TRO INTE ATT DU VET HUR JAG MÅR…….INTE EN CHANS!!!!!!!

lugn
Lugnare idag…tack gode gud! 

Hallå finaste du. Äntligen känner jag att det är på väg att blir lite bättre. Ångesten finns men just nu i detta ögonblicket är den hanterbar. Det är precis som folk inte klarar av att jag mår så här dåligt och det sårar mig mer än du anar. Alltid får jag höra att det är min familj som lider, såklart lider dem, men var finns jag då?? Tror du verkligen att jag med fullaste allvar skulle skada min familj medvetet?? Då min vän, är du dummare än tåget. Emil är inte hemma denna helgen utan är hos Jocke och Linnea, tack och lov. Dessutom kan jag tala om en sak för dig. Det finns många familjer som har någon som mår dåligt, till och med sämre, där det finns någon som försökt ta livet av sig. De förblir en hel familj. Det du!!! Jag har inte ens försökt ta mitt liv. Det enda jag har gjort är att gråta och må allmänt skit när ångesten legat på. Men det finns människor som tror de vet allt, och då har de aldrig upplevt den riktiga världen när ångesten är som störst. Tills man har gjort det, så håller man tyst!!! Det sårar ända in i själen, när det finns folk som tror de kan trampa på mig hur som helst. Vanligtvis kan man det, dock inte just nu.Det finns inget värre än folk som snackar bakom ens rygg när de inte ens har hela historien. För att veta hur vår familj fungerar vet bara vi som bor här. Inte ens de barn som flyttat, förstår hur det fungerar här hemma just nu. Jag kan säga, att får jag reda på att någon av dem har snackat om vår familj bakom vår rygg så vet jag inte vad som händer. Det gör man enbart av illvilja. Snackar man bakom andras rygg så älskar man inte, då vill man illa och då är man en väldigt elak person. Detta står jag för. Varenda gång någon av våra barn försöker baktala varandra så brukar jag tala om att det är inget som är för mina öron. Det ska talas om för personen det gäller. Sen har de inte förstått hur värdefullt det är med syskon. Det är synd, för de skulle mycket väl kunna träffas, äta tillsammans, snacka och spela spel, gå ut tillsammans, istället gör man så mycket skit man kan för varandra, mycket tråkigt!!!

Jag kan inte påstå att jag har världens bästa kontakt med mina syskon. Men det är sällan eller aldrig jag pratar illa om dem. Pratar jag om dem så är det fakta jag berättar för att jag vill att de ska veta vad som händer. Louise är den syster jag har mest kontakt med och henne kan jag lita på till etthundra procent. Hon skulle aldrig svika mig. Mår jag dåligt, så hör hon av sig. Hon kommer och hälsar på mig var jag än befinner mig. Jag önskar att alla hade en så fin syster som henne. Jag älskar henne till stjärnorna och tillbaka. Fast jag har strulat mycket förr så står hon bredvid mig och jag är så fruktansvärt tacksam för det. Min andra syster Ann och jag är väldigt lika och när vi träffas, så snackar vi massor och det tar aldrig slut på samtalsämnen, det finns alltid något att prata om. Tyvärr mår hon inte så bra heller, så därför träffas vi mer sällan. Jag är likadan, inte åker jag iväg och tar en kopp kaffe hos någon när jag mår dåligt, för vem har utbyte av det. Det blir bara fel, för när man mår så här dåligt, är det lätt att säga saker som sårar och det är inte roligt. Därför är det bättre att stanna kvar hemma.

Förr i tiden när jag var tonåring så var Robban den som stod mig närmast, nu känner vi knappt varandra. Det är inte klokt egentligen. Men jag har accepterat att det inte duger att umgås med mig och Kent för vi är inte som alla andra normala familjer. Sen vet jag inte om det går att säga vad som är normalt. Tills sist är det Åke, vi har nästan ingen kontakt alls längre. Det är samma sak där, han har alltid favoriserat Robban, och det är för att Robban och Malin är finare än vi. De är akademiker båda två, Robban har doktorshatt i matematik och han är dessutom professor i det. Jag kan dock säga, att det är inte tvunget att han är smartare än jag. Jag gillade inte skolan och ansåg därför inte att det var lönt att fortsätta. Han har ju pluggat i mängder med år. Det kunde jag också, blivit akademiker, om jag hade haft intresset. Jag valde en annan väg. Barn och en man som jag älskar mer än annat.

