Babbel och tävlingen du måste delta i.

hedda
Titta noga så ska ni få se. Hon ska vara vit runt nosen..märk väl, ska, hon är lite rosafärgad nu…haha. Hon fick smaka lite rester.

Haha..visst är hon för söt. Vi hade spagetti och köttfärssås till middag, så vi gav henne lite spagetti men nästan ingen sås och ändå blev hon så här…På fotografiet har hon ändå hunnit tvätta sig lite…det gör hon genom att gnugga sitt ansikte mot mattan, till exempel. Vi har skrattat så åt henne och hennes ätande. Hon äter verkligen med hela ansiktet…Vilken sötnos hon är. Hon skänker så mycket glädje.

Nu ikväll känner jag mig lite piggare, inte lika febrig. Men stumparna är inte bättre, jag skulle säga att det är tvärtom, det gör så ont. Frågan är om jag fixar denna smärtan?? Det måste jag göra. Men det är inte normalt, inte alls. Tänk dig själv att du tar pekfingret och så sätter du pekfingret precis under knät, när du nuddar vid skinnet så ska det kännas som det brinner, för så ont gör det. Som om jag stoppar ett finger i ett öppet sår. Där hade jag absolut inte ont för ett par dagar sedan. Det är så jag menar, var kommer nu smärtan ifrån. Sen kan jag inte ens röra benet förrän det knakar i stumpen. Det riktigt knastrar, om du tänker dig att du trampar på knäckebröd, eller att du tar ett knäckebröd i handen och smular sönder det. Så låter det i min stump och det är så läskigt att det söker mig, lika illa som naglar på en griffertavla, läskigt. Det ljudet är avskyvärt och jag försöker låta bli att åstadkomma det men det är nästan omöjligt då det hörs bara jag rör knät. Jag har lärt mig sätta på hylsan fast det knakar och det är ju tur för annars hade jag inte kunnat ta på mig mina proteser. Nu på onsdag när jag är på gåskolan så är det en det som jag måste ta upp. Jag måste få en läkare till att titta på mina stumpar. Sen måste de ta prover för att se hur infektionsproverna ser ut. Sen måste det skrivas ut antibiotika, om det är en infektion, sen ska jag åka hem och jag vet hur många läkare som har velat att jag skulle stannat kvar. Denna gången kommer det inte att fungera att övertala mig, för hem ska jag oavsett. Jag kan ha ont hemma också och jag har lärt mig att ju mer koncentrerad man är på andra saker, desto mindre tänker man på det som gör ont och det dröjer automatiskt mellan gångerna som jag behöver smärtstillande. Dessa saker bör vara positiva och det är de oftast också. Jag väljer själv vad jag vill göra. Men något måste jag hitta på, för så här kan jag inte ha det, det är inte mänskligt. Inte något alls.

Smärtan blir alltid värre framåt kvällen och det är där jag är nu. Det gör ont så ända in i ….. Vad har du hittat på idag då? Har du några planer för imorgon? Jag har funderat massor här hemma på om jag skulle börja hålla kurser i Grönländskt Pärlbroderi. Jag har en del mönster också kvar sedan butiken men vi kan inte komma på var vi har lagt dem. De är inte så dyra att köpa igen. Saken är att innan hade Kristianstad ingen affär eller butik där man kunde inhandla material. Det finns ju Panduro nu. De har det mesta som behövs, men inga mönster. De säljer väl mest material som passar sig till att göra smycken med. Det är inte så många som behärskar den tekniken och därför skulle det vara roligt att låta de göra en sak själva som de sen tar med sig hem. Jag lovar att det är flera stycken som skulle vilja lära sig tekniken, då kan man göra sina egna julklappar, presenter och smycken till sina egna kläder. Ett tag hade jag halsband, armband och örhängen som matchade alla mina kläder och det kändes lyxigt. När jag hade min butik öppen så sålde mina dukar och lyktglas gjorda av pärlor alltid slut. Tja det är något att fundera på i alla fall.

wpid-20150601_114017.jpg
Glöm inte tävlingen..

Nej, kära du…Glöm inte bort att genom nämna vilken färg på blomman du vill ha om du vinner så får du sex värmeljus gratis + en överraskning. Du har inget att förlora, skriv ditt förnamn + vilken färg du vill ha om du vinner i  en kommentar till mig så är du med i utlottningen. Tävlingen avslutas den 7 juni och den 9 juni får du besked på om du vann, blev två eller trea…Så skriv nu.

Nu min fina vän så avslutar jag mitt inlägg. Kram i massor till dig, behöver du en energiboll så tar du en. Sköt om dig själv och de dina. ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Babbel och tävlingen du måste delta i.

Kommentera

