En ny och unik dag med nya möjligheter. Känslorna är detsamma

godmorgon
Godmorgon allra finaste du

Godmorgon kära du. Jag har blivit väckt av det vanliga monstret. Lite annorlunda idag då monstret valde att massera mina bestående vadmuskler på högra stumpen samtidigt som det satte eld som vanligt på den vänstra stumpen. Smärtan i vänstra stumpen, nu på morgonen, känns vedervärdig. Monstret har satt mina tår i kläm, samtidigt trycker det mina tår uppåt så hårt det bara går och det gör något så oerhört ont. Det tåras i ögonen när monstret drar och sliter i mig så här. Jag ber en stilla bön, tyst inom mig, att det snart ska vara över för denna gången. Efter när det har upphört så är jag i regel ganska slut. Det känns som jag har varit ute och sprungit. När det fula, elaka, äckliga monstret masserar mina vadmuskler på detta viset så känns det mer som att hen försöker vrida av mig musklerna, eller binda en knut med dem….Snälla sluta nu!!! Sakta börjar smärtan att lägga sig men det är långt ifrån över. Det brukar nå sitt crescendo efter cirka en timme och det är väl ungefär vad jag orkar stå ut med. Tänk att det finns ingenting, absolut ingenting att göra åt det mer. Utan jag är dömd till att leva ett liv fyllt med smärta. Ibland känns det extra tungt. Som idag, nu på morgonen. Jag hoppas att när monstret har somnat, att jag också ska få en extra stunds vila. För kanske får jag chansen att vakna på ett strålande humör då istället. Jag kanske får en extra chans. En extra chans till glädje och lycka.

hund
En bedårande figur

Den senaste tiden har jag fått just chansen till glädje och lycka när jag har slagit upp ögonlocken för andra gången, samma dag. Just den förmånen har varit enastående. Det är inte så vanligt att man stiger upp två gånger per dag, utan det vanliga momentet är såklart att du stiger upp en gång för att sedan börja dagen. Det är skönt att få mer än en chans till att starta dagen för mina valmöjligheter blir så många fler då. Vad ska ni göra idag då? Jag och Kent ska städa. Efter vi har röjt, städat, fejat och lyssnat på massor av musik så är det fritt fram för det som är roligt eller mysigt. Jag vet vad som kommer att förgylla min dag i alla fall och det är vår älskade farmors pärlduk. Jag ska samla ihop tusentals pärlor i burkar för att sedan återanvända dem till något fint och vackert. Första setet jag ska göra kommer bli ett bröllopstema med brudkrona, halsband,armband och örhängen. Förra gången jag sysslade med pärlor, så hade jag en butik på internet och ganska ofta så la jag upp smyckena på auktion. Dessa seten till bröllop fick alltid mängder med bud. Gensvaret var enormt…Det var väldigt roligt att göra dem och ännu roligare var det att glädja någon annan med just dina egna smycken. Jag har inte sparat fotografierna som jag ibland fick ifrån ett bröllop, bal eller någon annan festlighet. Jag försökte spara dem men datorn pajade och det enda stället jag hade fotografierna var där så de gick åt fanders. Synd, för det hade varit en fin reklam inför en försäljning.

Det riktigt kliar i mina fingrar för att jag vill sätta igång. Den inre stressen jag känner är positiv och det är en stress som jag mår bra av. Fast jag har bestämt att det kommer inte göras något alls innan det är städat här hemma för annars kommer jag lida av det och kommer inte kunna koppla av något alls. Det är viktigt för mig att det är städat men som jag har skrivit innan så har mina värderingar förändrats när det gäller just städningen. Jag tänker inte slösa bort min tid på att städa för att andra ska ställa upp igen. Nej den tiden är förbi och den kommer inte tillbaka. Det finns saker som är mycket viktigare än det. Min familj kommer  i första hand, alltid, och de mår inte bra utav min frenetiska städning, en manisk handling, skulle jag vilja påstå. Den manin kan jag leva utan och det är jag helt säker på.

På sidan Mias kamp https://www.facebook.com/pages/Mias-kamp/443260209167209 där har en mycket duktig smyckestillverkare som heter Susanne Hammarkvist lagt in länkar till auktioner som hon håller på Tradera. De auktionerna har hon valt att lägga in till Mias Kamp, alltså min kamp. Hon vill skänka de pengarna hon samlar in till vår familj. Hon tog kontakt med mig när hon hade lagt till en notis på community sidan och ville jag skulle lägga upp den i flödet så den blev delbar. Jag har försökt komma på hur man gör det men jag är inte ett dugg klokare nu än innan. Jag känner en stress över att det inte är fixat. Jag frågade då ifall det gick lika bra att länka härifrån och det gjorde det. Så snälla, söta, rara du, gå in och titta på auktionerna i alla fall. Du behöver inte bjuda men titta kan du göra. Här kommer länkarna.

Har idag lagt upp två annonser på tradera under titeln: Auktion för Mias kamp, Berså. Om två veckor är det Morsdag, så alla som inte vet vad ni vill ge er mor i morsdagspresent, gå in och lägg ett bud och ni har en fin gåva till lilla mamma 🙂 Pengarna går oavkortat till Mia och hennes familj, så även hon kan känna lite glädje på mammas dag ❤http://www.tradera.com/item/341089/233101658/auktion-for-mias-kamp-bersahttp://www.tradera.com/item/341093/233102776/auktion-for-mias-kamp-bersa

Sen ska jag ta reda på hur jag gör det till ett delbart inlägg. Jag vet ju att det går. Riktigt så dum är jag inte.

hund3

Nu har monstret släppt sitt tag och jag är inte det minsta trött utan enbart hungrig och glad. Jag började skriva inlägget klockan sju och nu är klockan kvart över nio. Det är ju inte inlägget som har tagit sådan tid utan det är försöket att lösa problemet delbart inlägg. Jag avslutar detta inlägget här. Det är nästan hundra procent säkert att det kommer ett inlägg till idag för jag känner egentligen att det finns mycket mer som jag vill skriva ner men för tillfället så lider jag av stressen och då är det bättre att avsluta just nu. Kramar i massor sänder jag till dig. Energibollar finns vid behov. Ha nu en riktigt skön torsdag fina du för det är du värd, tusen gånger om. Vi hörs snart av igen. ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”En ny och unik dag med nya möjligheter. Känslorna är detsamma

Kommentera

