Då säger jag äntligen!!!

13077237_1357760244251140_1259356007_n

 

Hej, hej..finaste…

Förlåt för att jag inte skrev igår, men jag var så fruktansvärt trött. Utan anledning egentligen…Men bättre sent än aldrig. Jag var på arbetsförmedlingen igår. Det blev bestämt att jag ska vara på ett ställe i 5 veckor, och där finns bara arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Där ska jag testa olika arbetsmoment. Det kan nog vara en bra idé för då får jag veta hur mycket jag kan och orkar…Sen passade vi Anton och Stephanie en stund, sedan kom en vän till Sandra och hämtade Stephanie. Anton ville stanna hos oss och det fick han såklart…Vi fick undanstädat en del och Kent fixade uteplatsen. Vi hade ju kanonväder hela dagen igår. Hedda hade nog vårkänslor, för när vi släppte ut henne på vår lilla gräsplätt på baksidan, så kutade hon runt, runt, runt och till sist fick vi kalla in henne igen och stänga grinden, för hon kutade in och sedan ut igen, tog bollen och kastade iväg, sen sprang hon igen….hahaha. Jag skrattade så att jag grät, det såg så roligt ut. Ja, herregud, vår älskade Hedda, vilken fart hon fick. När hon hade kommit in så hostade hon till och med, som hon hade sprungit. Hon vet hur hon ska roa sig i alla fall.

13077240_1357674280926403_1410212969_n

 

Visst är bilden häftig? Sandra och Paddy kom och käkade mat här hemma. Kent gjorde kålpudding. Det älskar jag ju inte eller så…Jo, massor…och det var evigheter sedan vi åt det. Jag kan säga att jag njöt i fulla drag…Det gjorde alla som åt här. Sedan ringde jag Caroline och retades med henne, för jag tror att kålpudding är det bästa hon vet. De stannade en bra stund med Michelle. Jag fick tid att mysa.

13046063_1357762907584207_1325460936_n

 

Så här blev det på ena sidan när Kent hade fixat. Det syns inte så tydligt på denna bilden, men det blev riktigt fint. Jag älskar att jag kunde sitta ute och njuta av solen igår. Underbart!

Jag kröp i säng tidigt igår, helt slut. Det kan vara att jag var ute så mycket som gjorde att jag blev trött…Men men..nu till dagen…

Idag..Jag vaknade vid fyra då väckte Mr, Monster mig..Jag avskyr det svinet. Klorna åt sig in ändå in till skelettet idag och det gör fortfarande ont. Idag när jag skulle upp på Lovisa så skrek jag. Det är något knas med den vänstra stumpen. Den är stenhård och jag har känt mig febrig i några dagar, men jag orkar inte..orkar inte åka in. Det får vara vad som helst, för jag blir hemma. Skulle det vara en infektion så går det inte över av sig själv utan då lär det bli värre och då vet jag ju då. Fast smärtan är banne mig inte att leka med. Det gör riktigt ont och det gör också att jag blir trött. Det tömmer energi snabbare än något annat. Om du bara visste hur trött jag är på mina stumpar. Varför kan det inte bara bli bra? Allt jag vill är att få stanna hemma, slippa ligga inne. Nu har sockret legat högt i någon dag och det kan också vara ett tecken på att något är fel. Jag ber och bönar, till en högre makt, snälla låt mig få vara frisk nu…

Sandra, Paddy och Michelle kom ganska tidigt idag och ÄNTLIGEN!!….De är utskrivna. Min prinsessa är hemma…min kämpe, min idol, min hjälte….hon är hemma hos mormor nu…Älskade tös, vad hon har kämpat, vilken livsgnista…Äntligen säger jag bara, denna dagen har vi väntat på…Dagen då hon har bevisat att hon heter Michelle. Ekdahl….

13046138_1357684710925360_377918083_n

Idag är en bra dag, säger Sandra…Jag får hålla med Jocke, den 23:e april är en bra dag. Varför tycker då Jocke att den är bra….Jo, min lilla gosse fyller år idag. Älskade hjärtat. Grattis..jag sänder iväg mängder med kramar till dig. Du är inte här så jag kan krama dig idag. Det känns i mammahjärtat varje gång någon av barnen fyller år, de finns ju inte här hos mig, de är på andra platser. Ingen jag kan sjunga för, ingen jag kan göra varm choklad åt. Men det är precis så livet ska vara, eller hur Jocke? Snart ska du gifta dig, och det är sååå svårt att förstå. Det vet du redan att jag tycker. Du vet att jag vill att du ska vara min gosse för alltid. Varenda gång jag ser er vandra i kyrkan, i huvudet då, så kommer tårarna. Som jag kommer gråta när du blir Linneas man. Det går inte att tänka på det ens för då blir jag ledsen igen. Fast egentligen är det inte sorg utan glädje som får mig att gråta. Så är det nog, barnen är för alltid barn. De stannar för evigt i ens hjärtan. Det spelar ingen roll hur gammal man blir, barnen är ändå barn. Så jag älskar dig till stjärnorna och tillbaka…Jag hoppas du har en underbar dag och jag saknar dig i mängder…Grattis, fina du..

13059910_1357675524259612_1278834142_n

 

Då så fina du…Jag har inte så mycket mer att säga just nu…Jag ska pärla ihop ett armband med tillhörande halsband till Stephanie som fyller år imorgon. När det är barnstorlek så går det tack och lov fort. Ja, just det, hon är ju här imorgon. Då har jag någon att bjuda på chokladmjölk med vispad grädde..Japp, Michelle ska sova sin första natt från sjukhuset och hon ska sova hos mormor och morfar..

Kramar i massor sänder jag till dig, tillhörande energibollar kommer också. Ha en underbar kväll, fina..Vi hörs snart igen…Kärlek ❤ ❤ ❤

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Då säger jag äntligen!!!

    • Ja visst är det. Jag blev glad för den chansen. För när jag väl får ett ställe att arbetsträna på så vet jag innan vad som funkar och vad som inte gör det. Så tummen upp för, tro det eller ej, arbetsförmedlingen. Kram ❤

      Gilla

  1. Så där…då fick du mig oxå att böla en skvätt….när jag tänker på att mina lilla prinsessa ska gifta sig….Milde tider vad vi kommer att gråta ikapp..Så härligt att Michelle äntligen får komma hem…önskar familjen stort Lycka till för står att det kan kännas oroligt oxå..Kram ❤

    Liked by 1 person

    • Hej hjärtat…Ja vi blir väl de som gråter mest, det går nog åt massa pappersservetter…haha. Det är verkligen så svårt att förstå….
      Ja, det är skönt för dem att slippa sjukhuset, men som du säger så finns det klart oro också..Kram ❤

      Gilla

Kommentera

