Pysseldag idag..

prov
Detta håller jag också på med samtidigt som allt annat…

Goddag allra finaste. Idag är det dags för pysseldag med barn och barnbarn. Mysigt, värre.

Jaha, då var det lördag och måndag närmar sig med stormsteg. Är jag nervös? Ja, då, inte så lite heller. Igår satt jag och tog bort foton ifrån mobilen och där fanns några ifrån en sjukhussal och jag kände det började krypa i hela kroppen. Jag avskyr verkligen det. Fast jag måste försöka tänka positivt att när detta är gjort så kommer jag slippa mycket smärta och kommer nog kunna ha mina proteser lite mer. Det ser jag ifram emot. Speciellt nu när jag har tappat i vikt, för det är roligare att klä sig då också, så går allt vägen blir det kanske en inköpsrunda för att köpa lite nya kläder. Det går alldeles säkert bra men jag måste ju oroa mig lite, såklart.

Vad ska du göra i helgen? Blir det julpyssel eller kanske bakning? Det ska bli mumsigt med lussebullar, det är så gott. Det är ännu godare nu när jag egentligen inte ska äta det. Vi är konstiga ibland…allt som är förbjudet är spännande. Igår köpte Jocke och Linnea tårta och du kan tänka dig att den smakade helt ljuvligt. De har sovit över här och igår gjorde de sillen. Vi får en burk vi också och den ser fantastisk ut. Det blir en del stoj och stim idag och ikväll kommer jag förmodligen vara helt slut. Men vad gör det…det hör till med barn så här i juletid. Igår satt Emil och slog in de julklappar som redan är klara. Vi har mycket kvar men det är en start i allafall. Tänk så mycket tid man lägger ner för att fira julafton. Det var väldigt annorlunda förr då de firade jul i många dagar. Det gör vi delvis också eftersom många far rundor till olika släktingar i dagarna efter julafton. Det är en mängd pengar och tid som försvinner dessa dagarna. Jag skulle inte vilja vara utan det, för numera så älskar jag julen. Jag önskar dock att hysterin runt julklappar inte var så stor för det är minsann inte alla som har obegränsat med pengar att lägga ner på julklappar. Jag vet att det finns de som tar lån för att köpa julklappar och det tycker jag är helt absurt. Fast alla gör som de vill, såklart.

Då dyker snart Sandra och Paddy med barn upp, sen börjar stojet. Så jag blir inte så långrandig för tillfället utan vi får höras senare. Jag lovar att försöka komma ihåg att ta många foton som jag kan visa upp. Kramar till dig så länge. ❤

Kommentera

