Söndagskväll och vi har hunnit med massor idag

vd

Tänkte bjuda på hur det ser ut i ena delen av vardagsrummet.

Idag har jag haft en riktigt bra dag, det har inte funnits så många tankar på ångest alls. Vi har städat både inne och på uteplatsen och nu har jag fått lägenheten städad som jag vill och det krävs lite grann för det. Jag har hjälpt till med vad jag har orkat. Vi har till och med varit ute på en vanlig inköpsrunda också men nu känns det i kroppen att den har fått arbeta lite…så skönt. Därmed har tankarna försvunnit lite på morgondagen. Jag vet inte varför jag är så orolig egentligen. Vad är det värsta som kan hända? Dessutom tror jag inte att jag får några besked imorgon heller utan de kommer nog hålla mig på halster så länge de kan. Jag kommer tugga ner varenda nagel innan jag får besked, kan jag lova.

Nej tillbaka till idag. Vi hade Spotify igång såklart så gården är nog trött på musiken nu. Men så många låtar man associerar till vissa saker eller människor. Jag kan inte höra Elvis Presley sjunga In the ghetto, för då börjar det bränna bakom ögonlocken. Då tänker jag på Caroline och det finns bra saker och det finns sämre saker. Men den låten är helt och hållet hennes. När det gäller Joakim så är det We are the world, vi sjöng alltid tillsammans när vi hörde den låten, så när jag saknar honom riktigt mycket så spelar jag den. När det gäller Sandra så är det främst Honey honey från Mama Mia. Hon är alltid så glad och sprudlig. Den har vi dansat skiten ur många gånger, eller hur hjärtat? Sen finns det inte en låt på min spellista som inte betyder något för mig, utan varje låt är vald med stor omsorg. Den är väldigt blandad och kommer alltid vara det. Musik är som sagt min medicin många gånger. Ibland sätter jag på en speciell låt för jag behöver gråta eller bli glad. Musik är allt.

wpid-fb_img_1435439010208.jpg

En liten önskan

Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av sidan En liten önskan. Sen jag startade upp den igår är den redan uppe i 25 som gillar den och det är banne mig inte dåligt. Glöm inte att gå in och önska. Ni kan vara anonyma om ni vill. Vi finns här för er skull. Kom gärna med idéer hur vi kan samla in pengar. Du kanske har något handarbete som du kan sälja eller auktionera ut. Naturligtvis om man vill så får man behålla det vad materialet kostar. Det går att lösa det mesta. Vill ni komma till sidan En liten önskan så kan ni trycka på bilden. Eller skriver ni http://www.facebook.com/enlitenonskan så kommer ni också dig. Glöm inte att dela sidan, ju fler som ser den, desto fler kan vi hjälpa.

Nu har vi ätit middag och jag lovar att det var gourmetmat. Jag hade bestämt innan att jag ville ha ratatouille, men Kent är inte så glad för det så han gjorde råstekta nypotatis till och sen gjorde han vitlöksmousse och till det hade vi ytterfilé. Det var så gott att jag blev besviken när jag blev mätt. Så här såg det ut

middag

Tyvärr blev bilden suddig men det var så gott

Det är en himla tur att Kent tycker om att laga mat för annars hade det blivit  tråkigt. Jag kan laga mat men slipper jag så blir jag glad. Det finns så mycket gott man kan göra men man brukar köra det vanliga. Här hemma är alla barnen uppväxta på husmanskost och det kan de längta efter och då bjuder de in sig själva på middag. Det gör inget. det är skoj med gäster. Nu tänker jag avsluta detta inlägget för jag är så trött och då fungerar inte skrivandet. Kramar om dig hårt och skänker kärlek och vänskap. Du vet hur du ska göra om du behöver extra energi. Sköt om dig nu och var rädd om dig själv och de dina. Så hörs vi när vi hörs igen. ❤ ❤ ❤

Kommentera

