Antal besökare slår alla rekord..så roligt

good-morning-wallpapers-hd
Fast klockan inte är så mycket..

Godmorgon allra finaste du…Natten har varit si så där med mardrömmar som följeslagare. Monstret vaknade klockan fem och har precis börjat lägga sig till ro. Fast när det väckte mig så var det med råge…en käftsmäll, närmare sagt. Det gjorde så ont i min vänstra stump så att det kändes som hela stumpen knöt ihop sig till en enda stor knut..Inte roligt på något vis allt. Monstret frustade och bröstade upp sig till klockan var runt halv sex, sen orkade det inte så mycket mer utan började förlora sin styrka. Därmed kunde jag ta över och stävja det. Nu ligger monstret i en enda hög och sover så sött. Jag hoppas innerligt att det sover väldigt länge…allra helst vill jag att det packar sina väskor och försvinner men den turen har jag inte, så att  det stannar kvar är bara till att förlika sig med, tyvärr.

Jaha, jag fick en smärre chock när jag öppnade statistiken för att kolla nu i morse…Det är inte klokt men jag hade haft över 2100 besökare på bloggen igår. Helt sanslöst!!! Men jätteskoj, såklart. Alltid roligt med folk som läser det jag skriver och alla är hjärtligt välkomna. Jag ångrar dock lite att jag inte gjorde som det var tänkt när det var fler besökare en dag…Faktiskt hade jag tänkt vädja till folks hjärtan om lite hjälp…Men jag tänkte göra det nu även om det inte kommer in lika mycket idag.

angel
En stilla bön om hjälp…

Jag tänkte be dig som läser inlägget här idag om en liten hjälp…Eftersom vår situation är som den är, så tänkte jag be dig, om du har tio eller kanske till och med tjugo kronor över, skulle du kunna hjälpa oss med dem. Vi har det jättejobbigt nu i slutet av månaden och det är ett evigt pysslande att få det till att gå ihop…Vi har mat men det fattas ständigt pengar till det extra såsom frukt, mjölk, kaffe o.s.v…Så jag ber dig..snälla om du har, vill du hjälpa oss.

Det finns Swish på nummer 0721-674721 men vill du sätta in det vanligt så är det bara att kontakta mig på samma nummer eller här via bloggen eller via facebook. Du får göra precis som du vill. Har du inte lust eller inte kan hjälpa mig så gör det inget alls, jag är glad för att du har tagit dig tiden att besöka min blogg och jag hoppas du kommer tillbaka. ❤ ❤ ❤

Nu till något helt annat…igår på Facebook så kopierade jag mina minnen eftersom det är viktigt för mig att spara det minnet och då är det viktigt att du också kan se vad minnena är för något. Det visar sig att jag har legat inne varje år sedan 2013 och så här skrev jag:

Den 17 maj 2014

Idag är det 10 månader sen jag blev inlagd….inte alls roligt, det känns inte som det är en dag jag vill fira iallafall….men lite har det hänt. Jag skrev ett mejl till vår höga förvaltningschef här i Kristianstad och jag skickade iväg 2 mejl till ordförande och vice ordförande i omsorgsnämnden och igår ringde förvaltningschefen och vi pratade en lång stund, det blev ett mycket positivt samtal och när jag öppnade mejlen idag så hade båda de andra också svarat med väldigt lovande ord, så jag ser fram mot nästa vecka. Nu måste det hända något iallafall…så där ser man…inte lönt att gå till hönorna utan gå direkt till tuppen….Ha en underbar helg

