Slutet…men precis i början…

image

Hej, finaste…

Söndag, vilodag och slutet på veckan. Denna dagen brukar vara den som skapar mest ångest, ogillas för att det är arbetsdag imorgon och många använder den till att städa och tvätta. Söndagen fyller många syften så riktigt dålig kan den inte vara. Helgen är fortfarande pågående och maten brukar planeras lite lyxigare. För min del är denna söndagen början på något alldeles extra. Jag mår fortfarande bättre, än så länge, har jag inte backat i mitt mående. Det har stannat, så det är inte ännu bättre men det är som igår och det räcker för mig. Att få vakna ännu en morgon och känna att huvudet är klart och att kroppen inte känns som ett gäng hösäckar är stort. Jag har varit så rädd för att backa. Sen att jag har riktigt ont i stumparna det struntar jag i. Den smärtan kommer alltid finnas där och jag lär mig bit för bit att leva med det. Acceptansen börjar också lägga sig. Viss, det är inte rättvist men vilken lever med ett rättvist liv. Det är bara så det är. Det gör ingen skillnad om jag är ledsen eller glad, jag kommer att ha ont ändå. Då är det bättre att försöka vara glad och ha en otrolig aptit på livet. Det är fortfarande stunder då jag har svårt för att inse att mitt handikapp och min sjukdom är för evigt. Ibland kan jag komma på mig själv med att tänka, när jag kan gå igen så ska jag…så idiotiskt, jag vet ju att det inte kommer hända. Det är precis som hjärnan inte har hängt med. Men jag kämpar på, framförallt med mitt monster, smärtan, som alltid kommer vara med mig. Att du är här, visar intresse och stöttar mig gör att det blir enklare och jag blir så glad när det finns en kommentar att läsa

image

Den här damen känner ni sedan innan. Hon är fortfarande utan syrgas och nu äter hon utan att sjunka. Så stolt över liten. Jag kan tänka tillbaka ibland på tiden som har gått, idag är hon 3 månader. Det har verkligen varit en berg-och dalbana. Vi har pendlat mellan hopp och förtvivlan. De andra barnbarnen har haft det tufft. Alla har vi testats till våra yttersta gränser men tillsammans har vi fixat det. Vi har tröstat, gråtit, skrattat och glatt oss tillsammans, det är så en familj ska vara. Det har stundvis blivit för mycket och då har vi fått backa och sedan ta babysteps till vi har hittat tillbaka igen. En sådan här händelse ställer verkligen livet på sin kant. Jag tackar gudarna för att det har ett lyckligt slut. Det har varit en stor ära att få dela upplevelsen med dig.

image

En ny klänning som provas och hon ser ut att vara jättelång. Hon är i och för sig 43,5 centimeter lång.

Vad har du gjort i helgen? Har det lagats någon speciell mat, har du träffat någon särskild eller har du varit på något event? Berätta vad du vill. Det skulle vara så kul att lära känna dig som läser bloggen. Jag skulle dessutom be om en tjänst. Är det någon som läser bloggen som har något trevligt recept att dela med sig av? Det är svårt att hitta på något ibland.
Idag ska vi ha makaroner och köttfärssås. Det är gott…Det ska bli skönt att kunna handla imorgon. Jag har redan bestämt att jag ska ha sallad till lunch, jag har hittat ett recept där det bland annat finns vindruvor, fetaost och rostade valnötter. Sen kan man ju variera det som man vill. Till kvällsmat har Emil bestämt att vi ska ha kycklingwraps och det receptet har vi hittat i min bok för diabetiker och det är så fruktansvärt gott. Dessutom är det nyttigt. Kan inte bli mycket bättre än så.
Det blir en runda med Hedda och Emil efter maten. Jag älskar att han har börjat vilja gå ut och gå. Jag är bara rädd för att han ska ge upp och tröttna. Det är så nyttigt för honom. Han vill så mycket, men ibland tryter orken. Vi får väl se vad som händer. Jag hoppas bara att vädret ska bli stabilare för jag är ingen älskare av regn.

Nu tänker jag släppa dig fri. Tack för att du har varit här. Många kramar skickar jag till dig och energibollarna kommer efter. Du och jag, fina, hörs snart igen ❤ ❤ ❤

Kommentera

