Äntligen är det morgon

image
Ett styck dockhuvud nästan klart

Nu kan jag skriva, godmorgon, allra finaste…..
Och tack gode gud för det. Natten har varit lång. Jag har bearbetat mycket men vill inte påstå att jag är ett dugg klokare. Synd. Jag vet och känner att jag är på väg in i en deppig period, jag vill inte. Det är svårt att hålla det ifrån mig men det ska gudarna veta att jag kommer göra allt för att slippa.
Innan jag fortsätter med något annat så tänkte jag be dig om lite hjälp. Dockhuvudet som du ser på fotot är snart klart, det fattas en mun och det ska sys dit lite hår till. Jag har tänkt mig att hon ska ha någon frisyr. Kan du ge mig några tips på uppsättningar som jag kan göra så blir jag ytterst tacksam. Jag vet redan vad för kläder jag ska göra, hon kommer få en aftonväska och även skorna har jag en idé om. Ibland står det bara stilla. Kortslutning. Vem vet, det kanske släpper rätt vad det är.
Mitt vita ark har börjat fyllas på så sakteliga men det mesta är tomt. Det är så jag känner mig nu på morgonen. Tom. Jag är inte glad men inte heller ledsen. Jag känner inget speciellt och det är fullt tillåtet. Det är snart dags för frukost och i vanlig ordning är jag inte hungrig. Jag avskyr att stoppa i mig mat för att jag måste. Diabetesen måste skötas. Aja baja, Maria….du vet hur viktigt det är att äta. Jag vet, jag vet. Fast jag tror ibland att de aldrig själva har råkat ut för att nästan kräkas bara de ser på maten. Det är i stort sett nästan omöjligt att få ner en bit när kroppen inte mår bra. Jag får försöka peta ner lite. Gröt går oftast bra.
Nu ska jag ta fram min blodsockermätare och göra min plikt. Vi hörs förmodligen igen senare idag. Jag ska göra mitt bästa då jag mår bättre av att sätta saker på pränt. Fylla det vita arket med ord och händelser. Även denna dagen är ju unik, hur dåligt jag än mår.
Kramar i massor till finaste du. Tack för att du har delat denna stunden med mig. ❤

Kommentera

