Jag är sjuk……..

Hejsan hallå. Jag är vaken men inte mer än så. Jag har ont i hela kroppen och känner mig febrig. Jag känner mig inte mycket piggare idag än igår och det är jobbigt. Tröttheten är det värsta. Det känns som att jag kan sova hela tiden men jag måste försöka vara vaken någon timme också. Jag avskyr att må dåligt. Men någon gång är det ju tvunget att bli vanligt sjuk för det är inte ofta jag är det. Jag kan inte minnas när jag var förkyld sist. Jag tycker att det har gått evigheter sen jag var frisk, men det har egentligen inte gjort det. Tålamod är inte min starka sida, tyvärr. Sen när andra mår dåligt så tycker jag inte att det är något konstigt om de blir liggande i en vecka.
Jag ska låta det gå tills imorgon i alla fall och då får jag ta ställning till om jag behöver söka vård. Det roligaste är att när jag än söker vård så blir jag inlagd och jag vill inte mer. Jag vill vara hemma. Jag pendlar mellan rullstolen och sängen. Jag ligger mest och då sover jag. Jag hoppas att det ska ge vika snart. Håll tummarna för att det gör det. Men nu vet du varför jag inte har bloggat som vanligt. Kram på dig och sköt om dig. Energibollar finns vid behov.

Kommentera

