Hela jag har protesterat och därför har jag inte bloggat. Förlåt!!

caspian1

Tiden bara kutar iväg…

En liten prins Caspian hälsade på en kvick runda igår och då passade jag såklart på att föreviga ögonblicket. Tiden är så snabb, jag hinner inte med och ibland sitter jag och funderar på var den tog vägen, tiden då, men jag hittar ingen bra anledning. Ibland känns det som jag har missat mängder med saker som jag kunde ha gjort. Sen kom verkligheten tillbaka, ja, just det. Min tid tillbringades på sjukhus och det är lite svårt att hitta på något roligt då. Men jag har bestämt mig för att det ska jag ta igen. Varje gång jag får chansen, som igår, helt otippat så fanns det massa stånd, musik och massa folk. Klart att vi tog tillfället i akt att mysa lite extra, sen träffade vi syster Lollo med man…Nej det blev en härlig eftermiddag och jag käkade italiensk glass och det smakade mycket bra..

En förklaring till att min blogg har legat nere ett par dagar är inte så svår egentligen. Jag mår skit och när jag skriver då så blir allt väldigt negativt och jag känner att det har jag gjort ett tag nu. Jag är rädd för att ni ska tröttna på mig när jag är så nere och skriver så mörkt. Jag vet att det är min blogg och att jag skriver vad jag vill, men jag vill ändå tänka lite på dig som läser den. Det måste var väldigt deprimerande att läsa den, så jag ber om ursäkt. Jag har tänkt att det får finnas en del som är negativt men att jag inte får lämna bloggen så utan jag är tvungen att ge något positivt tillbaka innan jag avslutar. Idag har jag faktiskt hittat två saker som är positiva. Caspian och vår tur på stan.

Vi ska faktiskt snart bege oss in i stan igen. Det italienska fortsätter idag också men det skulle vara en del annat med och jag är så nyfiken att jag måste kolla. Här kommer ett foto ifrån de två artister som underhöll med vacker musik

mitt i cityu

De var riktigt duktiga…

Jag älskar sommar som alla andra, det är bara det att jag avskyr värmen när den är hög, då kan jag erkänna att jag söker mig till skugga och då stannar jag hellre där en stund. Men måste jag så beger jag mig såklart iväg i solen också men det är inget jag väljer. Jag har fått en stor passion och det är smoothie, så numera finns det en del olika smaker att välja på. Sen fryser jag alltid in en flaska med vatten, så det kommer åtminstone vara kallt eller helt fruset när jag tar ut det, sen blandar jag i lättdryck efterhand och det är så läskande. Jag törstar nämligen ihjäl, delvis på grund av min diabetes och sedan för att det är varmt. Så, ja dricka är ett måste för mig nu när det är varmt och även när det är kallt så dricker jag mängder. Jag kan lätt säga att det blir mellan 5-6 liter dricka per dag och det gör att mina tråkiga besök på toaletten blir ännu fler…YIPPI!!!

Var hos farbror doktor igår och han tittade på stumpen och sa, ja den var ju jättesvullen….Hrm?? Kan du säga något jag inte vet. Sen började han dra på hur viktigt det var med mina proteser och jag kan ärligt säga att jag var väg på att explodera. Fram till för ett par veckor sedan så hade jag mina proteser på min nästan alltid. En enorm frihet som jag nu då får släppa för smärtan är för hög  och det är ju därför jag söker mig till en läkare. En läkare som ger mig alternativet att först använda en större hylsa och sen mindre och detta kommer att ta veckor. Så på fullaste allvar innebär det att jag ska ha smärta i dessa veckorna och den finns inget att göra något åt. Är det konstigt att jag blir ledsen och förbannad. Nu är det bara att leva vidare med detta och fortsätta kämpa precis som innan.

Jag går numera och lägger mig flera gånger om dagen för det är ju inte bara vänstra stumpen som ska jäklas, nej då, nu har högra också kommit på hur roligt det är och när den smärtan sätter in så är det sängen som gäller. Himla trevligt, när vi hade besök som igår. Alltså jag ber om ursäkt men jag ska bara gå och lägga mig för att jag har ont. Ja, ät ni. Jag kan äta senare. Så fruktansvärt pinsamt men det finns absolut inget jag kan göra åt det, det är så läget är och då får jag och tyvärr alla gilla läget för det finns inget annat.

Glöm inte bort min sida En liten önskan. Det är oftast en mycket liten önskan som nu. En glass till två små barn där de slipper stå upp utan faktiskt får sitta på ett fik och äta den. Ingen stor sak alls. Finns det någon medmänniska som har möjlighet att hjälpa dessa barnen få sin önskan uppfylld. Swish finns och det är 0721-674721 och det kan vara 5 kronor, det kan vara vad som helst. Det är inga jättestora krav. Vill ni göra en vanlig insättning så skriv till mig så fixar vid det.

Nu kommer detta inlägget bli kortare än vanligt, men jag orkar inte just nu. Kramar dig så hårt, tack älskade du för att du orkar lyssna och finnas här för mig. Jag skriver när jag kan och orkar. Så vi hörs när vi hörs ❤ ❤ ❤

2 thoughts on “Hela jag har protesterat och därför har jag inte bloggat. Förlåt!!

  1. Härligt att träffa dig på stan. Vi är nästan aldrig där, så det var verkligen otippat att vi skulle ses. Men snart är det dags för vår lilla road tripp och då har vi chansen att bara umgås du och jag 😊💕💕

    Liked by 1 person

    • Jag längtar dit. Det ska bli så mysigt. När det gäller stan så blir det ju en hel del, speciellt sådana här veckor. Kram fina syster yster. Älskar dig ❤

      Gilla

Kommentera

