Åska, sova och smärtmonstret

image

En väldigt mörk himmel där man nästan med blotta ögat, lite fantasi och en bra väderprognos kan ana åska. Nu tog jag detta fotot igår men även då kändes det som åskan hängde i luften. Anledningen till att jag sitter därute är att det är så varmt på rummet, syster ska komma på besök och för att jag kan. När jag rullade utanför entrén så slog den ljumma, klibbiga och inte alls sköna luften emot mig och jag var nästan säker på att det skulle dundra loss men icke.
Det är natt och jag hittar ingen bra anledning till varför jag bör eller ska sova. Visst är jag trött men känslorna ligger utanför och gör mig rädd, orolig, och funderade på de drömmar som i regel dyker upp under natten. Det jag drömde inatt sitter ganska djupt etsat känner jag. Det är inte så lätt att göra sig av med den, kanske var det otäckare än vanligt, fast det tror jag inte. Kanske var det för att jag kunde känna doften som gör den till en annorlunda dröm. Jag vet inte. Jag kan inte sova just nu och det beror nog på drömmen.
Idag har proteserna inte varit på alls av den anledningen att det lockar fram det fnysande, otäcka och hänsynslösa monster som bor och livnär sig på min lycka, glädje och livsaptit. Det går inte att leva på ett bra sätt tillsammans med mitt monster. Den varelsen, saken eller vad den än heter hör inte hemma i mitt liv som jag vill fylla med kärlek, vänskap och hopp. Det finns ingen plats helt enkelt. Jag har levt sida vid sida tillsammans med den otäcke, elaka och oförstående varelsen som försöker suga ut all livsgnista men se då vet den inte vad den måste besegra först. Jag ger inte upp utan att kämpa, slåss och visa att jag är starkare och mer envis. Till sist kommer monstret ligga i en hög, darrande av rädsla för döden och jag kommer ädel som jag är skona varelsens liv. Jag kommer förpassa det från min kropp och till sist, äntligen få tillbaka det som jag en gång för längesen förlorade, min energi, glädje, tillförsikt och lycka.
Javisst, det hade varit underbart att få lov, efter så många år, känna sig helt smärtfri. Det är inte så enkelt även hur mycket jag än önskar. Jag får följa en regnbåge till dess slut, ta pengarna för att leta reda på var anden bor som kan ge mig tre önskningar.
Jag har samlat på mig ny vätska så nu ska det tas prover för att utesluta det som är allvarligt. Sen är det enbart till att förstå och acceptera sanningen, som är att tack vare att kärlen är sjuka, nu dessutom kapade så fungerar inte cirkulationen som den borde. Det i sin tur gör att kärlen inte orkar hålla vätskan borta. För min del kan jag leva med det om jag slipper de allvarliga sakerna.
Eftersom det är så som det är blev det ingen träning idag utan hela dagen har jag tillbringat i sängen. Visst kunde jag ha använt rullstolen ändå men jag vill inte trigga igång fantomsmärtorna och det är lätt gjort men inte lika enkelt att bli av med. Vilken otur att jag skulle få så starka, intensiva och rent av fruktansvärda fantomsmärtor. Inte någonting i den andra stumpen. Men då är det som det ska vara med andra ord. Jag brukar inte komma lindrigt undan och det gör jag inte denna gången heller.
Eftersom klockan är två, så får jag säga att jag får ta nya tag lite senare och se vad jag mäktar med. ….Kram på er alla. Vi hörs snart igen ❤ ❤ ❤

Kommentera

