Flykten….med hjälp av fantasi..

image

Godmorgon, fina, finaste…

Ja, det blev en hyfsat dålig natt. Min smärta är verkligen ondskan personifierad. Det är ett monster, ett monster som är den värsta smärta jag kan tänka mig. Våra möten är fyllda av ångest och jag måste lära mig att leva med dem. Det är svårt att sudda ut nattens demoner och det enda som hjälper är att fly till fantasin. Att vara så stark så jag kan se förbi smärtan. Bilden ovanför är en sådan flykt. Det är glädje och värme. När du är här och delar mina känslor, upplevelser och tankar, får du gärna dela med dig av en tanke, en känsla eller kanske en händelse som kan ge mig styrkan att bekämpa smärtan. Om så bara för en stund.
Det är detta jag är så rädd för. Kommer jag att fixa det, klara av att leva med det. Vad har jag egentligen för val? Jag har inget val utan jag måste göra det. Att leva som en halv person. Det är precis så det är, varken mer eller mindre. Jag vägrar att följa spiralen neråt igen. Jag ska hålla ansiktet ovanför ytan.
Klockan är bara fem och jag har varit uppe en timme. Tystnaden är skön. Jag njuter av morgonstunden. Det är jag, mitt älskade kaffe, du och TV:n. Det är en intim känsla, där jag får vara mig själv. Jag hör både Emil, Stephanie och maken ta djupa andetag. De sover djupt och det fyller mig med ett inre lugn. Jag behöver dessa minuter, eller som idag timmar, innan någon sömndrucket dyker upp. Då är jag redo, redo för en ny dag. Ett oskrivet papper, redo att fyllas på med livet.
Tack fina du för att du har tagit dig tid att dela min morgon. Vi, du och jag, finaste, hörs senare. Kramar i massor ❤ ❤ ❤

Kommentera

