Imorgon är det dags…..

heddalek
Har ni sett något så sött…

Godkväll du fina….På fotot så ser du en liten kille som leker med Hedda. Denna leken varade en bra stund och de var för söta tillsammans. Han tog bollen och kastade sen iväg den till henne. Hon var så försiktig med honom. Det var nästan jag fällde en tår för det var så vackert samspel dem imellan. Precis som de förstod varandra. För övrigt så älskar Hedda när vi kastar ut bollen utanför uteplatsen. Hon kutar ut som en pil och hämtar den och ibland så tar hon några extrarundor på gräsmattan och de som ser henne skrattar så gott. Hon är fantastisk vår Hedda.

Nu har vi så fint på uteplatsen. När vi kom ut imorse så såg vi att de hade tagit den stora busken på andra sidan av vår uteplats. Vilken lättnad!! Det blev så mycket ljusare och det ser genast ut som vi har en större uteplats. Jag är väldigt nöjd med vår uteplats än så länge. Nästa sommar ska det finnas mängder med blommor och ting. Det ska vara riktigt vackert. Nu så är det inte mycket lönt att skaffa krukor och blommor, så det får duga så länge. Jag lägger ut foton längst ner så du kan se både före och efter.

Imorgon är det dags. Imorgon kommer tvättmaskin och tumlare hit. Jag har längtat så ända in i…..Det ska bli så skönt att kunna tvätta det jag vill och slippa se de fyllda tvättkorgarna. Det finns så mycket jag kommer tvätta. Kuddar, täcken, plädar och gardiner. Nu är det ingen brådska längre utan nu kan jag ta det i min takt. Det var tur att jag sökte i just den fonden. Sedan idag så hittade vi en Tassimo, en kaffemaskin, till ett väldigt bra erbjudande.. Om du köpte 10 paket med kapslar så fick du maskinen på köpet. Då hade de sänkt kapslarna till 99 kronor för 2 stycken. Så för mindre än 500 kronor fick vi 10 paket kapslar och maskinen. Det var så bra att det inte gick att motstå. Så ikväll har vi druckit lyxkaffe och Emil har druckit Marabous chokladmjölk. Du kan tro att jag njöt i fulla drag. Så idag har det varit en bra dag.

Projektet jag håller på med börjar närma sig slutet, så skönt. De sakerna jag lägger upp på Tradera är sålda. Det känns skönt att veta att det uppskattas. Det finns människor som vill ha det jag gör. Det känns riktigt bra. Jag kommer fortsätta lägga upp där. Jag kommer aldrig få betalt för det jag gör, alltså timpeng och så vidare, men det struntar jag i. Jag får göra det jag älskar och det är inte alla som kan göra det.

Vi har börjat med Emils epilepsimedicin nu och det verkar inte som han blir vidare trött av den och det är ju bra. Nu är det snart dags att dubbla mängden av hans andra medicin. Han kommer nog känna en stor skillnad. Det kommer vi också göra, tror jag i alla fall. Just nu så är det ganska jobbigt. Han gör ljud hela tiden och det låter hemskt. Han är så totalt ofokuserad på det mesta. Jag känner så väl igen det. Precis så var han innan vi började medicinera. Det tar väldigt mycket på oss, det känns ibland som att vi går på tå för att han inte ska få något utbrott. Numera så åker saker i golvet och in i väggen när han får ett utbrott. Det var inte så innan. Visst var det jobbigt när han blev arg, men han kastade inte saker runt omkring sig då. Ibland så kommer tårarna, ibland blir det bara för jobbigt. Speciellt när han ”vaknar” upp, då får han så stor ångest. Han kan sitta och vagga sig själv fram och tillbaka, samtidigt som han säger, jag hatar att ha ADHD, vad har jag gjort, fan..fan.. Man kan se på honom hur han kämpar med sin ilska och framförallt med sin ledsamhet. Så ibland blir det för jobbigt helt enkelt. Samtidigt så kan vi inte låta han göra som han vill. Det viktigaste för att Emil ska fungera är rutiner. De måste vi hålla stenhårt på och det verkar som han känner sig trygg med det. Sen har Prisma hjälpt oss grymt mycket. Vi har lärt oss jättemycket och det har Emil också. Det är skönt att vi får behålla den hjälpen. Vi har uppnått många mål som vi har satt upp och det är bevis för att det fungerar.

Då fina du så är det dags att avsluta detta inlägget. Bloggar jag inte imorgon så sitter jag väl framför tvättmaskinen och tittar på när den snurrar…..hahaha…nej då, riktigt så allvarligt blir det nog inte. Fast det ska bli riktigt skönt. Sen för övrigt så har vi inget uppbokat imorgon utan dagen är som ett oskrivet blad än så länge. Mängder med kramar skickar jag till dig. Energibollar skickas samma väg. Sköt nu om dig själv så hörs vi snart igen. ❤ ❤ ❤

Kommentera

