga sorger och inga bekymmer utan allt löper på….att inte behöva bry sig om vad man handlar för det blir inga konsekvenser. Jag skulle gärna vilja prova på och se ifall pengar gör mig lyckligare. Det måste det göra. Jag kan inte få nya ben och det är jag medveten om, så då behöver jag enbart glädjas åt pengarna jag hade haft, enkelt skulle jag säga….
Nej det var korkat. Det hade blivit enklare att leva och framförallt hade jag sluppit knuten i magen. Emil skulle också få göra de aktiviteter han gillar. Inget, nej tyvärr hjärtat. Vi har inte råd. Jag hade kunnat se han i ögonen och sluppit skämmas för att jag inte kan ge honom lite mer att hitta på. Det är många gånger mitt mammahjärta blöder….det blöder för honom som får försaka saker som är så givna för vissa. Om jag hade varit ekonomiskt oberoende så hade det varit vad jag skulle velat satsa pengar på. Se till att fler barn fick göra aktiviteter tillsammans med sin familj.

image

Ja det kommer jag alltid göra. Drömmar är också något som kan få en person till att göra saker som någon annan hade tyckt varit nästan omöjligt. Förvisso heter det att tron kan förflytta berg. Men tro och drömma hör faktiskt ihop lite. När man ger upp sina drömmar så har man gett upp sitt liv. Det är min åsikt.
Imorgon är det hembesök och jag får följa med. Jag längtar även om det är en kort stund. Bättre det än inget. Sen ska jag ju hem på permission till helgen och det är riktigt stort…..jättestort!
Nu tänker jag avsluta inlägget. Jag känner mig nöjd, hoppas ni är det också. Sköt nu om varandra. Kramar skickas i er väg. Idag fyllde jag de med kärlek. Energibollar kommer också. ❤ ❤ ❤

7 thoughts on “Trött, illamående och hembesök

  1. Jadu vännen tycker de är bra du har bloggen som du kan skriva ut lite vad du känner. I bland skulle nog det varit bra i stället för o stoppa in allt. Pengar är tyvärr ett ständigt bekymmer, känner igen det med tanke på barn o barnbarn. Önskan att kunna göra roliga saker någongång o ändå ha till mat. Men pengarna lyser med sin frånvaro.
    Tycker att det är kanon Du kommer hem till helgen 🙂 få lite positiv energi av dina nära.
    Kram vännen ❤

    Liked by 1 person

    • Ja det känns lite som det är det som behövs. Jag är enormt glad för alla framgångar jag har gjort och det stärker mig som person. Var är det ni har köpt hus?

      Gilla

  2. Jag tror inte att man utlämnar hela sitt liv bara för att man tycker det är roligt. När jag har berättat delar av mitt liv i min blogg så har jag fått höra att jag skryter. Varför nu man kulle vilja göra det är för mig en gåta,,,men men, så är livet. Ha en bra kväll,

    Liked by 1 person

    • Hej vännen…..till sådana människor, om de sa något till mig så skulle jag fråga om de ville byta. Fast det vill jag inte egentligen. Min familj och mina vänner skulle jag aldrig byta bort. Är du nervös inför operationen? Har du fått något datum ännu. Kram

      Gilla

      • Ja jag ska opereras den 3 juni och jag är lite nervös. Jag har börjat tänka om det är värt att göra en Gastric Bypass eller om en Sleeve hade varit bättre. Funderar på hur livet kan bli efteråt och jämför hur det är idag. Det är ett livsavgörande val som inte går att göra ogjort.
        Kram kram

        Liked by 1 person

      • Det förstår jag. Det kan inte vara så lätt att ta det beslutet. Vad är sleeve för något? Jag vet hur det var när jag skulle ta beslutet om att amputation, det var inte det lättaste, det finns ingen ångervecka precis. Kram

        Gilla

Kommentera

