Vår nye familjemedlem och tillverkningen av smycken…..

wpid-20150525_181908.jpg
Välkommen Hedda…

Japp, det här är vår nya familjemedlem och hon är så välkommen. Detta har jag längtat efter jättelänge. En liten hund. Hennes namn är Hedda. Hon kommer få följa med mig vart jag än går, om det är tillåtet förstås, och blir hon trött när vi är ute så kan hon åka framtill i min permobil. Tänkte att jag skulle bädda till henne där framme med filt om hon vill vara där. Nu för tillfället så är hon lite stimmig och det är inte så konstigt. Allting är ju så nytt. Hon har redan suttit i mitt knä och myst men hon stannar inte så länge. Äntligen blev det av. Som jag har längtat och så många gånger det har gått åt skogen. Men denna gången gick det hela vägen. Hon var värd att vänta på. Så fantastisk.

Idag tog jag kontakt med smärtmottagningen för att få nya mediciner utskrivna. Det visade sig att min smärtläkare inte var där idag. Det gick precis lika bra med en annan läkare. Jag känner som sagt var alla som jobbar där så för min del spelar det ingen roll. Jag talade om mitt ärende och vi la på luren. När jag kollade på eftermiddagen så var det inga nya recept inne. Jag ringde igen och fick då veta att den andre läkaren tyckte att det var bättre om jag kunde vänta till imorgon för då var min smärtläkare tillbaka. Men vilket skitsnack!! Så de menar ärligt att om min smärtläkare är sjuk så kan jag inte få någon av mina mediciner utskrivna, det verkar ju inte klokt. Det accepterar jag inte, inte på något plan alls. Det är ingen rättvisa i det. Jag kommer klart protestera imorgon när jag pratar med min smärtläkare för så får det inte gå till. Så nu har jag inte alla mediciner hemma. Jag vet i och för sig inte om jag ska fortsätta med den heller så då gör det ju inget om jag slutar.

wpid-20150525_163118.jpg
Halsbandet är klart…vad tycks?

Ja, jag blev färdig med mitt halsband idag och det blev ganska bra. Det syns inte så tydligt med det silvriga ibland det vita på den bakgrunden. Jag är nöjd med det och det brukar ta sin lilla tid innan jag är det. Nu ska jag fortsätta på brudkronan. Jag längtar efter att få börja med den. Som sagt det var längesedan jag höll på med det. Allt är nytt och spännande igen. När det är färdigt så är det dags för försäljning. Det är så svårt att veta vad jag ska ta för halsbandet. Vad tror du att ett sådant här halsband skulle kosta ute i en vanlig affär? Jag har inte handlat smycken på evigheter så jag har inte den blekaste aning om vad det kan kosta att köpa. Du får gärna ge mig ett förslag om hur mycket du skulle ta för det, nu är det handgjort och det gör att kostnaden blir lite högre. Brudkronan kommer dock att bli ännu dyrare för materialet är kostsammare och tiden det tar att tillverka en brudkrona är ganska lång. Det är pilligt, men förbaskat skojigt. Sen blir det armband. Jag har inte bestämt ännu ifall jag ska göra örhängen också. Det får tiden utvisa.

wpid-20150525_141751.jpg
Armband som Emil har gjort.

Detta vackra armbandet har Emil gjort och jag måste säga att han är helt fantastisk på att pärla. Designen som han har gjort är ganska svår och det var inga problem alls att sätta ihop det för honom. Han slängde upp pärlorna på nålen som om han aldrig hade gjort något annat. Detta ska också säljas men pengarna som kommer in på det ska Emil få helt själv. Han ska få göra vad han vill med de pengarna. Är du sugen på att ge honom ett bud är du välkommen. Annars får jag sätta ett pris på det. Jag vet inte vad det heller ska kosta. Men som sagt så är det fritt att ge ett bud på armbandet, så får vi helt enkelt se var det slutar om det är någon som vågar träda in och lägga ett bud. Det har gjort med en mängd kärlek i alla fall. Han har tyckt det varit jätteroligt att tillverka. Nu har han gett sig på ett halsband också men för tillfället har han gett upp. Sen kom ju Hedda också och det var han inte alls förberedd på. Riktigt bra överraskning. Han blev jätteglad. Han har frågat många gånger och alltid fått svaret nej. Nu fick han äntligen ett husdjur att ta hand om. Han är mäkta stolt här hemma. Jag har fått honom att lova mig att han kommer hjälpa till med hunden. Han får ta ut henne på en promenad då och då. Sen får jag eller Kent ta de långa rundorna. Det fixar sig säkert.

Nu avslutar jag inlägget för ikväll. Kramar i massor skickar jag till dig. Energibollarna rullar iväg. Sköt om dig nu så hörs vi imorgon igen. ❤ ❤ ❤

Kommentera

