Hade jag kunnat göra annorlunda?

image

Hej allra finaste du. Precis som på fotografiet så har jag kört fast. Jag försöker förstå och fundera på vad jag kunde gjort annorlunda. Kunde jag sagt det på något annat sätt, är jag så otydlig att folk inte förstår vad jag menar? Visserligen gråter jag varenda gång det ska ventileras mina känslor. Det gör ju så förbannat ont!!!! Det ordet känns utslitet. Jag håller på att dö inombords och det är ingen som tror att jag menar allvar. Det är nog det som gör mig så illa, att inte bli trodd. Att hålla masken är en specialitet som jag är duktig på och det var därför den första läkaren jag träffade inte trodde på mig. Jag var inte tillräckligt nedgången i hans ögon. Eftersom jag inte har något förtroende för honom så kan jag inte heller blotta mitt inre. När smärt sedan var där brast alla mina hämningar eftersom henne litar jag på. Då ber den andra läkaren plötsligt om ursäkt för då har han fattat att situationen är allvarlig och det säger han med. Men ändra sig gör han inte utan jag åker hem. Om jag hade från början visat mitt inre och blottat min själ på vinst och förlust, hade det blivit annorlunda.
Nu när jag är som sämst så märker jag vilka som egentligen bryta sig och vilka som låtsas. Till och med jag förstår att det inte är roligt att umgås med mig nu och det är därför jag håller mig undan själv också. Det gör jag för andras skull, jag kan säga saker som jag kanske inte menar något illa med men som slinker ur mig vid fel tillfälle och då är det bättre att hålla sig undan.
Jag måste berätta att trots Emil igår inte under några omständigheter alls skulle gå till C4 lägret kom hem skinande som en sol. Han längtade redan till imorgon. Han var också trött på ett bra sätt och somnade strax efter nio. Det känns som vi har vunnit en vinst, så fruktansvärt roligt att han gillade det. Vi hade våra aningar eftersom han är ett energiknippe. Men ändå skönt att få det bekräftat.
Jag ska snart försöka sova och hoppas på någon timme i sträck. Vakna innan det är morgon kommer jag att göra, det går inte göra något åt det.Jag är glad för varje timme som är sammanhängande. Det kan vara jobbigt på kvällen att gå och lägga sig för oftast vill jag ha ut mer av dagen. Liksom krama ur de sista dropparna så ingen tid går åt spillo. Det är lite enklare nu när det bara är sömnen som skänker mig lugn och ro. Jag tror jag stannar här för ikväll. Är det någon som känner sig träffad av mina ord, så glöm det med en gång. Allt handlar om mig och förmodligen om du känner dig träffad är du inte värd att nämna. Tänkte bara förtydliga det någon gång till Bloggen är min och enbart min.
Kramar om dig hårt och tackar för du orkar med mig i mitt negativa mående just nu. Det är guld värt för mig att du finns här. Sköt nu för katten om dig själv, skäm bort dig själv för det är du värd. Vi hörs förmodligen imorgon igen.  ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Hade jag kunnat göra annorlunda?

  1. Sandra

    Älskade mamma. Vi stöttar dig i genom allt. Bryr dig inte om vad folk säger. Jag tror på dig . Paddy tror på dig. Vi längtar jätte mycket tills på fredag. Då ska vi ja det roligt. Barnen längtar jätte mycket också. De vill så gärna träffa lilla söta Hedda. Puss älskar dig mamma♥

    Liked by 1 person

    1. Jag älskar dig också och jag sa till pappa ikväll att jag saknar er massor. Jag har inte träffat er på jättelänge. Kramar om er alla och säger godnatt, älskar er ❤

      Gilla

Kommentera

