Snälla hjälp, det är akut nu!!

bön

En stilla bön…

Jag fick för stund sen in ett samtal ifrån en mamma som var mycket medtagen. Hon hade svårt att hitta orden för tårarna. Det var många uppehåll för att hon inte orkade prata. Hon är inte själv, utan är sambo och tillsammans har de två barn, 4 och 5. Killen som är 5 år fyller år nästa vecka och de har inte råd till en present. Det är i och för sig inte det viktigaste men för ett mammahjärta så gör det ont. Ens barn betyder så mycket. De har i alla fall landat i ekonomiska svårigheter och behöver hjälp några veckor framöver. Egentligen så är min sida inte det rätta forumet för detta men jag vet ju hur man mår när det ekonomiska inte fungerar så jag tänker göra vad jag kan för denna familjen. De är i behov av i stort sett allt i matväg.

Jag vet att frågan kommer så jag svarar på den innan. I vanliga fall så pluggar båda föräldrarna och får pengar ifrån CSN så de kan inte söka bidrag ifrån kommunen. Vad det är som har gjort att de är utan pengar just nu är en privat sak. Men det brukar fungera ekonomiskt och det har aldrig varit så här innan.

Alla vi som har provat på den här situationen vet hur jävligt det är och hur man mår. Nu är det en del andra saker också som gör denna situationen ännu värre och jag ber så mycket jag kan…Snälla, hjälp mig att hjälpa denna familjen. Jag vet att ni kan, för ni har hjälpt mig. Jag vet också att det är otänkbart att hjälpa alla. Men varje krona är värd något, som jag skrev i förra inlägget. Vill ni själva ha kontakt med familjen så skriv till mig så får ni uppgifter av mig. Ni når mig på sidan En liten önskan och där kan ni skicka PM. Ni kan skicka SMS och ringa mig också. Jag sträcker ut mina händer i en bön…..Hjälp!!

Kramar i massor ifrån mig

Kommentera

