Varför är allt så förbannat jobbigt?

13115751_1360099550683876_2037174249_n

Hej, finaste…

Vilken dag, säger jag bara. Jag gick i vanlig ordning upp och fick iväg Emil till skolan…Idag med mycket möda och besvär. Han var ledsen och sa att han hade ont i magen. Dock så säger han att det inte är någon som mobbar honom för tillfället, men han har inte glömt..Såklart inte.. I sådana här situationer så brukar jag tänka på mig själv, sätta mig in i den situationen som han befinner sig i. Skulle jag själv vilja gå till en arbetsplats där jag en gång hade blivit mobbad…Nej, det hade jag inte och ändå så tvingar jag Emil till att göra precis det. Alltså min vän, jag pallar inte mer. Vad ska jag göra??

Visst är makeupen snygg? Det är otroligt vad man kan åstadkomma med ett program, eller hur? På detta fotografiet hade jag inte en gnutta smink på mig, jag bara tryckte på en knapp så sminkade programmet mig, och där fanns mängder med stilar att välja på. Så enkelt, nu behöver jag inte sminka mig när jag ska ta ett foto ju…hahaha. Det är samma program som jag använder till de fina fotona som ni har sett här i ett par dagar. Jag älskar det…

13084140_1360100217350476_1505504304_n

 

Han sitter och kollar bakåt mot lampan, han håller på att falla flera gånger men ändå ska han titta var lampan är..haha. Det hade varit enklare om han hade vänt sig om, men nej då…Han är för go, Caspian.

Idag, fina du..äntligen!! Det låter inte klokt när jag säger det, men jag vet att de inte tar illa upp. Idag har de åkt hem till Näsum och nu ska det bara vara jag, Kent och Emil ett tag för vi behöver hämta oss nu. Idag dock så bestämde sig Jocke och Linnéa för att äta här. Så vi gick iväg hela högen här hemma. Alltså jag, Kent, Caroline, Caspian, Jocke och Linnéa. Vi promenerade ner till stan där vi gjorde ett besök på TGR, och där finns massor av saker. Det är nästan omöjligt att inte handla något. Där finns mängder med små, billiga saker som man har användning för. Jag var dock duktig idag, ett läppbalsam, en sax och en mugg, så det blev inte så mycket spenderat där…Men senare så landade jag på H&M för att jag behövde nya tutthållare…jag har ju gått ner 20 kilo så jag trodde att jag kunde gå ner en storlek, men nej då, inte alls. När jag långt om länge, efter ännu flera inköp, var hemma och skulle prova den så passade den fan inte. Jag blev så ledsen att jag började gråta…Idiot, idiot…varför trodde jag att den glädjen skulle vara, varför lär jag mig aldrig? Det är inte meningen att jag ska få må bra, det bara är så. Innan hade jag tankar på att både sminka mig och fixa naglarna, men lusten var som bortblåst igen…feta, kossa….det är vad jag är..Varför i helvete måste livet vara så förbannat jobbigt??

Det blev god middag åtminstone, Kent gjorde rullader på lövbiff och till det hade vi pommes…riktigt mumsigt..men jag var stressad när vi åt av någon anledning så nu är jag hungrig igen..Det får bli en fika innan sänggåendet för annars så sticker väl sockret ner i botten. Min stump är svullen idag också och nu är smärtan fruktansvärd ibland. Jag hör röster som säger, Mia, du måste åka in, annars kanske det blir ännu värre…Eller, mamma, du måste åka in..Lyssnar jag?? Nej, inte ett dugg, för vet du vad..Jag orkar inte åka in till det stället igen…jag pallar bara inte..Det är inte rättvist, det måste gå över, det bara måste..Jag känner redan nu att jag och Monster kommer ha en träff inatt. Det gör inget, jag är på humör för att kriga..Come on, bara…

Nej, finaste…Jag avslutar här för ikväll så jag inte blir otrevligt långtråkig. Jag hoppas att du har haft en kanonbra dag. Många kramar av kärlek sänder jag iväg. Energibollarna skickar jag också med tanke på kärlek, energi är viktigt…Vi, du och jag, fina, hörs snart igen…Kärlek ❤ ❤ ❤

 

 

 

2 thoughts on “Varför är allt så förbannat jobbigt?

  1. Hej Mia!
    Så vacker du är på fotot och vad man kan göra mycket med ett bildprogram.
    Vad är det för bildprogram du har?
    Usch idag mår jag så dåligt här känner mig så orolig förstår inte varför men kanske det beror på att vi skall få Norrlandsfrämmande av min mans släkt nästa helg och jag oroar mig alltid för hur jag skall må då och inte orka med allting som skall göra med både mat och vara trevlig. Men samtidigt tycker jag också det skall bli roligt att få träffas igen.
    Nu skall jag se lite på Tv:n och se om det är något bra!
    Kram från Bittan

    Liked by 1 person

    • Ja, visst är det häftigt vad man kan göra med ett bra program. Appen jag har heter Fotorus och jag älskar, älskar den. Vad roligt att du ska få besök. Du ska inte vara orolig, Bittan. Du kan bara göra ditt bästa och skulle du behöva vila mellan varven så tror jag att ditt besök förstår. För du är så supertrevlig ändå…Många kramar till dig, fina Bittan ❤

      Gilla

Kommentera

