Lördag idag

aja
Så här fint ligger de bara när vi har sagt till på skarpen. Deras lek spårar ibland ut

Hej fina du. Då var det lördag idag och idag har vi städat. Jag har gjort vad jag har kunnat och nu ser det bättre ut i allafall. Jag har inte pärlat alls idag, men ska snart börja. Jag skulle vilja göra något eget men jag måste fortsätta med beställningarna. Jag har faktiskt köpt och beställt nya pärlor. Det blev 12 färger av de minsta pärlorna och det ska bli roligt att testa göra smycken i dem. Just örhängena som nu för tillfället blir stora kommer bli mer normala och då är de lättare att sälja också, så jag väntar med spänning.

Idag har vi haft Alice i en vecka och bara en vecka kvar. Hon är inga problem att ha här hemma utan det är när hon ska gå ut som problemet börjar. Jag lider med Kent för jag blir ju inte drabbad. Fast de har i allafall roligt när de leker och ibland går det höga vågor mellan dem och då får vi avbryta leken.

Min hälsa är som vanligt. Såret finns kvar och det är samma förbaskade smärta som finns kvar. Det verkar till att vara den vanliga infektionen som har blossat upp. Stafilykockerna är kvar och de borde vara borta nu. Däremot så har jag haft ett smärre helvete med våra pengar som vi har väntat på. Jag väntade mig att anhörigbidraget skulle vara hos mig den 25:e men det var inte där. Jag fick besked på att det var skickat och det skulle komma på en avi och därmed skulle det kunna ta en eller två dagar extra. Jag fick köpa den förklaringen, för det var ju ändå enhetschefen jag pratade med. Fast jag var skeptisk, för jag har fått betalningar på avi innan och det har aldrig kladdat innan. Jag väntade i två dagar och det kom inga pengar. Jag fick prata med chefen igen och nu bad hon om ursäkt, för det hade blivit fel. Jag sa ju det!! Så till slut fick jag rätt och de fick sätta in pengarna med en gång. Sen när jag kollade min utbetalning ifrån FK så visade det sig att jag inte hade fått för hela månaden och jag ringde dit. Då hade inte läkarintyget kommit in och det innebär att jag får skicka det själv eller ringa kärl och be dem skicka det elektroniskt. Alltså, det är väl ändå konstigt att vi ska drabbas av allt. Sen skulle jag sätta över pengar till Jocke, de är i Turkiet, och det visade sig att jag inte hade gjort en överföring till honom på evigheter så det blev att jag satte in pengarna på ett konto som inte finns längre, så nu måste vi lösa det också. Jag måste vara otursförföljd. Både när det gäller pengar och min hälsa, det tar ju aldrig slut.

Det blir att åka till Hässleholm nästa vecka igen och träffa läkaren. Jag kan bara säga att jag är så trött på att ha ont. Jag vet att smärtan som jag har kommer stanna kvar, resten av livet. Inte riktigt all smärta men det mesta av den. Jag försöker att inte tänka på det för då blir jag ledsen och det vill jag inte. Att jag fortsätter vara positiv är viktigt. Jag känner dock att jag börjar tappa lite i humöret. och det beror nog delvis på att jag har infektion i kroppen. Det är bara att fokusera på att bli frisk, allt annat får liksom stå åt sidan. Det negativa med till exempel pengarna får helt enkelt rinna av mig som vatten på en gås. Det finns ingen mening med att fortsätta fundera på det. Fast en del av mig skulle vilja gå vidare med det. Varför ska de alltid komma undan med sådana här saker, de har ingen rätt att behandla folk på det viset. Hade de lyssnat på mig från början när jag sa att det var underligt, så hade jag aldrig behövt bli irriterad över det alls. Det säger egentligen sig själv, bankgirocentralen brukar aldrig göra sådana fel. Begär kommunen en utbetalning till den 25:e så brukar bankgirocentralen skicka ut avin tidigare men med ett utbetalningsdatum, och det sa jag också men nej då, de hade skickat en begäran och sen var det bra med det. Jag önskar att jag inte var så snäll alla gånger, men jag har svårt för att säga ifrån. Det har blivit något bättre men riktigt bra är det inte. Nej, nu ska jag lägga det åt sidan för nu är det lördag och dags för att mysa.

Ha nu en fortsatt bra lördag, så hörs vi snart igen. Kram ❤ ❤ ❤

3 reaktioner på ”Lördag idag

  1. agneta blomberg

    Tänk om folk kunde sköta sina jobb så att andra slapp lida. Jag håller med dig om att du verkar vara otursförföljd. Det sägs att människor som har det extra jobbigt i livet ska bli änglar när dom dör. Kanske det är så.
    Vilka gulliga hundar ni har.
    Kram.

    Liked by 1 person

Kommentera

