Annorlunda men bra

wpid-20150513_1330071
Kristianstad

Godmiddag allra käraste ni. Jag lever och mår bra. Det kan bara skrivas med ett ord och det är fantastiskt!!! Jag mår så bra och det är svårt att sudda ut leendet på mina läppar….jag kan prata med Emil när jag vill, titta på TV när jag vill, dricka kaffe när det passar mig och när jag vill och har lust så diskuterar Kent och jag livets väsentliga ting. Riktigt bra och skönt att vara hemma med andra ord. Jag bjuder på ett foto från vår promenad innan idag.
Förra gången jag kom hem så blev jag som sagt var sittandes inne i lägenheten och vägrade gå ut. Vi har redan varit ute och gått idag samt gjort inköp som behövdes. Så denna gången kommer det att fungera bättre.

Då så kommer frågan igen, är det någon som har lust att träffas?  Vi kan ta en fika här hemma eller gå ut på stan och hitta något trevligt ställe där. Jag mår som bäst när jag har saker att göra. Imorgon tänkte jag riva upp farmors duk. Pärlorna kommer bli nya smycken. Jag tänkte börja på en tiara eller brudkrona. När de sen är klara kommer jag försöka sälja dem och kanske få en lite extra pengar.  Jaha, tillbaka till grundfrågan igen. Det hade varit värt hur mycket som helst för mig om någon hade tid och ork till att följa med mig.  Slå mig en  signal eller skriv en signal

Vi var hos farbror blå idag och anledningen var att jag har faktiskt gjort av med min legitimation. Jag har inte varit hemma heller så att jag har kunnat fixa det innan. Kändes skönt att få det gjort. Det är mycket svårt att klara av det någon längre tid utan id.
När jag satt och tog samtal för Twins så tog jag både norska och svenska samtal. När de sedan ville ha en vara på avbetalning så var jag tvungen att göra en kreditupplysning och frågade jag den svenske medborgaren om personnummer var det inga problem men däremot när jag frågade en norsk medborgare så kunde det leda till att de avstod från varan enbart för de inte ville lämna ut sitt personnummer. De är väldigt försiktiga med de uppgifterna. Vi svenskar är så vana vid att använda det att vi reflekterar inte över det.

wpid-20150513_1328211
Ett regnigt Kristianstad

Ett foto från ett regnigt Kristianstad. Jag lovar att precis innan vi gick ut så lös solen och direkt när vi kom ut började det ösregna men vad gör det. Jag fick frisk luft i alla fall. Efter farbror blå blev det en runda med små inköp som var en nödvändighet. Det är inte så ofta man kan stoltsera med att det var jätteroligt i affären. Jag kommer inte ihåg när jag sist var ute och handlade men en evighet sedan var det i alla fall.

Imorgon är Emil ledig och jag tänkte ha sovmorgon men jag har en misstanke och att det kommer bli svårt. Jag vaknar varje morgon klockan fem. Har jag tur så somnar jag om annars gör jag som idag, struntar i det och dricker kaffe istället. Fast då är jag mer död än levande just nu. Smärtorna är inte alls roliga för tillfället och därmed är humöret inte heller med mig.
Husmanskosten är så gott. Idag fixade Kent pasta med pastasås och det var evigheter sedan jag åt det. Pasta serveras sällan på sjukhuset och därför är jag så grymt trött på potatis. Det är i stort sett det enda som serveras. Det är tur jag är hemma igen.
Nu ska jag gå och vila en stund. Kram till er alla. Sköt om er nu och var rädda om er så hörs vi snart igen.

Kommentera