Detta är en protest över hur många det är som tror att de vet hur jag fungerar och hur jag mår, när jag mår skit. Det är ingen som vet det, såvida man inte kan läsa mina tankar. Har man gått igenom det jag har gjort, så anser jag att JAG HAR ALL RÄTT I VÄRLDEN ATT KÄNNA, KÄNNA ATT DET ÄR ORÄTTVIST, MÅ DÅLIGT ÖVER MINA BEN SOM FATTAS, RÄTT ATT SÖRJA MITT LIV SOM INTE BLEV SOM JAG VILLE. VAD DU INTE HAR RÄTT ATT GÖRA, ÄR ATT KOMMENTERA MIN FAMILJ, MITT MÅENDE. TYCKER DU OM MIG, SÅ FÖRSÖKER DU ATT FÖRSTÅ, DU ÄLSKAR MIG TROTS MINA FEL.

lugn1
Det är detta jag måste leva efter….

Igår tvingade jag mig själv att följa med Kent och handla lite varor. Det kändes bra, förutom att jag räknade alla benpar. Tittade på hur alla ben såg ut. Så nu är jag säker på att det är därför måendet är som det är. Jag sörjer mina ben och måste hitta ett sätt att leva vidare på ett vettigt sätt. Sen är jag så egoistisk just nu så att jag struntar i att det finns personer som har det värre. Så kommer det alltid vara, det kommer alltid finnas någon som har det sämre. Förutom när du är död. Det är så dåligt det kan bli, värre än så går det inte att få. Sen lovar jag, att när du upplever det jag just nu går igenom så ska det bli mycket intressant att se hur många tankar du skänker din familj. Jag kan lova, att du kommer koncentrera dig på att stanna ovanför vattenytan och andas. All ork och kraft går nämligen åt till att överleva. Fråga vem som helst som har det psykiskt jobbigt!!! Men jag kanske ska sluta blogga så stör det ju ingen!!! Då kan du få gissa hur jag mår i ett par dagar och sen har du glömt bort att jag ens har existerat, det lovar jag. Nej jag har inte mycket över för besserwissers som tror de vet allt. Det finns ingen som vet allt. Det är också omöjligt att se in i en människas inre. Röntgen fungerar men det är omöjligt att veta hur jag mår i mitt inre. Jag försöker förklara men du lyssnar inte och då är det en omöjlighet. Du har redan bestämt hur jag mår, hur mitt liv ser ut, hur min familj mår. Det är lögn!!!!! Det vet du inte, men du får fortsätta leva i dina fantasier och i dina sagor så fortsätter jag leva på mitt sätt. Ett andetag i taget. Fast idag behöver jag inte lägga energi på att andas utan idag har min hjärna och kropp bestämt sig för att stanna kvar här på jorden. Tack och lov. Det trodde jag aldrig att det skulle drabba mig. Jag har alltid sagt att självmord är en feg utväg. men tänk tanken att det inte ens är meningen….För i mitt fall har det aldrig funnits en tanke på att ta mitt liv men det skulle kunna hända av den anledningen att ångesten är för stark och gör alldeles för ont. Jag skulle göra exakt vad som helst för att bli av med den. Tabletterna är det första som faller en in, och då kanske man tar ett par extra och väntar inte tillräckligt länge på att de ska hjälpa utan kastar i sig ytterligare och väntar inte nu heller, tar ytterligare tre eller fyra, Nu när de börjar verka, så är det försent. Skadan är redan skedd och beroende på vilka tabletter du har tagit så kan du ha avslutat ditt liv utan det egentligen var menat så. Du ville bara ha hjälp med den akuta ångesten som höll på spränga dig!!! Så kära du, innan du pratar mer om mig, min familj eller runt omkring oss. Ta reda på hur det egentligen är och varför jag mår dåligt. Prata gärna med Kent också, för enligt honom själv så mår han just nu jättebra. Vi har varit gifta i snart 26 år och han mådde inte bra igår men nu när han ser att jag försöker göra allt för att må bättre och faktiskt mår något bättre så mår han också bättre.

Nu avslutar jag detta monsterinlägget. Skriver kanske en rad senare, vad vet jag. Vi har tagit in tv:n i sovrummet och har bestämt att vi ska bara slappa där och inte göra ett skit. Vi har gjort oss förtjänta av det. Kramar till dig för att du pallar hänga med mig. Jag gör ett uppehåll med energibollarna nu, det är sommar, så ut och sola. Sköt om dig nu, så hörs vi strax igen. ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”TRO INTE ATT DU VET HUR JAG MÅR…….INTE EN CHANS!!!!!!!

Kommentera

