Godnatt önskar jag er alla och tack för att ni finns

pictures-of-flowers16
Ni är unika, glöm inte det!

Då var det dags att dra sig vidare in i sängen. Jocke körde precis, han har varit här och roat Emil och käkat middag. Såklart var det roligt att träffa honom också, det är det alltid. Nyss kom en av Kents gamla arbetskamrater och ska stanna i natt. Jag tycker det är roligt med folk och att träffa personer över huvudet taget. Fast nu när jag har blivit handikappad så är det inte med samma entusiasm utan det finns mycket som jag gör som känns väldigt intimt och pinsamt. Jag kan till exempel inte låsa toalettdörren själv, jag måste ha hjälp överallt och det är jobbigt att visa hur hjälplös jag egentligen är. Precis som med honom, så har vi inte setts på väldigt länge och hoppsan, plötsligt är jag utan ben. Jag skäms över mig själv, det är pinsamt att visa hur jag ser ut och hur mycket hjälp som krävs.

Idag när vi satt därute och tog en kopp kaffe, så hade jag hylsorna på mig enligt doktorns ordination, den är så fruktansvärt svullen. Helt plötsligt dök det upp en brännande känsla som steg till det värsta jag någonsin upplevt. Jag var så chockad att jag kunde inte be om hjälp, inte heller kunde jag skrika. Jag blev totalförlamad, men till sist fick jag av hylsan. Alltså, jag vet banne mig inte hur jag ska kunna fortsätta med denna smärtan. Vad ska jag gör när min egen läkare inte tror mig. Den andre stumpen är ju normal, så skulle det vara kroppen som samlade vätska, vilket den gör, då hade den andra stumpen också varit lika svullen, eller? Sen tar jag vätskedrivande ändå och det borde tillsammans med hylsan tagit svullnaden. Innan denna smärtan började så hade jag proteserna på mig hela dagen, så det går inte att skylla på att jag inte har använt dem som jag ska, för det har jag verkligen gjort. Dessutom så är jag ju rädd för allting och då är det klart att jag undrar vad som egentligen pågår där inne. Jag kan flytta vätskan, sätta ner en tumme och avtrycket blir kvar, så vätska är där. Det kan faktiskt vara rent var som inte kommer ut och det är en infektion. Det slutar väl med att det blir blodförgiftning eller något. Det brukar sluta med en smäll när det är så här. Hade det varit min läkare som sköter mina kärl så hade han vänt upp och ner på allt för att ta reda på vad anledningen var. Visst förstår jag att det gör ont delvis för svullnaden, men var kommer svullnaden ifrån?? Det måste jag få reda på innan det går att åtgärda. Jag ber snart att de drar ut vätskan för då försvinner i alla fall smärtan lite grann. Annars är chansen stor att jag inte pallar vidare. Men nu är det först helg.

Glöm nu inte att sprida inlägget vidare som finns på En liten önskan och ni som inte kan hjälpa, kan hjälpa oss med att dela sidan och inlägget så når vi fler.

Godnatt och sov så gott. Jag kramar dig så hårt jag kan. Vi hörs av imorgon igen. ❤ ❤ ❤

Kommentera

