Ny grupp skapad….

Caspian
Prins Caspian..Härlig bild, han vill försöka äta själv.

Hejsan, finaste…

Vilken underbar bild på Caspian! Naturligtvis var jag tvungen att använda lite fina figurer…Han försöker äta själv. Jag kan lugnt säga att jag har nog aldrig sett ett barn som är ett sådant matvrak. Han äter allt, och mycket. Det är verkligen kanon, för vem vill väl ha ett barn som matvägrar…Det syns verkligen att han älskar mat, han växer så att det knakar. Det är så roligt om han får syn på bara en sked, då börjar han skaka i hela kroppen. Ja, han är för härlig. Jag älskar honom till stjärnorna och tillbaka. Han blir stjärnan idag, mormors finaste…

Vad har jag gjort idag då?? Tja, inte mycket måste jag säga. Lite matnyttigt har det blivit då jag ringt de samtal som behövs. Kent har varit och fått kopior på mitt läkarintyg, så idag ska jag skriva i en del blanketter och skicka dem. Äntligen!! Så idag skickas den nya ansökan till personlig assistans in. Sen får tiden utvisa igen vad det blir för beslut. Jag tänker inte nöja mig med ett avslag, då går jag vidare. Behövs det så tänker jag försöka få media med mig. Sen ska jag skicka in bilstödet till Försäkringskassan. Nu när jag har rehabiliteringsersättning så ska det bli godkänt. Fast säker är jag inte, det kan man inte vara när det gäller sådana beslut. Så lite nytta har jag gjort. Sen har jag startat en ny grupp på Facebook och den är för alla som älskar att skapa. Det spelar ingen roll vad man gillar att göra. Jag tänkte även försöka hålla små kurser i olika tekniker. Numera är det inte svårt att hålla kurs via datorn. Till exempel, funderade jag på att lära ut både peyote och grönländskt pärlbroderi. Det är inte så många som kan de teknikerna och jag älskar ju att göra det. Sen är det meningen att det ska delas kostnadsfria mönster. Både från mig och från andra. Det ska även gå bra att sälja eller auktionera ut något som man själv har gjort. Själv kommer jag också lägga upp till försäljning då och då, men pengarna som jag får in där kommer gå helt och hållet till välgörenhet. Det finns en del välgörare som behöver bidrag. Det lilla jag kan bidra med är bara en liten del, men det är något i alla fall. Så den gruppen hoppas jag ska växa. Det skulle även vara roligt att anordna någon träff, för de som bor i närheten då, där vi skulle äta något gott, handarbeta, snacka skit och dricka massa kaffe…Det hade varit skitroligt. Ja, jag får väl se vart det bär vägen. Jag kan med stolthet säga i alla fall, att denna gruppen har jag velat starta länge och jag vet vad jag pratar om, utan att skryta….Har du något mer förslag eller någon idé, så får du gärna skicka till mig…Men till slut för att sluta prata om gruppen så kommer här länken till gruppen…Sen måste jag ju säga att det finns redan mönster under fliken gratis mönster..håll till godo ❤

Dela Skaparglädjen

virkad klänning
Detta mönstret finns under fliken

Jag glömde säga att du behöver bli medlem för att se inläggen där. Fast det är ju kostnadsfritt såklart…

Just nu så håller jag med dockan Hello Kitty med en full garderob. Den är redan såld. Fast jag tänkte att kanske dela med mig av mönstret till dockan. Du kan hitta bilden i tidigare inlägg. Är du intresserad av det mönstret? Finns det inget intresse så är det inte lönt att lägga ut det..

Det har varit skönt att inte ha några måsten idag. Fast en sak som inte känns bra är att när jag har suttit framför datorn en bra stund, så börjar jag känna mig stressad. Det finns ingen egentlig orsak till varför. Jag klurar själv på det. Antagligen är det för att innerst inne så anser jag att tiden jag lägger ner på att sitta här är för mycket. Sen samtidigt, har jag inget annat att göra så drabbar det ju ingen. Visst skulle jag kunna städa en massa istället, men jag har ju prioriterat om och då är det inte vidare bra att börja lägga ner mängder med tid på det, för då är jag snart tillbaka där jag inte vill vara. Det finns så mycket saker som är viktigare. Det är sant att det är bättre med lite skit i hörnorna än ett rent helvete

Hade jag fortsatt med städningen så hade jag ångrat det förr eller senare. Tänk när vi sitter här hemma själva och det är tyst. Då kanske jag önskar att det skulle finnas lite leksaker här och var. Det måste ju vara ett levande hem. Innan vågade knappt någon röra sig hos oss, för om en mugg eller ett glas landade fel så flög jag i luften. Det låter jättelöjligt, men det är full sanning. Jag var fullkomligt galen!! Det är jag fortfarande i och för sig, men det är mer CRAZY!!!! Det är den galna sidan barnen skrattar åt. Varför ska jag vara som alla andra? Det är inte min stil…

crazy

 

galen

Lite smått galen är bra att vara, visst är det så?

Jag har även väldigt livlig fantasi och det är därför jag älskar att skriva…men jag vill inte skriva verklighetsbaserat, utan det måste få lov att vara påhittat. Det kan jag lova att Slaget om Fibbla är. Saknar du Slaget om Fibbla så får du hojta till så ordnar jag det. Jag har skrivit en bra bit på den boken. Därför har jag lovat mig själv att den ska jag banne mig göra klar. Sen när den är klar så kommer det säkert visa sig att jag har skrivit den i onödan. Det är säkert inte en jävel som vill läsa den…Jaja, den dagen, det bekymret..

Herregud, jag höll på att glömma den dagligen uppdateringen ju. Michelle väger 630 gram idag och de har börjat plocka bort saker som de anser inte behövs längre. Sedan har de minskat motståndet på syrgasen. De tror att hon kanske kan få flytta till Kristianstad i helgen….Jippi, jippi!! Det skulle vara  roligt att få se henne, jag längtar så mycket att det inte är klokt. Nu tror jag inte att det är något jag glömt. Skulle det vara det så får jag väl skriva igen. När det gäller Anton, så är han kvar. Jag frågade honom innan om han ville åka till Lund, men det ville han inte….

Nu är det dags för mig att lägga på locket….Jag måste göra något annat nu. Vad det blir har jag inte en aning om. Garanterat är dock att det blir något jag skapar. Jag kramar om dig hårt och tackar för att du har hälsat på mig. Känner du att det har runnit ut energi i onödan idag, sno åt dig en energiboll, så kommer du må bättre. Du och jag hörs snart igen, det kan jag lova. Sköt nu om dig. ❤ ❤ ❤

 

 

 

Kommentera

