Solen lyser men vad gör väl det när humöret inte lyser med….

smothie
Min nya passion….

Hejsan finaste du. Idag är det tisdag och det känns som denna dagen sniglat sig iväg, Varför?? Jo för att trots det är sommarvärme och solen däruppe lyser på så är humöret inte där. Jag har legat i stort sett fram till 12 och inte kommit på något som skulle göra mig glad eller road. Nu för en stund sen tog jag tabletterna, så nu är smärtan mycket lättare och då blir humöret också bättre. Nu kämpar jag vidare med min förbannade ångest. Fick papper ifrån Kuratorn idag, från Östra läkargruppen, Hon skriver att hon har ringt mig många gånger men inte nått mig, det låter inte som det är rätt nummer, för till mig ringer det flera gånger om dagen och svarar jag inte så ringer jag alltid upp igen. Det skulle vara svårt om det var ett hemligt nummer men än så länge så har jag mitt minne kvar och jag har inte missat något samtal ifrån hemligt nummer. Så nu innebär det att jag ska vänta till den 28 juli innan hon har tid. Så länge överlever jag inte. Så nu fick jag ytterligare en sak att göra, jag kuratorn ute på Östra Läkargruppen….nej, ärligt jag skiter snart i allting. Det är så förbannat jobbigt med vår byråkrati här i Sverige. Sen i och för sig är det inte så lönt att jaga henne såg jag på pappret för hon är på semester fram till den 21/7 och då kunde jag prata in på hennes svarare om tiden inte passade….hrm?? Alltså ibland undrar jag hur folk är funtade.Jag har en mängd papper till som ska in och jag tycker det känns som tegelstenar på mina axlar. Jag tänkte att kuratorn skulle vara mig behjälplig med det också men dessa papperna måste jag försöka få rätsida innan, hur gör jag när orken inte finns där då?? Skiter i det. Det är tyvärr så det kommer bli. Jag kommer skita i det. Kent sliter redan så mycket både för min och Emils skull så jag har inte hjärta att be honom och dessutom är det inte hans starka sida. jag säger det jag har sagt innan………….jag orkar inte mer och jag vet inte hur jag ska hitta någon hjälp. Jag är desperat nu. Aldrig någonsin har det varit så svårt att få vård. Jag har åkt in när benen har krånglat sen har jag fått hjälp och det har jag aldrig funderat vidare på, inte förrän nu. Nej, ärligt jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Det blir kanske bättre om jag kommer på någon rolig sysselsättning. Nu har jag börjat med En liten önskan, men det går lite trögt. Jag tänkte imorgon starta med att göra armband som kvinnor kan känna sig unika i, då jag inte tänker göra något likt det andra. Så på det viset när man köper ett smycke av mig vet man att det smycket är det ingen annan som bär och dessutom har man gjort en väldigt god gärning. Jag tänkte att i vissa fall auktionera ut det och vissa får fast pris. Eftersom det behövs så kommer det nog bli roligare att tillverka dem. När jag tillverkar smycken annars så vet jag aldrig vilken målgrupp jag når ut till. Förutom när jag gör bröllopssmycken. Det är ingen lätt sak att designa egna smycken och få personer intresserade av dem, men det finns knep och de tänker tyvärr jag inte berätta. Så ful är jag, tyvärr. Men jag hoppas att det ska skänka mig någon form av ro i själen. För nu hade jag haft många jättebra dagar och det är inte förrän idag jag kände det blev lite sämre. Jag kommer inte orka med den höga ångesten ingen utan då tyvärr kommer jag fixa så den försvinner på det ena eller andra sättet. Aldrig mer vill jag må så dåligt.

hedda
Här är de söta, sötare, sötast

Dessa två töser har haft roligt tillsammans idag. Nja i alla fall så har Alice haft roligt. Hedda mest morrar och nafsar efter henne. Jag tror att det är för att Hedda löper för annars är hon den första till att sätta igång en lek. Men det som var så skoj annars är att varenda gång Alice försökte kela med mig kom Hedda som skjuten ur en kanon och upp i mitt knä, precis som hon skulle bevisa att hon minsann bestämde och att det var hennes matte och ingen annans.. Så nu vet jag att hon har accepterat oss i sin flock och hon verkar stormtrivas. Det visar hon på många sätt. Hon är tillgiven och var vi än går så hänger hon på. Hon kommer när vi kallar. Hon har börjat hämta oss när det är något hon vill ha i köket. Ja hon är bara vår Hedda. Jag vet att jag tjatar mycket om henne med hon står mig så närma så det är svårt att låta bli.

Ikväll har Jocke och Linnea varit här och ätit middag och de hann till och med att se ett avsnitt av Game of Thrones, de hade nog velat fortsätta se fler men klockan började bli mycket så det får bli en annan gång. Den serien är speciell och väldigt bra. Den sätter sina spår och är en av de bästa serierna jag någonsin sett.

Jag har en vana som jag själv finner som väldigt irriterande och det är när jag skriver. Jag skulle aldrig kunna börja en ny mening med en liten bokstav om jag märker det. Oavsett så ändrar jag det. Det får inte användas en punkt eller komma fel om jag är medveten om hur det ska se ut. För det där med komma kan faktiskt vara krångligt. Där gör jag säkerligen många fel. Sen när jag tror att jag har stavat ett ord rätt men är osäker så måste jag kolla det också. Detta beteendet är riktigt jobbigt, speciellt eftersom jag skriver fort och då är det vanligare med alla sorts fel. Irriterande är det i alla fall.

Nu är det dags för mig att avsluta inlägget. Jag påminner om att jag behöver förslag på var man kan äta till exempel en banan split och vad en sådan kan kosta. Jag behöver också någon snäll person som kan klara sig utan en tia eller tjuga. Swish nummer är 0721-674721 och vill man sätta in manuellt så går det också bra såklart. Skriv då till mig så får ni de uppgifterna.

Det är väl klart att vi ska kunna hjälpa denna mamman att bjuda sina två barn på till exempel banana split, de har sett reklam på TV och vill gärna smaka men mamman har bara pengar så det räcker till räkningar och mat, och inte ens det fungerar ibland. Hon har ingen hon kan låna pengar av, och som hon säger så ska ju det betalas tillbaka. Vi fixar detta tillsammans. Tillsammans är vi starka.

Jag kramar dig jättehårt av kärlek, skickar iväg energibollar för dig som behöver. Njut av det fina vädret om det kvarstår imorgon. Men sköt om dig i alla fall så hörs vi när vi hörs. ❤ ❤ ❤

Kommentera

