Lördag igen..var tar tiden vägen?

husky valp
Är jag inte för söt? Det är ibland den sötaste valp jag sett i alla fall….

Hejsan, finaste du. Då var det lördag igen och jag undrar starkt var tiden tar vägen. Jag känner att ibland hinner jag inte mer än säga att det är söndag, förrän det är helg igen. Ibland är det bra att tiden går fort men oftast så vill jag hinna att njuta av den. För det mesta är jag ju lycklig men fortfarande är det de otäcka känslorna som sänker mig. Det är nästan så att jag blir rädd för mig själv. Det går inte att stoppa dem heller. Igår natt så drömde jag om att ju längre man gick tillbaka i tiden och ändrade, desto bättre blev slutresultatet. Det ligger kanske något i det. Kanske är det kroppens sätt att säga att det är dags att se barndomen för att må bättre. Vad vet jag. Det är ju inte det enklaste uppdraget heller eftersom jag inte minns. Jag vet att det finns proffs som arbetar med det, jag ska bara bli färdig att beställa en tid. Sen har jag inte bestämt mig ännu. Jag vet inte om jag egentligen vill veta. Det kan göra mig ännu sämre och det vore en mardröm. Hade kroppen varit redo, så hade nog hjärnan plockat fram lite då och då. Jag får fundera vidare på hur jag ska gå till väga. Jag vet bara att det går inte att fortsätta så här, för det orkar jag inte. Något fel är trasigt…haha. Nej jag bara skämtar. Något är det som stör min tankeverksamhet och som gör mig sorgsen. Så är det bara.

Jaha, vad har du hittat på idag då, och vad ska du göra resten av helgen. Idag ska jag ägna mig åt pärlorna och lägga Slaget om Fibbla åt sidan. Det börjar bli spännande nu, så missa inte det. Jag har lagt ut kapitel 3-4 på en ny sida. Sen låter jag de andra två kapitlen ligga kvar i allafall tills imorgon, så får vi se. Det är inte så många som har varit inne och tittat, eller läst så intresset är nog inte så stort. Det blir kanske så att jag bara berättar om boken här i bloggen, när det är något jag vill förmedla, jag får se. Det jag vet är jag njuter av att skriva den och timmarna flyger iväg. Det är så roligt att skapa en värld som inte finns, sätta dit karaktärer som jag gillar och sen låta dem få liv. Det är helt fantastiskt och att dessutom få bestämma allt detta själv, det är en stor händelse. Igår kom Anton och ville sova hos mormor och morfar. Vi har varit barnvakter i stort sett hela veckan, vi har varit fria en dag. Idag åker han hem igen och då hastigt och lustigt så blir vi barnvakter igen ikväll, då är det Caspian som dyker upp. Så nu är det inte så mycket kvar av veckan så ännu finns chansen…nej då det gör ingenting. Det är en fröjd att passa de små.

Idag ska Sandra och Paddy bjuda på middag. Jag kan inte åka till dem så då kommer de till oss istället och lagar mat. Lite lyxigt blir det. Emil gillar också att barnbarnen är här så han försöker övertyga oss och även Anton om att det blir skoj att stanna en natt till. Men som jag förklarade för Emil så finns det gränser även för oss och det innebär att vi behöver vila öronen någon gång.

Det har varit svårt att släppa Fibbla idag fast nu måste jag pärla. Jag har fått hem en del nya pärlor och då måste jag slutföra ett par beställningar. Jag älskar att pärla också och det är så svårt att få tiden att räcka till båda. Har jag då börjat på boken så vill jag i regel sitta vid den och vice versa när det gäller pärlorna. När jag har gjort beställningarna klara så inbillar jag mig själv att det blir lättare. Nu vet jag att det är ett måste att pärla. Fast det tar inte så lång tid egentligen. Jag gör alltid det värre än vad det är. Jag fick lära mig en viktig fras när jag gick behandlingen och det var Keep it simple, och det stod det på den medaljen jag fick när behandlingen var klar. Tänk om jag kunde följa det rådet.? Det är inte för sent ännu.

Nu minsann, så kallar pärlorna på mig och det är dags att börja. Jag sänder iväg så många kramar som du vill ta emot. Energin kommer också din väg och kom ihåg att inte läcka energi på saker som inte är värt det. Använd det till kreativa saker. Sköt nu om dig och de dina, så hörs vi snart nog igen…

Kommentera

