Sjuk, sjukare och sjukast

Michelle badar

Hej, du fina, finaste

Jag vet inte riktigt var jag ska börja idag….Jo, nu vet jag, förlåt för att jag inte skrev igår men det var stressigt, jobbigt och väldigt sjukt här hemma igår…Nu är ju Anton frisk och då blir Stephanie sjuk. Hon blev riktigt sjuk!! Det var ett par gånger som de funderade på att åka in med henne. Hennes feber blev bara högre och ville inte sjunka med febernedsättande, så hon låg i soffan hela dagen, helt utslagen. Det var någon gång då och då som hon piggnade till, men det varade inte alls länge. Så ja, jag var riktigt bekymrad för henne igår. Hon mår något bättre idag, men hon är långt ifrån frisk.

På fotografierna ser du vår lilla Michelle. Hon badar för allra första gången. Att hon njuter behöver man inte fundera på ens. Det syns på hela henne, hon njuter i fulla drag. Nu är hon äntligen stabil igen. Det är jobbigt när hon blir dålig utan att de ens vet varför. De trodde att det var någon infektion, så det togs en mängd prover, men det visade inte på något alls. Ändå var hennes andningsfrekvens alldeles för hög. Så även om de undersökte vad det var som fick henne att mås sämre, så hittade de inget fel…jag tycker att det är läskigt, men de vet bäst. Som tur är gick det tillbaka till helt normalt. Tack gode gud för det. Sen har Sandra och Paddy inte kunnat vara där för vi har inte vetat vad det är som går runt. Eftersom både Anton och Stephanie har blivit sjuka så vet vi att det smittar. Fy för bubblan om Michelle skulle få det som de har haft, eller rättare sagt, har.  Jag avskyr när barn är sjuka. Jag kan inte låta bli att känna mig sjuk själv. Så har det alltid varit. Inget skojigt alls..

Ja, du kommer kanske ihåg att jag skrev att jag har ansökt om bilstöd och det enda som behövdes nu, är en arbetsplats. Döm om min förvåning då när hon ringer ifrån FK igår och sa att hon skulle göra ett avslag… Dagen efter vi hade pratat om det. Jag blev så fruktansvärt besviken. Det innebär att när jag nu hittar en arbetsplats, så får jag ansöka igen…så jävla dålig stil. Jag kan förstå avslaget, men då kunde hon ju sagt det dagen innan…Det är precis som vanligt. Det hjälper ju inte att hon säger att jag har goda chanser att bli beviljad det, nu måste jag börja om från början igen. Tröttsamt! Sen har jag fått en mängd andra papper också från Försäkringskassan. Där ibland har jag bland annat fått att jag har blivit beviljad aktivitetsstöd och den summan är mycket mindre än vad jag har i sjukpenning. Jag ska definitivt inte ha aktivitetsstöd, utan jag ska ha rehabiliteringsersättning och det har jag fått en ansökan till också. Igår fick jag prata med Arbetsförmedlingen för jag hade fått papper därifrån om att jag skulle ha aktivitetsstöd under tiden jag arbetsprövar, och där fick jag beskedet att det var ett utskick som var färdigt och det gällde inte mig. Snacka om att bli förvirrad alltså….Att allt måste vara så komplicerat. Det kostar massa onödig tid och framför allt så tar det en mängd energi som behövs till helt andra saker…

Jag har startat en helt ny sida. Ja, jag vet att det är jobbigt, men jag känner att boken som jag håller på med, kräver en egen sida. Delvis för att denna bloggen är min älskling och jag är väldigt rädd om den. Den innehåller så mycket av mig, så det skulle kännas väldigt märkligt att blanda in boken här också. Bloggen är ju mitt hem. Här finns min andra familj. Vill du läsa vad jag sysslar med på den sidan så är du välkommen såklart. Du hittar den här Den sällsynta bokens magi. Jag har inte kommit så långt ännu. Jag har bara skrivit ett kapitel än så länge, men det har tagit lite tid att bygga den andra sidan. Fast jag tror att det kommer vara värt det….

12825226_1316967918330373_762636373_n
Hedda…

Ja, jag är bara tvungen…Min vita lilla hårboll. Det går ju inte att ha henne under rullstolen hela tiden. Jag är så rädd att jag en dag ska göra henne illa…Varje dag, varje gång jag rullar någonstans så är hon där. Håller jag på med något så att jag bara stannar till i någon minut och sen rullar igen så springer hon fram och tillbaka, hoppar upp och ner för att inte bli träffad av hjulen. Det ser så fruktansvärt roligt ut. Så därför är filten där varje gång jag sitter i hobbyrummet, men jag kan ju inte flytta filten fram och tillbaka, då skulle jag ju bli knäpp..Hon är så mysig, vår Hedda. Sen på kvällarna när jag går och lägger mig så ska hon vara mellan mina stumpar. Sen ska jag klappa henne tills hon somnar, eller kamma henne. Hon älskar det och jag har försökt lura henne men det går banne mig inte. Skulle det vara en kväll när jag är riktigt trött och inte orkar, så kryper hon upp på min mage och lägger sig där, så det är nästan omöjligt att komma undan. Hon är så fin, vår älskade Hedda.

Som sagt så brukar jag inte lägga mig i saker. Jag håller oftast mina åsikter för mig själv. Det innebär inte att jag inte har några åsikter. Här hemma kan det gå höga vågor för att vi har just olika åsikter. Det är jätteviktigt. Här känner jag ändå att jag måste säga något. Denna busschauffören blir avstängd från sitt arbeta på grund av att han är rasist…Han har inte misskött sitt jobb och har inte gjort någon skillnad heller, utan detta är på fritiden. Nu kan jag tycka att det har gått för långt….Rent ut sagt så är det för djävligt. Jag anser inte att det är rätt att vara rasist, men det är min åsikt. Alla personer kan ju för böveln inte ha exakt samma åsikter eller värderingar. Detta liknar mer förföljelse än något annat. Det är inte ok att jaga någon för ens åsikter. Hade han gjort något på arbetet så skulle jag hållit med, alla gånger. Är det så här vi kommer ha det i vårt Sverige, i framtiden. Kommer det bli häxjakt på folk med fel åsikter? Då vill jag inte ha någon utstickande åsikt för då går det åt helvete. Det är en mängd saker som jag kunna göra utan att bli kallad för rasist. Saker som betyder mycket för mig och för min familj. Jag vill ju att våra barn ska kunna ha sina egna värderingar och inte vara fulla med fördomar. Vad visar denna artikeln på? Att det inte är ok att ha egna åsikter, kanske? Vad säger du? Har jag tolkat artikeln felaktigt? Det skulle vara extremt roligt om du svarade…Här är länken till artikeln i alla fall…Artikeln, om du vill läsa den

Till sist så ska jag visa ett foto på lille Caspian som är på besök hos mormor och morfar idag.

12834643_1316990874994744_1709944552_n
Caspian..

Han tittar lite skeptiskt på mig. Han funderar nog vad jag sysslar med…Mormors lilla solstråle, är vad han är.

Nu tänkte jag släppa dig fri…Jag sänder iväg en mängd kramar till dig och en och annan energiboll också. Ta så många du behöver av varje. Sköt nu om dig, så hörs vi snart igen…<3 ❤ ❤

 

 

 

 

 

Kommentera

