Då gick den åt helvete!

image

Godmorgon allra finaste.
Vad sägs om de fina tofflorna med Minions på?  Sandra, vad tycker du?  Det finns även mössa, handledsvärmare och halsduk. Jag tycker verkligen att de är fräcka.
Idag blev jag väckt av att min tröja var blöt. Först fattade jag ingenting, sen trodde jag att det var saft och att jag hade somnat med glaset i handen. Jag skulle leta upp glaset när jag såg porten. Det var fullt med vit, äcklig sörja under plasten. Det var bara att ringa på sköterskan. Hon gjorde rent och satte ny omläggning, sen provade hon att spruta in koksalt och direkt sköljdes jag av en mycket obehaglig känsla och jag kunde smaka koksalten. Det är jättesvårt att förklara men jag kan konstatera att nu har porten lagt ner och att det kanske blir att operera in en ny. I förrgår när jag hade varit på kärlmottagningen så var jag så lycklig över att det hade varit så enkelt. Att jag aldrig lär mig!  Ja, det får bli som det blir.
Jag funderar mycket över det som är förgånget och inser att jag måste släppa taget. Kapitulera. Denna dagen är helt ny. Den är som ett oskrivet blad, redo att fyllas med det jag vill. Jag kan inte fylla mitt tomma ark med det som redan är förbi. Det måste vara förbjudet. Att tänka bakåt gör mig inget gott. Nu gäller det att samla ihop alla korn av lycka, hälsa och kärlek som livet bjuder på. Det som innan har legat och grott ska inte få växa sig starkare. Att vara bitter, ledsen och besviken över det som är förbi, gör ingen lyckligare. Det är nu dags att släppa taget om de personer som skadat mig. Kapitulera inför det och inte låta den makten fortsätta styra mig. Jag är den jag är av en anledning. Mina föräldrar och livet som var då har skapat det jag är idag. Mängder med frågor som jag har, kommer aldrig bli besvarade och därför är det dags att släppa taget. Kapitulera och förstå att jag får leva utan de svaren.
Det enda som gäller är att sätta blicken mot horisonten och vandra vägen framåt. De som inte vill slå följe med mig behöver inte det. Jag måste börja sortera och prioritera det rätta. Aldrig någonsin kommer jag att gå baklänges. Alla steg som tas är steg framåt. Jag måste acceptera livet och bejaka det. Fortsätta samla guldkornen och ta vara på varje stund av lycka. Jag ska ta mig vidare.

Det är lite jobbigt just nu. Varje gång jag har gjort ett ingrepp så blir jag lite ledsen. Speciellt när kroppen inte mår bättre. Då är det svårt att blicka framåt och det är just det jag måste lära mig. Ta dagen som den kommer,  ibland timme för timme. Nu minsann är det dags för frukost och sen ska jag vila en stund. Jag hoppas att det kommer kännas bättre att sitta uppe idag. Jag skickar iväg kramar i massor till dig. Jag tackar också allra ödmjukast för att du är här och läser min blogg. Vi hörs snart igen

7 thoughts on “Då gick den åt helvete!

    • Tack så jättemycket, finaste du. Det är personer som du som gör att det blir lättare att kämpa vidare, så tack än en gång för att du står längs vägen och hejar på. Många kramar

      Gilla

  1. Hej! Hur mår du nu? Usch så mycket du får gå igenom på grund av denna sjukdom men du får ta 1 dag i taget och kämpa på, förstår verkligen att du har det tufft nu. Det är inte roligt för dig att ligga på sjukhus och vi får hoppas du får komma hem snart till din familj.
    Idag har vi nu varit ute i en del affärer och köpt några julklappar till våra barnbarn som vi skall skicka med posten imorgon som vi tyvärr inte får träffa men de skall i alla fall få veta att vi finns här och tänker på dem och de skall veta att det finns en farmor o farfar som tänker på dem och de är nu 1år. 4 år och 7 år. Men som tur är så har vi 2 barnbarn här istan som vi träffar ofta.
    Ha det nu så bra du kan och jag tänker på dig varje dag!
    Kram från Bittan

    Liked by 1 person

    • Tack finaste Bittan. Det känns lyxigt och tryggt att ha någon som du, en vän, som finns där närhelst jag behöver en. Jag kan inte för mitt liv förstå varför de har tagit din rätt att få träffa dina barnbarn. Jag kan tänka mig hur ont det gör. Att förvägras träffa sina är i mina ögon ett brott. Jag förstår att vad jag än säger så är det du som lider. Tack fina du för att du finns där. Många adventskramar ifrån mig

      Gilla

  2. Hej Mia! Jag har skickat e-post till dig idag! Jag hoppas allt är bra med dig nu då jag ser att du inte skrivit på några veckor här och blir orolig att du har blivit sämre. Har du kommit hem från sjukhuset?
    Kram från Britt-Marie

    Gilla

  3. God Jul finaste Mia.
    Klockan är 00.37, så nu är det verkligen julafton. Är förstås orolig för dig eftersom du inte berättat hur du mår nu, men jag hoppas av hela mitt hjärta att du är hemma hos din familj. Att läkarna gjort sitt allra bästa för att hjälpa dig med allt, både med smärta och sår.
    Nu är det snart ett nytt år och jag tror att du nu har upplevt det värsta året i ditt liv. Nu kan det bara bli bättre, 2016 kommer att bli ditt år. Ett år utan olyckor, sjukdomar och smärta. Ett underbart år med bra ekonomi, härlig Spanienresa och många besök av alla oss som tror på dig, som beundrar dig och som har din styrka som en förebild.
    Mina tankar är ofta hos dig, hoppas att du kan känna dem som en liten pirrning i kroppen. Jag tänker på att jag vill skicka dig lite värme, några glada tankar och uppmuntran att fortsätta att med dina fina små och stora konstverk.
    Jag önskar dig en fantastisk GOD JUL och ett fantastiskt GOTT NYTT ÅR!
    Många, många kramar till dig min älskade vän, från Lena

    Gilla

    • Hej Lena. Du är en fantastisk vän. Du finns där närhelst jag behöver en vän. Jag hoppas verkligen också att detta året blir bättre. Jag vågar snart inte hoppas på det längre. Jag har tappat lite av tron på ett bättre liv. Det var så längesedan jag fick vara lycklig en längre tid. Jag måste försöka hitta tron igen.
      Mängder med kramar fina Lena

      Gilla

Kommentera

