Äntligen!! Skam den som ger sig…

husky öron
Det tog tid att göra dessa örhängen

Godkväll fina du. Ja, äntligen var örhängena klara. Det har gått troll i dem kan du tro. Det ena påbörjade arbetet råkade Emil spilla läsk över. Jag fick köpa nya pärlor och jag vet inte hur många gånger jag ritade mönstret innan det blev klart. Till sist, långt efter länge så blev de färdiga ändå. Så nu är det dags för nästa beställning och det är en fransk bulldog. Jag älskar att få nya raser. Det är en nyckelring som är beställd och det tar lite mindre tid. Det som oftast tar tid är mönstret tar tid att göra. Jag vill att det ska vara så bra det bara går så det tar lite tid men det är skapandet jag älskar. Skulle du bli sugen på örhängen, fast med annan ras eller även katt så kostar de 120 kronor och de kostar 14 kronor att frakta. Det är bara att skriva en rad till mig så fixar jag.

Mitt sår på benet håller på att göra mig riktigt galen.Det gör så fruktansvärt ont och den smärtan är så intensiv. Infektionen är på väg att läka ut men såret läker som ett såll. Det ska läggas om varannan dag men det fungerar inte utan det blöter igenom varje dag. Sen när jag var hos läkaren för ca en vecka sen, la hon i sårbact i såret men det är borta nu, det ville inte stanna i såret. Imorgon ska jag åka till Hässleholm och träffa sårsköterskan, henne känner jag mig helt trygg med och det är skönt. Hon kommer visa och förklara hur omläggningen ska göras. Saken är den att denna gången tycker jag det är otäckt att sköta det själv. På andra stumpen bekom det inte mig att lägga om och stoppa ner kompresser i såret, där skrapade jag skelettet också. Det är väl känslan att här på detta såret så ser jag inte in i själva såret utan jag ser ju bara ytan. Det jag vet är att det inte räcker med en liten remsa som hon stoppade i, och när jag hade en fistel på andra stumpen så var det noga att det skulle sköljas ur varje dag, men här ska visst inte göras något alls. Jag tror dock att hon jag ska träffa imorgon kommer ändra på det. Fast jag kan ju inte åka till Hässleholm varannan dag och lägga om, så det får vackert bli jag och Kent som får ta skeden i vacker hand och göra det. Har jag gjort det ett par gånger så är det nog inte så farligt. För övrigt så får jag mer och mer energi tillbaka för varje dag som går och det var inte en dag för sent. Det finns dock vissa dagar som fortfarande är skit men så är det för alla.

tårta
Smörgåstårtan jag gjorde till kvällsmat igår

Det blev en lite paus i pärlandet igår. Jag blev så fruktansvärt sugen på smörgåstårta igår men som vanligt hade vi ont om pengar. Jag var dock fast besluten över att jag kunde fixa det utan att bli utfattig. Sagt och gjort, vi gick till Willys och som vanligt tog vi god tid på oss att handla. Jag hade räknat lite på det hemma innan också. När vi hade handlat klart så kostade ingredienserna 120 kronor, sen handlade vi läsk till mig och Emil. Kent fick ett sexpack öl. När vi la ihop allt så gick det på mindre än 200 kronor, för det var precis det vi hade. Sen att det inte blev några skaldjur denna gången var ganska lätt att stå ut med när jag smakade den, för den blev hyfsad ändå. Sen blev det två röror. Den ena med tonfisk, majonnäs och bostongurka. Den andra med leverpastej, naturell yoghurt, färskost, majonnäs och bostongurka. Sen hade vi ost hemma, så det vi behövde handla till dekoration var tomat, gurka och kokt skinka. Så lätt som en plätt blev det en nio bits smörgåstårta. Vi fick tre bitar var och det fixade vi såklart inte äta upp igår utan det blev till frukost också. Mums!

Idag blev det fläskkotletter och bakad potatis. Det var evigheter sedan jag åt bakad potatis med tillbehör. Majs, lök, tomat, gurka, paprika och sen olika dressingar. Det behöver inte vara så mycket och krångligt för det ska bli riktigt gott. Kent han la allt på grillen och sen satt vi ute och åt. Det är som jag säger, att jag mår bättre och bättre för varje dag som går. Att sitta ute och äta känns som ett privilegium som jag inte har haft innan. Det är så mysigt att få bo så här, med uteplats. Sen har jag fyra helt fantastiska barn och dessutom fyra barnbarn som förgyller min tid. Kent han är fortfarande min assistent, fast utan lön. Jag har blivit lovad att det ska bli klart i denna eller i början på nästa vecka. Jag ansökte om personlig assistent i mars. Då fick jag besked på att det kunde ta tre månader innan beslutet var taget…..hrm?? Vänta lite nu, det har tagit 5 månader, och jag vet att det fattades ett läkarutlåtande, men det borde någon hört av sig om. Fast strunt samma nu, beslutet är snart klart och jag hoppas att det ska bli till det positiva.

Annars så mår hela min fina familj bra och Emil har börjat skolan. Nu tänkte jag avsluta inlägget för ikväll. Jag har en fransk bulldog som väntar på att bli ritad och gjord. Jag ska försöka börja blogga mer regelbundet igen, men bli inte jättebesviken om det dröjer en dag eller två igen, för då är jag upptagen med pärlorna och har glömt bort tiden igen. Men jag ska försöka. Jag önskar en fortsatt trevlig kväll, så hörs vi snart igen. Jag sänder ut så många kramar som du orkar ta emot. Var nu rädd om dig själv och de dina. ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Äntligen!! Skam den som ger sig…

Kommentera

