Monster, leva för stunden och tacksamhet

wpid-20150526_181945.jpg

Söt piller ask

Jaha..ska jag säga godmorgon eller ska jag säga dåliga morgon?? Eftersom jag pratar med dig och dig gillar jag, så säger jag godmorgon. Mitt förhatliga monster är vaket. Det morrar, anfaller, skäller och beter sig allmänt illa. Klorna sitter redan i den vänstra stumpen och högra stumpen har monstret satt eld på. Det brinner fortfarande lite längst ner i stumpen och smärtan är oändligt, mycket, massor, äckligt mer än vanligt. Varför?? Även vänstra stumpen är mer drabbad än vanligt och det har den i och för sig varit nu i ett par dagar. Monstret har tagit för vana att massera den stumpen noggrant. Inget ska missas, inte ett ögonblick får gå till spillo. Den river, sliter och stirrar med sina otäcka gluggar till ögon. Jag kan se näsborrarna fladdra när monstret blir mer och mer exalterat och jag känner en rädsla som drar igenom kroppen och jag börjar så smått kallsvettas. Andningen blir häftigare och det känns som jag är på väg att svimma. Monstret stirrar på mig samtidigt som det tar sats för en ny omgång eld på högra stumpen. Jag ser i ögonvrån hur monstret koncentrerar sig för att göra mig illa och hade jag kunnat, så hade jag stuckit ner det äckliga, fruktansvärda väsen som det är. Jag hade gjort slut på fasonerna som det har att leva på min kropp. Som en igel hänger det kvar och vägrar släppa taget. Tabletterna får agera svärd. Jag stoppar i mig mina mediciner och väntar, tyst, stilla och jag vågar knappt andas. Monstret lägger till sist sig till ro, rullar ihop sig, darrar och pustar till sist ut. Sessionen är över för denna gången. Smärtan har lagt sig till ro, för nu, stunden som jag får pusta ut, stunden jag får känna att det är skönt att leva, stunden av lycka och jag önskar att stunden kunde vara för evigt.

Men riktigt så bra är det inte. Den riktigt lyckliga stunden kommer att ta slut. Jag vet aldrig precis när stunden tar slut, enbart att den tar slut någonstans. Därför måste jag lära mig att leva för stunden och det har jag blivit mycket bättre på. Det kan bli bättre och det kommer jag fortsätta sträva efter. Det finns ingen mening att leva i det förflutna för det gör inga lyckliga stunder. Inte heller finns det någon poäng med att blicka framåt, det vet jag inget om och ordspråket säger att det du inte vet, har du inte ont av, så det är egentligen en självklarhet att inte sia om framtiden. Lev för stunden, är ett annat ordspråk. Det är så sant. Leva för stunden. Det rimmar bra på min tunga, så det kommer jag försöka göra hela denna dagen, leva för stunden, Carpe Diem, fånga dagen. Godmorgon kära du.

 

24387

En ros till dig

Jag har inte fler fotografier så här på morgonkvisten så du får en ros av mig istället. Det är du värd, en ros, för att du är unik. Du hjälper mig genom svåra stunder. Du tar emot vad jag än ger dig, Du står stark när jag inte orkar. Du är min vän. Därför får du dagen ros.

Jag ska påminna om Susanne Hammarkvists auktioner på Tradera. Hennes smycken är fantastiska, tidlösa och speciella. Gå in och titta, bjud på en auktion och du blir ägare till ett smycke som är unikt. Här är länken. http://www.tradera.com/item/341089/233161635/auktion-for-mias-kamp-bersa- och på den länken hittar du ett smycke som hon har tillägnat till Mias Kamp men det finns fler än det. Gå in och titta.

Nu när jag har gjort reklam för Susanne så måste jag klart slå ett slag för sonen min också, Emil. Han har gjort det finaste armband i glaspärlor. Ni har sett fotografiet på det för något inlägg sedan. Jag gjorde en liten kampanj till honom på Facebook så hans armband ska bli sålt. De pengarna ska han få göra något extra för. Extra för oss betyder inte exklusivt utan det betyder kanske enbart någon extra glass eller godis. Vi har inte så höga krav. Jag la ut hans armband för 80 kronor och det är inte mycket pengar för det armbandet men det ska inte vara ockerpriser heller, det gör ingen glad. Så om du är intresserad av att köpa hans armband så skriv en rad till mig. Bor du långväga omkring så skickar jag det till dig utan någon extra kostnad för det väger inte så mycket. Det skulle glädja Emil jättemycket och hans självförtroende skulle gå i topp, det kan jag lova.

Dagen idag får komma och gå som den vill. Inget är planerat. Jag har fått mina mediciner, Hedda är här, Emil gillar skolan och jag är något så när frisk. Det finns mängder med saker att vara tacksam för. Det är jag också, tacksam för allt. Jag älskar min man och det säger jag nog inte tillräckligt ofta, ibland går man in i en slentrian och då är det viktigt att bryta den och försöka hitta på något tillsammans som inte hör till det vanliga. Det är lite svårare nu att hitta på något men det finns faktiskt saker som vi kan göra hemma utan pengar. Det gäller bara att ha lite fantasi och det är något jag absolut inte saknar. Det är så jag överlever, min fantasi, min blogg och du som läser min blogg. Ni tillsammans utgör min livlina. Nu känner jag att det bara babblas, så nu får det vara nog.

Jag avslutar inlägget här så du slipper mitt babbel ett tag, en stund. Kramar till dig så här på morgonkvisten. Energibollar finns om du söker. Sköt om dig nu min vän, mitt hjärta och tänk på dig själv, så hörs vi förhoppningsvis senare idag.

2 thoughts on “Monster, leva för stunden och tacksamhet

Kommentera

