Monstersmärta plus infektion…bläää!!!

insect_monster_by_lenuk-d5h9y4k

Vidriga, äckliga smärtmonster!!!!

Godmorgon allra finaste du. Är det inte vackert, monstret, visst är det fint?? Nej, jag skulle inte tro det. Från och till hela natten så har det här vidriga monstret hållit mig vaken med sin enformiga tortyr. Hen kan aldrig hitta på något nytt, utan hen kör samma saker hela tiden. Dum i huvudet är vad hen är!!! Jag önskar såååå mycket att hen bara försvann bort i tomma intet så slapp jag se och höra monstret. Fast det verkar banne mig som hen har bestämt sig att stanna. Tydligen är jag en bra föda, för annars hade hen inte stannat kvar. Hen håller krampaktigt tag i min stump, klorna glider in under huden, hen sätter till sina vassa, långa klor på insidan av huden, drar längs med nedre delen av stumpen. Smärtan bränner och svider. Det känns som monstret har satt eld på stumpen och utav lukten att döma så kan det mycket väl vara ett troligt scenario. Nu bränner det hela vägen upp till höften, där stannar det och smärtan blir olidlig nu. Jag vill skrika men lägger all min kraft på att låta bli för annars väcker jag kanske de sovande i familjen. Hen slänger en blick på mig med sina gula ögon och jag kan utlösa ur blicken att hen vill att jag ska lida ännu mer. Jag ber en stilla bön till vår Herre, Gode Gud, få det att sluta, jag orkar inte mer….hens blick stirrar oförändrat på mig och jag stålsätter mig för ytterligare en omgång tortyr. Hen tar ett nytt tag runt stumpen och trycker ihop den så hårt hen kan. Efter ett tag så gör trycket att jag förlorar känseln i stumpen och nu är den i ett sovande tillstånd. Nackdelen med det hela är att jag inte kan röra den alls och då är den totalt oskyddad inför monstret. Det var meningen med det hela förstår jag nu.Jag kan inte flytta den och jag fylls med skräck blandat med panik. Vad är det som händer? Jag känner mig totalt maktlös inför det fakta att nu ska monstret hitta på något nytt och vad det än är, så vet jag med hel säkerhet att det inte kommer göras något enkelt. Monstret spänner ögonen i mig, låser fast mig med blicken, samtidigt som det ställer en fråga; Orkar du mer? Är du inte klar att ge upp nu? Tanken att smärtan ska fortsätta är motbjudande, så jag vädjar till monstret med mina ögon,då detta är enda sättet för oss att kommunicera på. Monstret har ingen som helst lust att förhandla. Det enda hen har i tanken är att plåga mig lite till och det enda jag kan göra är att försöka stå ut en stund extra tills mina smärtmediciner , Jag har tagit de för en stund sedan, så det är inte så lång tid kvar. Jag samlar upp den sista styrkan som finns kvar och stålsätter mig. Kom igen nu då, monster!!! Du kommer aldrig vinna över mig. Jag kommer kämpa med näbbar och klor. Jag är van vid att kriga så du har inte en chans till att slå mig. Du vet egentligen om det men hoppas på att jag ska vara svagare än vanligt. Det är tur att du inte känner mig och du kommer förmodligen aldrig få en chans till det heller. Det är ganska säkert för vem vill ha en kamrat som du. Förmodligen så skils vi åt någon gång, Den gången kommer nog vara den lyckligaste dagen i mitt liv. Fram tills dess kan jag enbart stå ut med tortyren.

eefd761cbcf5fd58

Så här känner jag mig när monstret mobbar mig…

Nu när medicinerna har börjat att verka så är jag helt slut i hela kroppen. Totalt matt är jag. Det finns inte så mycket att göra åt det mer än att vila. Det ska jag göra. Svidande trötthet. Det är ingen trötthet som går att välja på utan den bara finns och det är jobbigt att vara trött och inte vilja vila när kroppen är så här…Jag får lyssna på kroppen helt enkelt och då får det bli en vilostund. Sen ska vi städa och åka för att handla.Vad som händer sedan får vi se. Det blir förmodligen ett inlägg senare idag, vi får se.

Kramar till er alla, Energibollarna rullar också förbi och det är bara att haffa en. Sköt om dig själv och de din. ❤ ❤ ❤

2 thoughts on “Monstersmärta plus infektion…bläää!!!

  1. Har googlat lite på ”nervblockad”, alltså att blockera vissa nerver som ger smärta. Det verkar finnas flera olika metoder, är det ingenting som du har fått prova? Bara en tanke, för så här ska man väl inte behöva ha det år 2015!

    Liked by 1 person

    • Ja det finns många saker som finns. Tyvärr har vi provat allt när det gäller min smärta så det finns inget mer att göra. Mitt hopp ligger till att kärlen ska hitta nya vägar runt stoppen och därmed så minskar smärtan också. Hur illa det än är så har jag förlikat mig med att det är så här det ska vara. Jag vet inget annat. Visst är det jobbigt och det finns gånger då jag är beredd att ge upp. Då brukar jag försöka tänka på hur mycket jag har att vara tacksam för, och det är mängder med saker. Varenda gång jag går igenom den listan, slutar det med att jag gråter av tacksamhet. Det är få förunnat att vara så älskade som jag är. Lyckan är stor, smärtan är jobbig men det finns så mycket annat som överväger det negativa så tack vare det fixar jag dagarna. Tack för ditt råd, Marie. Kram till dig vännen och ha det så bra. Vi hörs snart igen ❤

      Gilla

Kommentera

