Lördag och jag är redan i full fart.

Beautiful-and-Cute-Animals-Photography

Jag spyr snart på politikerna som inte har ett enda rätt….

Lördagen är här med sol och glädje. Jag var i vanlig ordning vaken väldigt tidigt på grund av det elaka monstret som inte tycks kunna ge upp. De här smärtorna som har tillkommit nu är av en fruktansvärd karaktär och det skrämmer mig lite. Jag avskyr smärtor som jag inte kan förstå mig på. Såklart är det inga smärtor som är enkla att förstå av den anledningen att de inte borde få finnas men nu gör de det ändå. De nya smärtorna känns som kärlsmärtor men ändå inte. De håller i sig något längre än vanliga kärlsmärtor och de är intensivare. Därför är det svårt att förstå dem. Tiden får utvisa hur de kommer att bete sig, de kanske till och med går tillbaka. Det hade varit det ultimata.

Vad ska du hitta på idag? Det är vackert väder här i Kristianstad. Hur är det hos dig? Eftersom det är jippo i stan så får vi gå ut en runda i eftermiddag och rasta barnen lite. Vi har tyvärr inga pengar till karusellerna så det gäller att hålla sig så långt därifrån som möjligt. Det har blivit enormt kostsamt att åka karuseller. För vår del är det en lyx vi långt ifrån kan unna oss. Går vi förbi dem och barnen inte kan åka så börjar de skrika och bete sig illa och det har jag absolut inte någon som helst lust till. Det kommer fler dagar då vi kan åka karuseller, inte för att jag bryr mig, men Emil gör. Jag är fegare än fegast nu för tiden och det är inte många karuseller jag skulle sätta mig idag även om jag kunde. När jag var yngre så flög jag rundor på hästryggen i en jäkla fart. Ibland satte vi pulkor bak hästarna och for som vantar efter hästen som i regel sträckte ut i full galopp. Idag ska jag vara glad om jag vågar sätta mig i en pulka alls och hästen skulle få skritta. Då kanske, kanske skulle jag våga men det är inte säkert det heller. Så snacka om att jag har blivit feg. Detsamma gäller karusellerna. Där vågade jag åka de värsta och snabbaste karusellerna, men twister var favoriten. Idag…hahahah..då får det bli hästarna som rör sig upp och ner samtidigt som karusellen snurrar runt. Till och med då hade jag kanske kräkt…hahahah. Nej det är fasiken inte lätt att bli äldre och fegare. Hur känner du? Är du något räddare nu än förr?

Beautiful Cute Cats HD Wallpaper

Jag är så besviken på politikerna i Sverige, det är deras fel att vi har det så dåligt ställt…

Jag har lyckats sortera upp alla pärlorna men jag har inte rivit upp duken ännu såklart för det kommer att ta tid. Sandra började riva upp den igår och hon hann med att riva upp fyra varv och det tog sin tid. Jag har inte heller hunnit börja pärla ännu för städningen måste göras först. Jag har redan diskat och plockat undan idag. Hade det varit städat och klart nu så hade det varit så mycket enklare. Fast nu börjar vi hitta lägenheten igen. Jag försöker låta bli att tänka på städningen hela tiden för att inte åka dit igen…Jag vägrar att ta tillbaka den manin igen. Det är för jobbigt helt enkelt. Jag städar ihjäl mig då. Det ska finnas saker i livet som är viktigare än städning. Det handlar om prioritering och det måste jag lära mig. Det blir bättre för varje dag som går. Fast nu hade det blivit för bra här hemma….och då var jag tvungen att rycka in. Vi hann inte bli färdiga igår så vi gör ett nytt försök idag. Sen ska jag slappna av och njuta av det jag vill göra och inte det jag är tvungen att göra.

Har du funderat något på om du vill umgås? Ska vi träffas här hemma så bjuder jag på en god fika, eller vill du ses på stan? Det är helt upp till dig. Jag är öppen för allt. Jag måste ändå baka i helgen och då finns det fikabröd hemma. Då slipper vi slösa våra slantar på fika i stan. Visst är det mysigt. Det går ju faktiskt an att göra det någon gång då och då. Just för känslans skull. Idag är det mängder med folk på stan för det har gått förbi mängder vid fönstret….Det är den enda nackdelen med lägenheten, det går att se in och jag tycker inte det är så roligt att vara till allmän beskådning….Snälla du, fundera igen på om det finns något som du skulle kunna göra. Någon aktivitet vi kan göra tillsammans. Vill du så kan vi laga en bit mat är hemma. Det finns mycket vi kan göra.

Cute-Cat-on-the-Table_www.FullHDWpp.com_

Ingen politiker ser mig och problemen som vi har…Det är verkligheten!! Det är den de blundar för….

Rädslan jag hade inför hemgången är naturligtvis borta för att jag kommer klara mig perfekt här hemma råder det inga tvivel om. Men rädslan över hur fort saker kan förändras lever jag med nu istället. Från att vara helt friskt till att slå i golvet med fullt krampanfall tog inte många sekunder. Det kunde ha förändrat hela vårt liv. När de hade åkt så satt jag i rullstolen och tänkte…Vad händer nu? Hur ska jag klara mig själv? Det hade jag inte gjort såklar, utan det hade blivit hemtjänst men det är inte så lätt att lösa när klockan är så mycket. Därför var den enklaste lösningen att ringa efter barnen. Så fort saker och ting kan förändras. Tänk om det skulle hända Kent något, jag skulle bli helt hjälplös. Naturligtvis vet jag att det inte är rätt sätt att tänka så. Men samtidigt är det fel att tänka att det händer aldrig mig, för det kan det göra. Allt kan hända alla. Vi brukar vara otursförföljda och det har vi lärt oss leva med även om det har varit svårt, men så är livet. Det är enbart att acceptera. Sen ibland när vi får de där riktigt bra dagarna och även veckorna, då vet vi hur viktigt det är att ta vara på tiden som vi får. Nästa dag kan det vara försent.

Nu ska jag avsluta inlägget…Kramar i massor till er med kärlek och tacksamhet. Energibollarna är på väg. Sköt om dig nu, så hörs vi snart igen ❤ ❤ ❤

 

Kommentera

