Jag är på plats….

image

Jag är på plats, glor på Tv och nålen sitter i porten

Hej finaste. Jag är på plats i sängen nu. Ett näringsdropp är kopplat och jag avskyr det för varje gång jag har fått det så har jag blivit dålig i magen. Jag fick inte det förra gången. Fast det är bara att gilla läget. Dessutom har jag själv fått rita pilen på stumpen. Läkaren litade på att jag är vid mina sinnes fulla bruk, så det är ju tur. På ren jävelskap skulle jag ha ritat en på andra stumpen också fast den skulle peka uppåt. Jag har duschat i descutan och det känns som jag har fastnat med håret i en elvisp. Inget skojigt.  Det sägs att jag står först i operationslistan. Det kan i och för sig ändras fort. Kommer det in något akut blir min operation flyttad. Förra gången blev jag opererad dagen efter. Det är inte roligt när det händer men det är något jag verkligen förstår. Hade jag själv behövt snabb vård så hade jag inte velat vänta.
Emil har kräkt en hel del inatt så han fick vara hemma idag. Han försökte hålla mig vaken men jag orkade bara inte. Lite dåligt samvete idag, dock. När han vaknade så mådde han inte dåligt alls, ingen feber. Det ända är att han har ont i ryggen. Det kan vara att just de musklerna är inte så ofta använda. Jag brukar också ha ont både i magen och ryggen, det är vilande muskler…..
Det blir inget långt inlägg för jag är så jävla trött. Jag försöker skriva imorgon när jag kommer upp på avdelningen igen. Håll alla tummar du kan på att allt går bra. Det gör det säkert. Godnatt kära du,  kramar och energibollar kommer din väg. Vi hörs snart igen ❤

3 thoughts on “Jag är på plats….

Kommentera

