Då blev det ambulans…

image

Hej, finaste…..

Smärtan vann igen. Det var inga utsättningssymptom…det var och är en extrem smärta. Vid åtta igår var jag tvungen att ringa efter ambulans när smärtan i sidan av magen stack iväg till en smärttopp som gjorde att det kändes som jag skulle svimma. När alla prover var tagna, röntgen var gjord, så var alla proverna stigande. Mitt  blodsocker låg på 37, vilket är skyhögt. Röntgen visade inte tecken på bukspottkörteln…inte ännu i alla fall. Nu har jag blivit insatt på antibiotika och jag har fått smärtstillande, men inget gör att smärtan försvinner.  Vid tvåtiden inatt åkte jag upp till en för mig mycket välkänd avdelning, nummer 63, och jag var ihåg kommen. Här är överbeläggning, så min säng och jag, befinner sig i duschen. Jag bryr egentligen inte mig så mycket. Det är vården jag behöver, så om jag ligger på en sal eller i en dusch kan kvitta. Det får mig ändå att fundera var vårt välfärdssamhälle tog vägen. Många som ligger här inne har gett större delen av sina liv för att bygga upp vårt Sverige, bara för att märka att allt är raserat. Så meningslöst.
Jag hoppas och ber att detta är något väldigt snabbt övergående.
Kram fina du. Vi hörs snart igen  ❤

Kommentera

