Detta blev en mycket ledsam dag…

sorry

Förlåt…

Idag har jag blivit anklagad för bedrägeri. Varför?? Jo, ni vet den där insamlingen jag startade igår på sidan Mias Kamp, den sidan är inte min, för det är en annan person som har gjort den sidan och egentligen till mig. Jag kan inte mer än be tusen gånger om ursäkt. Jag har handlat i god tro och mina tankar har helt och hållet varit att göra någon eller några glada. Precis som den hjälpen vi har fått när det har behövts. Jag ville betala tillbaka till samhället genom att ge familjer en chans till att hitta på något man aldrig har råd till annars. Så snälla ni…glöm den sidan och den insamlingen. Mias Kamp finns inte, jo den finns men inte till det ändamålet. Jag tänker däremot inte svika den personen som jag höll på att hjälpa. Du ska få gå på bio och äta på Mac Donalds. På fredag får vi pengar och jag kommer själv betala in det som behövs extra för att du ska få din önskan uppfylld. Sen får jag se om jag öppnar en egen sida eller struntar i det. Det är som jag säger, jag ligger redan ner på grund av allt som hänt och det är lätt att sparka på mig då. Vill ni eller väljer ni att se mig som en bedragare så kan jag inte mer än be om ursäkt en gång till. Jag har skrivit till organisationen och bett om ursäkt. Tyvärr är jag så dum att jag inte visste att det var olagligt. Jag har aldrig och kommer aldrig att begå ett brott medvetet. Men som sagt jag kan inte mer än försöka rätta till och be om ursäkt och det har jag gjort. Det har satt djupa spår i mig, mer än jag trodde och det kommer ta väldigt lång tid att smälta. Antagligen har det med mitt mående att göra över huvudet taget. Jag mår som skit. Jag pratade med min arbetsterapeut idag också för hon ringde för att höra hur jag mådde. Jag berättade och hon sa att hon skulle ringa min LSS handläggare för att skynda på ärendet, hon förstod att vi går på knäna här hemma, plus att jag har min ångest också. Dagar som idag när det inträffar sådana här saker så undrar jag vad livet är värt. Varför lever jag över huvudet taget?? Jag vet, jag vet, min familj. Men denna saken idag, kan jag ju inta bara skaka av mig. Jag är inte sån och nu är det tredubbelt upp liksom. Jag känner rädsla över vilken diskussion det mer kommer bli. Jag klarar inte stå upp mot någon, tror jag. Ett par dagar framöver kommer jag bära detta med mig och känna mig som världens bov. Trots att jag gjorde det i god tro. Numera har jag lärt mig att det är tydligen inte heller bra. Tydligen är alla dessa organisationer som konkurrenter, det är det enda sättet jag kan se det på. De som söker hjälp då?? När jag sökte hjälp så tror jag inte att jag funderade en enda gång på att jag var tvungen att välja en. När man är fattig och inte har mat på bordet är man desperat, inget annat!! Man gör nästan vad som helst, bara inte ens barn behöver gå hungriga, det är ju för fan en mardröm!!

Kanske jag tar tag i det igen, fast här på bloggen. Det måste ju vara lagligt. Fast jag tänker dubbel och trippel kolla det innan jag gör en sådan sak igen. Mitt självförtroende är redan i botten och det vet nog de flesta. Att då kalla mig saker, blir så mycket enklare, för de vet hur hårt det tar och vilken skada det gör.

Som jag skrev innan idag så mår jag bra av att ha andra saker att tänka på för att kanske glömma bort den jävla ångesten någon gång. Jag ska tänka på att starta upp en försäljning av armband och andra smycken i alla fall, så får jag se om det finns någon organisation som vill ha min hjälp. Annars går jag tillbaka till min grundidé. Usch, jag är så ledsen och jag vet inte vad jag ska göra av det riktigt. Det känns så påträngande, det känns som jag inte kan släppa taget. Om jag ska överleva så måste jag släppa taget och låta det rulla av mig. Det blir ytterligare en sak att jobba med. Nu har i allafall de inom vården förstått att detta är allvarligt och att vi behöver hjälp snarast.

Nu avslutar jag inlägget. Jag sänder kramar till er alla och ber om ursäkt för det jag har gjort. Energibollarna finns kvar om ni vill ha. Sköt om er nu och var rädda om varandra. Det kostar så lite med ett leende och lite vänlighet. ❤ ❤ ❤

4 thoughts on “Detta blev en mycket ledsam dag…

  1. Det är mycket som man ska veta utan att veta om det. Tänk att en vänlig gest ska vara olaglig. Goda handlingar borde inte vara olagliga. Tycker det är lite skrämmande det där.

    Ett tag sedan jag kommenterade här inne, men jag är inne och läser. Har varit en del här hemma med. Jag har opererats och mår bra. För två dagar sedan blev jag farmor till en helt underbar liten flicka. Mitt första barnbarn.

    Ha det gott. Kram kram

    Liked by 1 person

    • Det ordnade upp sig något så när, men som jag sa är skadan redan skedd. Allt jag ville göra var att ge tillbaka lite av allt jag fått men så är det. Hur mår du nu? Känner du någon skillnad redan, eller? Grattis till det underbaraste som finns, barnbarn. Njut medan du kan, de växer upp så fort. Du har så många barn så du kommer nog få mängder med barnbarn och det talesättet är så rätt, det är verkligen livets efterrätt, för man kan lämna tillbaka när det behövs ny blöja eller bebisen blir ledsen. Det är barnbarnen man kan skämma bort hur man vill, för det är ju inte våra problem hur ledsna de sen blir när det inte blir som hemma hos farmor, Nejdå, lite skoj och lite allvar. Men njut av er tid. Många kramar till dig och hoppas för din skull att operationen gick bra.

      Liked by 1 person

  2. Jo det har gått bra med operationen och jag mår bra. Har skrivit om det på bloggen.. Jag har gått ner 12 kilo och 13 cm runt midjan. Tar ingen insulin och inga tabletter för diabetesen och sockret ligger någorlunda bra. Det är så skönt 🙂

    Liked by 1 person

    • Herregud vad det kan göra skillnad. 12 kilo är ju grymt mycket. Jag har inte fattat förrän idag att det ligger på en annan adress för jag har gått in på läsaren och där brukar man ju hitta alla uppdateringar. Så jag har trott att du har varit sjuk eller något annat, så nu har jag en del att läsa ifatt. Många kramar till och jag måste säga det igen, vad du är duktig. ❤

      Liked by 1 person

Kommentera

