Gastroskopi, magsmärtor från helvetet!!

l8

 

Hej, finaste…

Idag fick jag äta frukost och sedan var det meningen att jag skulle åka hem, men då visade sig att min mage hade andra planer. Snacka om smärta från helvetet.jag skrek och grät. Så frukost var inget bra för min mage, det blev bestämt att jag skulle göra en gastroskopi och den gjordes i eftermiddags…Jag avskyr den undersökningen. Det visade på en irriterad mage, sönderstressad med andra ord.. Så stressar jag inte ner nu så går det förmodligen hål, och det vill jag inte under några omständigheter. Febern håller i sig och jag känner mig allmänt dålig. Fast jag åkte hem och nu sitter jag framför datorn i mitt älskade hobbyrum. Det känns okej att vara hemma, bättre än att ligga inne. Jag blir nog mer stressad över att inte få vara hemma, så borta bra men hemma bäst..

Jag måste lära mig hur det är bäst att hantera situationer som jag upplever som tröttsamma, stressiga, oroliga och obehagliga. Snart, alldeles strax, kanske imorgon ska jag ringa en samtalskontakt och ta tag i mitt så kallade förflutna. Det kommer bli de senaste 14 åren som behövs bearbetas. Huvudsaken är att jag börjar någonstans, så får jag se vart det leder.

Smärt var så klart och hälsade på mig, det var mycket jag behövde berätta för Dagmar, jag märkte att det bara bubblade ur mig, håravfall, viktnedgången, de sista månaderna, ja allt, och det är därför jag inser att jag kan öppna mig för någon som jag har förtroende för, det insåg jag väl tidigare också..Det är som när vi gick hem, jag och Kent, jag sa att jag vill ha tillbaka mitt liv. Sedan tänkte jag efter, vilket liv då? Vad är det jag vill ha tillbaka? Det går inte att svara på, för jag har faktiskt inte en aning. Att jag måste börja handarbeta igen, det vet jag, men just nu så arbetar jag febrilt på Slaget om Fibbla, släpper jag taget nu så vet jag exakt hur det blir..Ingenting. Jag är verkligen ingen fena på att göra mer än en sak åt gången. Sätter jag mig med pärlorna så är det kört och det vet jag. Tänka om jag kunde bestämma dagar då jag skulle göra vad, men det går inte för jag måste gå mot strömmen även om det gäller mig själv.. Har jag bestämt mig för att pärla, så måste jag ändra det, då kommer jag garanterat att sitta och virka i stället. Ja, jag vet..det är knäppt, men det är mitt andra namn och det skäms jag inte för.

Jag sitter i vanlig ordning och lyssnar på Spotify, och jag förstår inte att musik kan vara så läkande som det faktiskt är. Jag började lyssna på en artist som heter Erik Nielsen här om dagen. Han har varit med Idol, och har ganska nyligen släppt en skiva som heter Almost Naked, den finns på Spotify, så klart och jag rekommenderar både honom som artist och skivan varmt..Tyvärr kan jag inte länka här eftersom jag har free plan, så får jag inte spela musik på min blogg….men lova att du går in och lyssnar framför allt på I`ll go, den är helt underbar, han har en så mjuk röst.

Nu fina du så avslutar jag mitt inlägg här för idag. Många kramar sänder jag dig, energibollar också, kan fortfarande behövas. Vi, du och jag, fina, vi hörs snart igen. Tack för att du finns bredvid mig när det är så tufft….<3 ❤ ❤

 

 

 

Kommentera

