Jag är trött och håglös…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Hej, finaste..

Jag har inte en aning om vad det är med mig…jag känner mig trött och håglös. Ingen ork till något, orkar inte vara glad, inte ens musiken piggar upp mig idag…Sen att inte veta varför är ännu värre…Det är inget som känns skoj…Paketet som ni ser på bilden är tillbaka i Kristianstad igen. Det gick bra att söva henne och behandlingen är gjord. Skönt att det är gjort. På de andra bilderna så ser ni Hedda, såklart. På ena bilden så surar hon på Kent och på den andra är hon bara morgontrött…Vår älskade hund..

Det känns som att jag kan sova runt. Varför är jag så trött, det känns inte okej. Visst brukar jag kunna vara lite lat och såsig, men inte så här. Jag börjar fundera på om det har med utsättningen att göra. Det vore helt otroligt, men varför skulle det inte drabba mig…Nej, nu måste jag sluta vara så jävla negativ.

Jag funderar lite på vad jag hade för drömmar när jag var ung…tja, det är så att jag hade nog inga större krav på livet. Jag var nöjd med att vara mamma och fru. Att älska någon så intensivt som jag gör och gjorde är inte alla förunnat och därför har väl min dröm alltid varit att få friska barn, och det har vi fått. Vilken välsignelse ! Sedan har vi dessutom fått fem underbara och friska barnbarn. Sen skulle jag ha velat uppleva mer än vad jag har gjort. Det är inte försent ännu. Det finns tid kvar. Jag kommer ihåg att det sa jag ofta när folk påpekade att vi hade skaffat barn väldigt tidigt, att när barnen har blivit vuxna så kan vi hitta på saker som vi inte har gjort innan. Såklart fanns det inga tankar på att jag skulle bli handikappad. Det går inte att hänga upp sig på det, utan det går att göra mängder med saker trots att jag sitter i rullstol och det ska jag göra. Som jag har sagt innan så är jag långt ifrån klar.

13014970_1351147828245715_2040705954_n
Min fina prinsessa..

Den här damen och hennes storebror är här på besök. De ska äta mat här, sen ska de tillbaka till sjukhuset. Jag märker när jag träffar dem att jag har saknat dem jättemycket.

Är det någon som läser min blogg som har erfarenhet av diabetes? Är det normalt att bli så här trött när jag sätter in nytt insulin. Blodsockret är stabilare men inte helt stabilt. Kan det vara det som gör mig så trött. Jag är ju inte uppe och klättrar på 30 i socker, men ibland så kan det ligga på 20 och det är alldeles för högt, nästa gång jag tar det så kan jag ligga nere under 7 och då känner jag mig låg. Så än så länge hoppar det upp och ner…Kan jag verkligen må så dåligt av diabetesen??

Då var middagen avklarad, mätt som bara den. Det är svårt att inte äta för mycket när det är gott. Kycklingvingar, massor med grönt, lite pasta och brunsås och det var extremt gott. Kyckling är mums…riktigt gott. Fast jag får inte ner så mycket som jag tror. Magsäcken är mindre än innan och förmodligen är det en av anledningarna till min viktnedgång. Det märks att jag har tappat 20 kilo, det är ganska mycket när jag tänker efter och framför allt är det skönt att ha minskat de kilona..

Nu finaste, så avslutar jag inlägget för idag…Kramar i massor sänder jag till dig och energibollar kommer din väg också. Vi hörs snart igen..<3 ❤ ❤

 

 

 

2 reaktioner på ”Jag är trött och håglös…

  1. Tack för din kommentar på min blogg! Tack för dina ord! Jag hoppas du fortsätter stå på dig och gör det som känns bäst för dig! Vilken stark människa du är ❤️ Jag tror på dig! Kram

    Liked by 1 person

    1. Tack så mycket…Jag kommer aldrig ge upp. Jag är skyldig mig själv och min familj att fortsätta kämpa. När man råkar ut för så mycket tvingas man bli starkare. Dina ord värmer själ och hjärta, det är sådana ord som gör min vardag enklare. Kram ♥

      Gilla

Kommentera

