Äntligen!!! Jag är hemma….

image

Den här fina skylten mötte mig när jag kom hem, plus att barnbarnen hade ritat fina teckningar.  Rosorna var helt underbara. Så skönt att ÄNTLIGEN få vara hemma. Det känns konstigt ändå, fast allt är som vanligt så känns det annorlunda. Det kommer nog ta ett tag innan allt är som vanligt igen, misstänker jag. Men känslan jag har i kroppen är lycka, fullständig glädje och trots att jag inte mår bra så är jag lyckligare än på mycket länge.
Våra barnbarn Stefanie och Anton var hemma hos oss när jag kom hem. Hon blev så glad när jag kom hem och det gör också mig lycklig, det är skönt att vara saknad.

image

Det här är busfröet Stefanie och var jag än har varit så har hon troget stått vid min sida. Hon är glad för sin mormor och har inte brytt sig om ifall jag har haft två ben eller inga.
Sjukgymnast och arbetsterapeut var här med lite saker till som jag behöver. Jag är redan trött såklart men kaffe efter maten är ett måste och det är nu j måste lära mig att skynda långsamt. Helst av allt skulle jag tvinga mig själv till att vara uppe utan vila för att jag vill inte missa någon tid alls men kontentan av det blir inte bra. Så det blir nog en stund i sängen och sen är det bättre att vara uppe en stund längre ikväll.
Mina prover har blivit bättre dock finns febern kvar och svettningarna är inget kul alls. Så imorse var min tanke att om läkaren kom och sa att min hemgång fick vänta så planerade jag att rymma trots jag var dålig.
Det blev pizza till middag idag och jag blev överlycklig men aptiten vill inte riktigt vara med mig men det kommer väl senare. Maten smakade åtminstone toppen. Bland det godaste på länge.
Emil har varit på toppenhumör sedan han kom hem. Det syns att han myser i fulla drag. Han passar upp mig och kollar ifall det är något jag saknar. Han plockade undan efter maten utan att vi hade bett honom. Duktig som tusan är han. Hur det se ut på hans rum är en helt annan sak.
Jag avslutar inlägget här idag. Det får bli lite längre nästa gång. Men nu är jag så trött att det får vara för ikväll. Kram på er. Sköt om er och behöver ni energibollar så haffa tag i en. Vi hörs snart igen.  ❤ ❤ ❤

4 kommentarer på “Äntligen!!! Jag är hemma….

    1. Tack så jättemycket Anette. Det har varit jättejobbigt och det är skönt det är över för denna gången. Ja nu blir det dags att njuta av sol och värme. Kram kram ❤

      Gilla

Lämna en kommentar