Då var natten över

Godmorgon finaste.
Jag tänkte skriva ett kort inlägg för att sedan sova en stund. Det är nu jag är som tröttast och ofta somnar jag gott för att bli väckt efter en timme när dagpersonalen går på. Det är en av sakerna jag inte gillar med sjukhus. De bestämmer åt dig. Jag får inte göra som jag vill och jag har haft många duster med personal om den saken. Eftersom mina nätter är så trasiga så behöver jag en extra stund på morgonen. När de lärt känna mig så vet de men innan dess försöker de spela ut sin makt för att få mig att göra som de vill.

Jag har hemlängtan de luxe och det gör ont i hela kroppen. Stumpen är svullen och gör ont. Jag känner mig inte bra idag. Det är säkert ingenting men jag är observant på de minsta tecken på infektion. Jag äter inte antibiotika längre och det är kanon. Problemet är att risken blir lite större då.
Jag började på en ny figur igår men jag har inte riktigt bestämt vad det ska bli ännu. Jag har beslutsångest, det finns så mycket jag vill göra. Därmed är det tio gånger så svårt att bestämma sig vad jag ska göra just nu. Det går tyvärr inte att göra mer än en sak åt gången. På detta fotot ser du Fröken Uggla. Det går att ta av alla kläderna. Jag är nöjd med den dockan.

image

Nej nu går ögonen i kors så nu är det dags för en tupplur. Ha det bra så länge, fina du.

4 reaktioner på ”Då var natten över

    1. Hej hjärtat. Ja det kunde varit roligare. Det är svårt att acceptera denna gången. Jag trodde aldrig att jag skulle missa dessa högtiderna. Jag måste nu försöka ta mig framåt och försöka lägga det åt sidan. Familjen är det finaste jag har och de finns ju kvar för mig även när jag kommer hem, julafton eller inte. Så det får bli nya tag igen. Tack för att du finns där för mig och hejar på mig, det är guld värt. Många kramar

      Gilla

  1. Anita

    hejsan, Började skriva en kommentar innan men den försvann icke färdig så jag vet inte om du kan se den,,,,
    tycker du skriver underbart till att vara i den sits du är,,, själv hoppas man ju på att få behålla hälsan.. man ska med andra ord inte gnälla när man är lyckligt lottad anser jag,,,
    jag hoppas att du snart får komma hem igen och ta igen det du missat med familjen,,,att behöva vara skilda åt under dessa helger som nu varit måste vara hemskt för er alla… kram i kryapådig hälsning från Anita

    Gilla

    1. Tack för dina fina ord, vännen min. Det är ju så att jag anser att alla har rätt att gnälla över sin smärta. Smärta är så personligt och därför kan din smärta vara jättejobbig för dig och då är det en stor sak i ditt liv. Jag har bara haft en otrolig otur. Jag hoppas och ber för ett bättre år. Än en gång, tack för dina fina ord, de gör min väg enklare att vandra. Kram ❤

      Gilla

Kommentera

