Nattens mörker

image

Finaste….jag är trött…
Nattens tystnad och mörker ligger som en skepnad över mig. Ensamheten är total. Endast smärtans demoner är vakna. Smärtan har lagt sig som en svart skugga inuti huvudet. Där har den slagit rot och börjat låta sina trådar av smärta ringla sig vidare runt mina tankar och känslor. Det går inte längre att tänka rent. Jag är nersmutsad med smärtans svärta. Sakta försöker jag skaka på huvudet, men allt det framkallar är ett stön av smärta. Jag förlorar snart verkligheten och stiger in i de fördöma smärtornas värld. Väl därinne kan jag gå förlorad….
Kämpa vidare, bli starkare, slå dig fri. Som ett mantra upprepar jag orden. En tråd av smärta försöker slå rot….får den fäste, ökar smärtan sitt skrik. Att överösta är det enda alternativet. Jag sluter mina ögon och försöker få en positiv tanke eller känsla jaga smärtans tråd på flykt. Den vill bita sig kvar…..slå dig fri, slå dig fri, kämpa!! En positiv känsla börjar spira och slå rot. Sakta och gnyende dör smärtans tråd.
Det är inte över. Likt knotiga, pinniga och rynkiga fingrar slingrar sig smärtans trådar sig runt. Håller jag på att förlora? Tårarna rinner sakta ner för kinderna. Inte säker på att orka, kanske ska jag ge mig hän, låta smärtan vinna. Kanske hittar jag krafterna till att strida en gång till.
Jag måste orka….jag vill vinna! Jag tänker hela tiden,  slå dig fri, kämpa på vidare…..sakta känner jag att smärtans demoner ger vika. Än en gång har jag jagat, stridit och vunnit över smärtans makt. Tröttheten smyger sig på mig. Värmen i kroppen sprider sig långsamt. Äntligen är jag fri. En stunds vila är behövligt nu. Smärtan har lämnat kvar en tunn hinna av trötthet och det finns nu en möjlighet till sömn.
Klockan är 03.36 och det har tagit ett par timmar att besegra det onda. Det gör mig ännu tröttare. Det är snart dags att stiga upp igen. Ingen rast, ingen vila…jodå, dags för sömn.
Kram fina du och hoppas att du sover gott. Du och jag möts senare idag igen. Fram tills dess, vill jag att du drömmer fantastiska drömmar som ger dig förnyad energi. ❤ ❤ ❤

Kommentera

