Varm, varmare än varmast

image

Hej i värmen, allra finaste du. Jag har frågat mig själv och jag har frågat Kent, varför är jag så trött?  Jag kan inte hitta någon speciell anledning till varför. Det borde det finnas, jag kan inte vara så här trött utan någon anledning, eller kan jag det. Igår följde jag med en stund på stan men avskydde varje minut som inte var skuggig. Det är min åsikt. Redan första dagen solen kom fram så sa jag, det är för varmt. Jag måste hitta en skuggig plats och då fungerar det. Men få jag som jag vill stannar jag inomhus och njuter av svalkan. Så nu vet ni det. För vem jag än frågar i stort sett, så älskar den jag frågar värmen och tycker absolut inte att man ska klaga. Nej får jag bara göra vad jag vill så klagar jag inte. Alltså stanna inne och gå ut på kvällen och njuta av naturen.
Idag blev vi tvungna att gå till Willys att handla och det var eftermiddag, så farligt kunde det inte vara. Men jag HATAR den värmen. Jag kommer inte undan någon stans utan är tvungen att sitta kvar i rullstolen. Jag har aldrig längtat till en butik så innan. Tack gode gud för att vi var framme. När jag kommer in så känner jag kylan slå emot mig, åh, så jäkla skönt, ända tills Kent ber om ursäkt för att han har glömt plånboken hemma. Inte en chans att jag lämnar detta underbara ställe för att ge mig ut i värmen, samma väg och sen tillbaka igen……NEJ NEJ! ! Jag, får be Kent gå själv och ta Hedda med sig för hon mår inget vidare i denna värmen heller så fick det bli. Hedda var glad över att slippa värmen. Jag tog en korg och började plocka det jag skulle, efter en stund kom en svettig Kent och jag bjöd mig själv och Kent på glass. Det var evigheter sedan vi käkade glass.
Vad jag än gör så svettas jag och det är så jobbigt när svetten rinner längs hårfästet, ner för kinderna, in i ögonen och bak i hela nacken och sen vidare längs ryggen och man känner att det blir fuktigare under brösten och till sist rinner det därifrån också. Det var väl en 2 timmar sen jag duschade sist och nu är det lika äckligt igen.
Men nu har vi stängt in och i sovrummet, fläkten är ingång. Hedda ligger utbredd vid fötterna och det ser väldigt avslappnat ut. Jag avslutar inlägget för just nu. Skriver när det är svalare. Kramar dig så hårt jag kan. Var rädd om dig i denna värmen så hörs vi när vi hörs, ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Varm, varmare än varmast

  1. Det är som kärringhettan, den slår till ibland och svetten rinner i ansiktet, på ryggen och på magen jäkligt pinsamt och jobbigt. Jag gillar värmen annars men det är svårt att sova när det är varmt. Sover bäst när det är ca 17 grader i sovrummet. Har haft tvärdrag i huset men luften står ju stilla. ha det bra, kram

    Gilla

    1. Ja sova i värme är avskyvärt, till och med på vintertid har jag öppet. Jag älskar att sova i svala sovrum men ibland får jag ge mig för då tycker Kent att det är för kallt
      Kram , ❤

      Gilla

Kommentera

