Då blir det inte av….

Vovven Leo
En beställning

Hej igen du fina. Jag kom på att jag hade glömt visa denna beställningen. Den blev faktiskt bra och kunden blev också nöjd. Just nu håller jag på med en beställning på ett foto av människor istället och det är lite av en nyhet även för mig. Mönstret tog lite tid att göra men mönstret blev kanon och väldigt likt originalet. Men det var inte därför jag är här igen. Nej, det är för att jag har nu pratat med min smärtläkare och hon anser att det är direkt olämpligt att göra operationen på dagkirurgi och även den som är ansvarig på dagkirurgi avråder ifrån det, så jag får nog känna mig slagen i den frågan och kontakta min ortopedläkare. Min smärtläkare har skrivit ett brev till honom och frågat hur han har tänkt lösa det men hon har inte fått  något svar ännu.

Detta är så skojigt, precis nu när jag hade skrivit det så ringde de ifrån ortopeden och nu är planen ändrad. Nu ska jag läggas in på måndag för operation på tisdag. Det blev lite oroligt genast för nu är jag rädd för att det är något som strular, för det har jag banne mig inte tid till. Det måste bara fungera med en gång, för jag pallar fasiken inte med någon längre tid där. Samtidigt är det kanon att det sker så fort för då finns chansen att protesen är klar till jul. Vilken lycka! Som sagt så är jag expert på att oroa mig, men det kommer säkert bli hur bra som helst.

Nu är det längesedan jag låg inne och det är precis så det ska vara. Det jag har längtat efter är äntligen efter mycket smärta och skit verklighet. Jag hjälper till med det jag kan. Ibland mer och ibland mindre, fast det är viljan som räknas. Nu har jag lärt mig att göra överflyttning till min permobil, Lovisa, och därmed så är jag ute mycket oftare. Det händer till och med att jag är ute själv. Det är stort…och jag mår så bra när jag kan åstadkomma något på egen hand. Det är nog så det kommer kännas att börja jobba igen. Det är viktigt att känna sig behövd. Göra nytta, få tillbaka den sociala biten, komma hemifrån, ja det finns banne mig bara vinster med att börja jobba. Få tillbaka rutiner i livet. När man blir hemma så här länge så är det mycket enklare att bli deprimerad än annars, jag gör ju ingenting. Det är en enorm tur att jag har hittat en hobby som passar mig för annars hade jag nog blivit helknäpp.

I år så gör vi många av våra julklappar själva. En del tycker säkert inte att det är lika mycket värt som köpta klappar men jag tycker faktiskt att värdet blir större. För då har vi ju lagt ner tid och vilja på att glädja någon. Det kostar egentligen inte mindre heller för materialet är inte det billigaste. Jag har en man som är superhändig och han kan både sticka och annat. Jag är väldigt glad för att han också kan göra något, det är bra för själen att handarbeta. Vi brukar sitta tillsammans här i hobbyrummet och lyssna på en bok, då vi har samma smak när det gäller böcker. Det finns så många fantastiska sidor, där det är billigt att läsa böckerna. I vanligt fall så föredrar jag att läsa boken själv och att hålla den i handen, men på detta viset så kan jag läsa samtidigt som jag pärlar och det är superbra.

Hur gör du i jul? Ska du vara hemma och handlar du dina klappar? Naturligtvis så handlar vi klappar också, det går inte att tillverka alla själv, det hade varit bra men inte så funktionsdugligt, är jag rädd för. Nej minsann, nu är det dags att ta tag i mina pärlor så att nyckelringen blir klar. Jag ska försöka göra klart de beställningarna jag har för tillfället för nu blir det ju ett litet uppehåll.

Kramar i massor till dig som är hos mig och läser. Jag skickar iväg några energibollar, det kan behövas så här i juletid. Sköt nu om dig min fina vän, så hörs vi snart igen. ❤ ❤

Kommentera