Den 17 maj 2013

Sitter i sängen på sjukhuset och tårarna svämmar över. Tre år har det vänstra benet hållit, det har enbart varit högra benet det har stoppat i. Nu är det stopp i båda och jag kan inte gå. Möjligheterna finns att jag blir förflyttad till Malmö så då blir det deras tur att operera lite. Tanken på ett nytt ingrepp tänker jag inte ens. Det finns ju inte en enda operation som har gått vägen. Ni som nu tänker; Gud vad hon tycker synd om sig själv, ja idag gör jag det. Jag gör inget annat än att kämpa för mig och familjen men det tycks aldrig räcka. Hade jag haft en dag utan smärta så hade jag gått ut och gått en hel dag. Nästa kommentar många fäller är; Du måste tänka att det finns dom som har det värre, jadå det köper jag också men i detta läget är det svårt att tänka på alla andra. Min energi just nu går åt att stå ut med smärtan. Det smärtstillande jag tar räcker inte för att ta bort min smärta. Då kanske ni förstår vilken rädsla jag har över att höra orden; Vi kan inte göra mer, du får gå hem och lära dig att leva med det. Då tror jag inte att jag kan överleva. Men som vanligt så lever jag på hoppet, för ni som känner mig vet att jag oftast är positiv och faktiskt väldigt ödmjuk. Det är många gånger jag låter andras välbefinnande gå före mitt..
Tankarna i mitt huvud sig rör,
tårarna ramlar som dom inte bör.
Inte vill jag ju vara här,
men benen inte mig bär.
Inget av lyckan jag ser,
tycker livet borde ge mig mer.
Jag är oftast väldigt glad och ler,
men just nu orkar jag inte mer.
Fortsätt kämpa är det enda jag kan,
fast verkligheten är grym och sann.
Er omtanke och kärlek stannar i mitt hjärta,
det får mig att klara av all smärta.
Äkta vänner är svåra att finna,
med äkta vänner kan jag svåra hinder övervinna.
Min kärlek till min familj och vänner jag ger,
Tillsammans med er jag framtiden ser.
Ha en bra fredagskväll mina vänner

17 maj 2013

Då har ronden varit här fast inte med goda nyheter. Precis under kopplingen i magen som sattes när dom gjorde den stora bypassen är där stoppat. Och eftersom det är stopp i magen så kommer nästan inget blod fram till mina ben. Jag som tyckte jag var handikappad innan, men det är ingenting jämfört med denna smärtan. Jag har fått smärtstillande i form av morfin och inte ens då släpper smärtan..Läkarna här ska ringa till Malmö för att höra vad dom tycker och även få tips på vilket ingrepp som ska göras..Livet är fasiken inte rättvist alla gånger. Bara tanken på att jag kanske ska opereras får mig till att bli skiträdd. Jag vill verkligen inte, men jag kan inte gå så här heller. Jag försöker hålla humöret i styr men det är inte lätt. Helst av allt skulle jag vilja skrika. Tänk nu om Malmö vill operera mig, det vill inte jag. Det känns bättre att få stanna kvar i Kristianstad men vi får se vad som händer..Förlåt mitt gnäll, men för min del är detta en stor tragedi. Något ingrepp måste ju göras men det orkar jag inte tänka på nu. Ha en riktig trevlig fredag nu mina vänner

Det första minnet är ifrån när det har stoppat i min bypass från den gigantiska operation och det andra minnet är ifrån Stafvre när vi försöker hitta ett nytt boende. Tack gode gud för att det är gjort, åtminstone. Nu har vi i alla fall en lägenhet som passar oss alldeles ypperligt och det är inga problem med mitt handikapp att bo här..Alltid något som är positivt. Nej det är mycket mer som är positivt. Jag lever och mår egentligen ganska bra. Vi har gått fyra friska barn och tre barnbarn, än så länge, ska jag tillägga. Vårt äktenskap har varat i snart 26 år och vi har inte en tanke på något annat. När jag tänker efter så har jag mängder med saker att vara tacksam för. Visst är det jobbigt att behövt amputera båda benen i min ålder men det har inte funnits något annat sätt. Det hjälper inte mig, eller någon annan för den delen, att deppa ihop sig och tro att livet är slut. För så är det inte. Inte på långa vägar. Jag ska hitta andra saker som jag kan sysselsätta mig med och förgylla min och andras vardag med. Det är trots allt, Kampen För Livet.

Nu kära du, så är det dags för mig att avsluta detta inlägget. Som vanligt så hoppas jag att du har haft en trevlig lässtund. Jag har skrivit med glädje idag och orden har inte velat stanna inne utan det var tvunget att inlägget skulle bli lite längre idag. Mängder med kramar ger jag dig och de är proppade med kärlek, glädje och lycka. Energibollarna kommer rullandes efter. Känner du att energin tryter idag så hugg tag i en. Var rädd om dig och sköt om dig så hörs vi snart igen. ❤ ❤

2 reaktioner på ”Antal besökare slår alla rekord..så roligt

Kommentera

