Då var allt som vanligt igen..

rottis

Då var rottweilern klar…

Godkväll allra finaste du. Då var allt som vanligt igen. Samma blogg som innan, precis som det ska vara.

På fotot så ser du mitt senaste projekt, en rottweiler. Jag trodde jag skulle bli gråhårig innan jag fick mönstret som jag ville ha det. Sen när jag väl var nöjd så var det för stort för örhängen och därför blev det en nyckelring. Jag blev ganska nöjd med den. Så nu finns den på Tradera, så får jag se ifall det finns något intresse för denna vackra ras. Skulle du vilja ha den så kostar den 100 kronor och det är för att den är större och därmed fler pärlor och timmar. Nu har jag satt igång ett annat projekt såklart. Det mönstret har tagit hela dagen. Mängder med timmar alltså, så det gäller att rita av det sen och skriva mönstret så det inte går förlorat.

Dagen idag har varit så mycket lugnare än igår. Jag var helt slut när kvällen kom, så det blev sängen ganska tidigt. Det märks att jag inte har samma energi som innan. Idag kom Jocke och Linnea förbi med kläderna de hade handlat till Emil. Jag blev helt salig över två par mysbyxor, så slipper vi bråket med jeansen. Han vägrar bestämt att ha jeans på sig, alltså. Det är varje morgon som det blir tjafs om byxorna. Så därför var lyckan stor när vi fick två mysbyxor. Sen har vi sagt att vi får gå till Stadium eller Intersport och köpa ett par träningsoveraller till honom. Jag vill ju inte att han ska bli retad i skolan över sina kläder. Det får absolut inte hända, då får det kosta lite extra istället. Nu vet jag att morgonen är räddad och jag slipper bråka med Emil imorgon bitti. Det kanske blir tjafs om något annat, det vet jag inte tyvärr. Det är lite jobbigt nu för tillfället när Emils medicin dos är för låg. Det kommer bli rena himmelriket när vi har höjt dosen. Sen att han får utbrott, det kan vi aldrig förhindra, men de blir inte lika våldsamma.

Sen när vi var på väg att gå ut och gå, handla lite, så kom Caroline på besök. Hon gjorde oss sällskap till Willys och sen stannade hon en liten stund. Så det blev lite snack och mys med lilla Caspian. Han växer så det knakar, alltså. Han är ett matvrak. Det är skönt att det är på det hållet och inte andra.

Sen för övrigt så har det inte hänt så mycket här idag. Jag har mest suttit i hobbyrummet hela dagen och gjort mönstret. Jag tänkte inte avslöja riktigt ännu vad det är. Det får bli en överraskning….

Lyssnade du på låtarna igår? Jag gjorde det, mer än en gång. Mest för att få minnas. Sen spelade jag annan musik på Spotify och jag blev så sugen på att dansa. Jag dansade på mitt vis, för det gick bara inte att sitta stilla. Musiken gjorde mig glad och fick mig att känna lycka. Jag älskar sådana stunder när jag får känna ren och skär lycka. Det är minsann inte alla förunnat. Jag känner mig mer och mer lycklig för varje dag som går. Det är bara ibland som sorgen faller på och då ägnar jag all min tid till att ta hand om den, för annars fastnar jag där istället. Många saker som inträffat har gjort mig mer eller mindre känslosam. Vissa saker kan jag knappt tänka på utan att tårarna kommer, fast jag stunden innan kan ha varit glad. Att mista vissa vänner är en sådan sak. Jag kan minnas saker som vi gjort tillsammans, vilken glädje som fanns. Nu finns det inget kvar av det. Det känns ibland som jag är halv….nu måste jag lära mig att leva med den känslan. Det ska säkert gå vägen. För varje dag som går, så borde det falla undan mer och mer. Jag hoppas på det. Sen finns det en sak som jag bara inte kan berätta, och skulle jag göra det så skulle jag behöva uppleva det igen och det kan jag inte för allt i världen göra. Jag skulle dö av sorg då. Det minnet försöker jag lägga så långt bak jag kan i hopp om att det en dag ska kännas bra att tänka på det. När jag är redo så kommer jag berätta om det och då är jag färdig.

Nu är klockan en hel del så nu är det dags att avsluta detta inlägget. Många kramar skickar jag iväg till dig, energibollarna studsar också förbi. Var nu rädd om dig själv, så hörs vi snart igen. ❤ ❤ ❤

Kommentera

