Jag kan inte sitta mer….

Hej igen, finaste….

Hur mycket jag än försöker så går det inte. Det gör så in i helvete ont. Jag fick krypa ner i sängen och avlasta. Sen bad jag Kent kolla på såret igen. Nu har det blivit ännu större. Jag kunde se det på mina byxor. Så äckligt och det är och så smärtsamt. Jag har inte så stor tilltro till vården och detta är just ett sånt tillfälle. De har inte berättat hur jag ska sköta såret. Det var fullt med var fortfarande och om jag inte har helt fel så ska det sköljas ut så fort där blir ny varbildning. Men som vanligt måste jag söka gång på gång för att det ska hända något. Pallar inte mer. Bilden längst upp kanske kräver en snabb förklaring. Jag har ju fantomsmärtor och därför….

image

Lite bilder från dagen idag. Jag tycker den översta bilden är rätt kul och därför kom den med. De är tagna i Tivoliparken. Det har verkligen varit underbart väder idag också och jag älskar att Emil ville följa med oss ut. Vi tog med vatten till Hedda och denna gången tog vi hennes egen vattenskål med oss. Förra gången vi skulle ge henne dricka utomhus var på Naturum och där fanns redan skålar, men vår prinsessa lider nog av bacillskräck för hon skulle inte nedlåta sig till att dricka ur den.  Hon är för rolig vår tös

image

.

Jag kom på att jag har inte uppdaterat er på evigheter när det gäller Michelle. Hon låter hälsa att hon numera väger 2732 gram och är 47 cm lång, så hon växer. Jag saknar henne grymt mycket.

Då, fina så avslutar jag här för ikväll. Kramar i massor till dig. Saknar du energi så får du haffa en energiboll. Vi, du och jag, hörs senare igen. ❤

.

2 thoughts on “Jag kan inte sitta mer….

  1. Snälla! Jag ber dig att lämna in en ansökan till försörjningsstöd. Enligt
    SOL (socialtjänstlagen) 4 kap. 1 § ska ni ha rätt till ekonomisk försörjning. Detta är ett enskilt fall där man inte kan neka försörjningsstöd. Ni har dessutom mindreårigt barn. Man kan ju göra anmälan (du vet) från skolor etc, anmälan enligt 14 kap. 1 § att barn far illa. I DET HÄR FALLET, är det du och din familj som far illa p.g.a. Kommunen. Ni ska ha rätt att få försörjningsstöd. Lämna in en ansökan. Ring kommunen, be dom skicka en ansökan som ni fyller i och lämnar in. Dom måste behandla denna då. Ni ska ha rätt till riksnormen. Det här är ett fall där man inte kan gå efter en fast princip. Det finns undantag.

    Liked by 1 person

Kommentera

