Omläggning av såret..(varnar för starkt foto)

stump

Ja, jag vet att det är äckligt..allt ni ser under huden är skelettet.

Godkväll du fina. Fotot du ser är på såret som det är i nuläget. Det har förvärrats avskyvärt och det är jag medveten om. Läkaren har säkert en del att säga nästa vecka. Själv vet jag snart inte vad jag ska säga eller göra för den delen. Det är smärta mer eller mindre dygnet runt nu. Det är svårt att sova, svårt att somna och det är svårt att sitta uppe. Så snart vet jag inte hur jag ska göra längre. Jag hoppas att läkaren har något vettigt som kan hjälpa mig. Det finns ju inte en chans att de kan ”nipsa” lite skelett. Det måste tas mycket av skelettet om det ska fungera och det kan de glömma att de gör när jag är vaken. Ja, jag får se tiden an och hoppas att det i slutändan ska bli ett bra resultat.

Jag lägger upp ett galleri längst ner med de nya fotona som jag har tagit, annars blir det så förbaskat rörigt….haha. Som vanligt, hon Mia, pedanten, som har lovat att bli bättre. Det har jag faktiskt blivit, det är ibland hon dyker upp och det blir ett oändligt suckande på Kent då, kan jag säga. Så det är lika bra att stoppa undan henne igen för jag blir inte lyckligare av att städa så allt skiner hela tiden. Jag gör alla olyckliga och även mig själv då.

Vi har haft en liten gäst här inatt, Anton fick lite kvalitétstid med mormor och morfar. Han tycker det är så mysigt när han får gå tillsammans med oss och välja sitt eget godis, och sin egen läsk. Det är en mycket stolt herre som dukar fram till sig själv på kvällen. Det är lite enklare att ta dem en och en för då räcker tiden till. Vi har dock den senare tiden haft en mycket tråkig Emil närvarande istället och den Emil kräver mängder med tålamod och tid. Igår gick det ut över Anton och det enda rätta att göra är att ta undan Anton, för när Emil är så här så är han rent ut elak. Nu när vi var på BUP i veckan så fick vi veta att hans medicin ska dubblas, han har alldeles för låg dos. Det säger han själv också, han känner stor skillnad och det berättade han också. Nu måste vi dock vänta tills vi har satt en medicinen helt och hållet för epilepsin och först då får vi öka hans andra medicin. Ibland blir det så fruktansvärt jobbigt med hans ADHD och vi blir totalt maktlösa. Just nu så skriker han väldigt mycket, säger många fula ord och hans utbrott duggar tätt. Jag älskar honom så enormt mycket och lider verkligen med honom. Det måste vara fruktansvärt jobbigt när man får sådana utbrott, ser att man skadar andra med sina ord men inte kunna sluta. Det finns gånger då han driver mig så långt att jag börjar gråta, då blir han väldigt ledsen, men vet inte hur han ska rätta till saker och ting. Idag så var han först och tränade Parcour och sedan drog han iväg till ett kalas för en kompis. När han kom hem så var han på ett jäkla humör och allt för att Kent tyckte att det räckte med spelandet för idag. Det är inte bra för hans epilepsi heller. Då fick han ett utbrott och bad Kent hålla käften. Jag väntar på nästa utbrott, för vad vet jag inte ännu. Jobbigt som fasiken är det i allafall och jag längtar riktigt mycket tills vi får kontroll på det igen. Det sliter som den på oss. Som vanligt finns det inget att göra mer än att kämpa på och se glad ut.

Jag har pärlat väldigt mycket idag, då jag har en beställning på en kossa, ett hänge ska det vara. Jag har kommit på att göra en kossa till en bokstav och det finns med i galleriet längst ner. Jag tänkte faktiskt göra fler saker med bokstäver. Det är bara att hålla utkik här på min blogg och mina alster. Säkert hittar du något som passar dig, eller så hör du av dig, så ordnar jag. Det är som ett gift det här med mina pärlor. Jag har ständigt någon ny idé som måste testas, alltid någon design som måste göras. Det är så roligt att det lockar mig så, jag kommer nog aldrig tröttna på mina pärlor igen.

Jag glömde ju för sjuttsingen att berätta, vi fick gäster idag på fika. Annika och Lars cyklade in till stan med två av deras barn. Så vi fick snacka en runda och dricka lite kaffe. De hade med sin hund Märta, och hon är till och med mindre än Hedda, så hon var överlycklig över besöket, en lekkamrat är det inte varje dag man stöter.på. Nästa gång, Annika, så försöker vi komma ut till er så får du bjuda på kaffe. Roligt att ses var det i allafall.

Nu har kvällen kommit på besök och det är måndag imorgon. Emil har studiedag på tisdag så det blir en lite lindrigare vecka. Fast han gillar att gå i skolan numera och det är den största vinsten av dem alla. Sen hoppas jag att han får behålla den kamraten han var hos idag. Jag håller verkligen tummarna för det. Det går säkert bra. Något annat vill jag inte ens tänka på.

Nu har jag snart lyssnat färdigt på den tredje boken av Lars Kepler. Den första jag läste av dem, för de är två, en man och en kvinna, den första var hypnotisören och den var fantastisk. Nu när jag pärlar så kan jag inte läsa dem själv utan lyssnar på dem. Den jag lyssnade på först var Stalker och den var kanon, nu är det Sandmannen och den är också jättebra. Den är snart slut och då får jag väl ta nästa som jag hittar. De nya apparna är underbara, de flesta kan man ju testa gratis i 14 dagar och ibland i 30. Det är ett bra förslag om du inte vet vad du ska göra, pengar sparar man ju också. Nästan varje bok som jag har läst eller lyssnat på kostar runt 200 kronor, så det är mycket pengar att spara.

Nu så kära du, är det dags att avsluta inlägget. Du har en del roligt kvar, dock, jag bjuder ju på fotona här nedanför. Kramar sänder jag iväg i massor till dig, energibollarna kommer också din väg. Vi hörs snart igen och tills dess så är du rädd om dig själv och de dina. So long ❤ ❤ ❤

Kommentera

