It’s done!

image

Hej fina du….
Ja, jag ser lite sliten ut och det är jag. Det blev en lång dag. Jag åkte ner vid åtta och där träffade jag min smärtläkare som satte nål i den porten som sitter i sidan, aj, säger jag, för det känns lite när nålen ska igenom all hud och in i porten. Det krävdes bara två gånger idag och det är skönt. Nu sitter den där och sprutar in medicin i min ryggrad och därmed så är jag inte så rörlig i nedre regionen. Jag har även en knapp som jag kan trycka på för att få ännu mer medicin. Medicinen som jag får gör att mitt redan låga blodtryck sjunker ännu mer. Så på uppvaket när blodtrycket sjönk, fick jag en annan medicin som höjer blodtrycket. Jag låg då någonstans 80/50 och det var lite för lågt. Normalt för mig är runt 110/70. Det har varit upp och ner hela dagen och det var inte förrän sent i eftermiddags som det blev stabilt och jag fick möjlighet att komma upp till avdelningen. Det var tvunget att efter de hade slutat ge mig av den blodtryckshöjande att vänta två timmar innan jag fick åka upp. Det var drygt att ligga där och vänta men jag förstår varför.

image

Jaha, känner du igen denna?  Just det, tryckhylsan som sitter där efter amputationen. Den är otymplig och det gör ont att ha den på sig. När de öppnar och jag får lufta stumpen, så är det njutning på hög nivå. Det är bara att gilla läget fast det är jobbigt. Det dröjer någon dag sedan byts den ut till den vanliga silikonhylsan.
Jag har även haft problem med blodsockret idag och det har varit skyhögt. Innan jag åkte ner i morse så fick vi inte ens en siffra utan high high,  senare lyckades de få ett värde på 22 och då hade jag ändå tagit halva insulindosen. Sen har jag ju fått sockerdropp och det har inte hjälpt till. Innan jag åkte upp ikväll hade vi lyckats få ner det till 16. Men det kommer inte vara så länge för de ska ge mig det äckliga näringdroppet som gör magen så fin, not, och det kommer skjuta upp sockret på high high igen.
Men allt som allt är jag nöjd med att det är över så här långt. Nu gäller det bara att hitta tillbaka till energin jag hade innan operationen och hålla tummarna för att jag slipper infektioner. Alla de andra gångerna har jag fått infektion och därför anser jag att det inte behövs denna gången. Jag har haft min beskärda otur, och någon gång måste det ju vända.
Nej, nu minsann så avslutar jag detta inlägget. Tänker virka en stund. Mängder med kramar,som är fyllda av julkärlek, sänder jag till dig som läser min blogg. Jag sparkar iväg några energibollar i din riktning,  nejdå, jag skojar bara för jag kan inte sparka. Jag kastar dem istället. Passa på att sno någon åt dig, det behövs i julstressen. Sköt om dig, så hörs vi snart igen ♥♥

Kommentera

